Ik zie door de bomen het bos niet meer! Wij willen graag voor onze werknemers een pensioen gaan regelen. Dus ik google me suf voor pensioenfondsen en mogelijkheden. En dat zijn er veeeeeel Je zou denken: stap een bureau binnen die daarin adviseerd. Dat was ik ook van plan, maar ik zag vanochtend dat ze een gigantische dikke Maserati voor de deur hadden staan. Geeft niet heel veel vertrouwen in dat ze mijn zaken goed voor MIJ gaan regelen...eerder voor zichzelf. Dus: wie is hier een goed pensioenadviseur of kent er 1?
Ik zou ze het prive laten doen. Er is zoveel te doen nu en je weet nooit hoe de wereld er over 40 jaar uit ziet. Mijn vriend spaart prive en ik bij de baas. Ik had ook liever prive gespaard.
Hebben jullie een CAO? Dan staat het al vast bij welk pensioenfonds jullie je moet aansluiten. Anders een klein pensioenadviesburo inschakelen.
Nee wij hebben geen CAO. @Annie, waarom zou je het liever prive sparen? Kun jij mij wat wijzer maken?
Wij hebben via onze werkgever een pensioen bij brand new day. 50% wordt volledig door de werkgever betaald en de rest is vrijwillig. De inleg blijft ook echt van jezelf, niet van de maatschappij (is ons verteld)