Ik vind het ook niet raar dat ze het niet hebben gevraagd Ik vraag ook niet of ik iemand een cadeau mag doen.
Ik snap het probleem echt niet. Begrijp ik nu goed dat je "boos" bent omdat ze het niet hebben gevraagd? Hoe kun je zo'n gebaar nu verkeerd opvatten? Schiet mij maar lek hoor.
Ik denk er ook zo over. En qua jullie kindje nog nooit gezien hebben, soms loopt het gewoon zo. Duidelijk is in elk geval, dat ze het goed bedoelen en jullie in hun harten zitten. Mogelijk is die grote lading kleertjes als compensatie, omdat ze zich schuldig voelen voor het nog niet langs zijn geweest. Maar hadden jullie die dag de kleine niet bij?
Lief toch juist? Jammer dat ze niet bij jullie op bezoek komen! Misschien gewoon nog eens bellen en uitnodigen voor een specifieke dag?
ik krijg zelf van een vriendin kleding voor mijn jongste zoon, geef ik haar altijd wel een klein bedrag voor, al hoeft dat niet van haar. Alle mooie nette kleding van mijn dochter en zoon gaan weer naar een nichtje van mijn man. Zij heeft allebei de kinderen precies 2 jaar jonger dan die van mij, dus waar die van mij net uitgegroeid zijn, groeien die van haar er al weer bijna in.
Wat lief insomniac!! TS Ik heb het idee dat het jou meer om het feit gaat dat deze mensen nog nooit bij jullie op bezoek zijn geweest terwijl ze wel vaak kleding/gifts geven en dat je dit gewoon vreemd vindt? Dat mensen dus zo gul zijn terwijl ie er verder niets mee heb? Ik denk dat ze het gewoon ook fijn vinden om hun eigen spullen af te geven in de wetenschap dat ze een ander er blij mee maken. En dat ze er verder totaal niet bij stil staan. En dus ook niet op bezoek komen want zo close voelen zij zich dus niet verbonden. Ik vind het niet heel vreemd. Een nichtje van een vriendin van mij heeft dezelfde maat/kleding stijl en ik geef via mijn vriendin ook wel eens wat af. Ik zie de beste meid zelden eigenlijk, alleen bij verjaardagen van vriendin thuis maar ik weet dat zij er altijd erg blij mee is. Maar ik kom er verder dus ook niet op kraambezoek ofzo. Als ik opruiming heb gehad dan laat ik wel eens een tas met kleding achter bij mijn vriendin voor haar nichtje. Prima toch zo?
Ik ben beide manieren gewend. Laatst een appje van mijn schoonzus, zij gingen wat oude slaapzakken weg doen, of we die konde gebruiken. Maar ik heb ook weleens bij een kraambezoek een extra zak kleding gekregen. Mijn oudste schoonzus haalde vaak even de kast leeg als we op bezoek kwamen, konden we het meteen meenemen, als we het niet nodig hadden, dan deed ze het de dag erna in de kledingbak. Ik vind dit soort doorgeven juist altijd hartstikke handig en lief. De ene maakt de zolder leeg, de ander kan weer even vooruit. Ik zeg regelmatig dat ik even op zolder moet winkelen als de jongste uit zijn kleren groeit, kan nog even vooruit
Dank jullie wel. Ik vind het wel wat vreemd, voorak omdat iemand anders wel altijd vraagt dat ze dit of dat heeft en of we dat kunnen gebruiken. Maar ik zie wel dat ik het ook anders kan zien. Dat voelt wel een stuk fijner.