baby 6wk ineens onrustig drinken, borst loslaten en minder lang drinken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 11oktober, 26 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is sinds deze week erg onrustig aan de borst. De eerste paar minuutjes gaat goed, daarna begint hij met de borst in zijn mond met zijn hoofd te draaien, te slaan en te kreunen. Vervolgens laat hij iedere keer de tepel los. Als ik hem dan nogmaals probeer aan te leggen is hij heel wild met zijn open mondje langs de borst aan het gaan (terwijl ik mijn tepel dan precies voor zijn mondje houd) en als hij dan weer vacuum zuigt neemt hij 2 slokken en laat hij weer los. Hij is sinds gisteren ook heel erg onrustig overdag terwijl hij normaal eigenlijk een hele rustige, gezellig baby is. Ik bedacht me vanmorgen ineens dat het misschien een regeldagje was en leg hem nu vaker aan. Maar ipv 10 minuutjes drinken, drinkt hij nu maar een minuutje of 4/5 aan de borst. Dus dat schiet ook niet op. Hebben meer mensen hier ervaring mee en wat kan ik hieraan doen? Hij is van de week gecontroleerd op spruw en dat is sowieso niet aan de hand!

2. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb trouwens nog niet eerder een regeldag gehad dus ik heb ook geen idee hoe of wat...
    En de nacht gaat wel goed. Hij slaapt (eigenlijk al sinds 2wk oud) de nacht door vanaf een uur of 23.00/00.00 tot 06.00/07.30 dus daar mag ik zeker niet om klagen. Het gaat voornamelijk over de ochtend/middag/avond...

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Klinkt inderdaad als regeldagen.

Gewoon doorgaan met veel aanleggen, een regelperiode is meestal iets langer dan 1 dagje ;)

4. Mauzelino

Mauzelino Actief lid

5 sep 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij kun je rond de 6 weken ook een regeldag hebben ja...

5. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Het kan heel goed een regeldag zijn al herken ik deze symptomen niet als zodanig. Is er misschien een mogelijkheid dat je kleintje last heeft van spruw? Kijk even in zijn mondje of je blaasjes op zijn lippen/wangen en/of een wit waasje op zijn tong dat je niet weg kan vegen kan ontdekken. Sterkte!

Edit: Sorry, spuit 11 ziet nu pas dat je zoontje al is gecontroleerd op spruw :):)

Deel Deze Pagina