Bijtwondje op tepel

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nescio, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

De titel zegt het al: dochter heeft sinds kort twee vlijmscherpe ondertandjes en heeft me meerdere keren flink gebeten. Gelukkig doet ze het niet meer, maar ik heb er wel een bijtwondje aan mijn tepel aan overgehouden. Je ziet echt twee gaatjes en af en toe komt er een kleurloze vloeistof uit.

Ik loop de hele dag met een borst aan de open lucht rond (ben gelukkig thuis), na elke voeding druppel ik er een beetje melk op en ik gebruik de creme die normaal enorm goed helpt tegen kloven maar nu niets lijkt te doen.

Elke keer als ze aanhapt springen de tranen in mijn ogen:( heb zojuist maar handmatig afgekolvd en in een flesje aangeboden.

Heeft iemand de gouden tip? Ervaringen?

2. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Au, wat naar...

Misschien kun je mother mates proberen? Te koop bij oa prettymum.nl
    Zelf geen ervaring mee, maar van een collega heb ik enthousiaste verhalen gehoord. Het is een soort gel-achtig compres dat je een aantal dagen kunt gebruiken. Schijnt de wondgenezing te bevorderen.

Hopelijk is het wondje snel genezen!

3. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Wat ook goed helpt bij kleine wondjes, tepelkloven, schaafwondjes etc. en nog hypoallergeen is ook is Purelan. De meeste apothekers verkopen het in tubetjes van 7mg voor ongeveer €6,- maar tubes van 35 mg kosten bij Prenatal €9,65 Werkt super!!

Deel Deze Pagina