zwanger en...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Denim, 18 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denim

    Denim Niet meer actief

    hallo aanstaande mama's en papa's

    allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

    Ik zit met een vraagje, ik heb een zoontje van anderhalf en zit momenteel in de ziektewet vanwege bekkeninstabiliteit. Ook kamp ik momenteel met emotionele problemen waardoor ik soms best moe kan zijn, daarboven op de lichamelijke problemen:(

    Echter ben ik nu zwanger van de 2e, en ben ik dus erg bang dat mijn bekkeninstabiliteit zal verergeren.

    Maar mijn vraag is nu, wie heeft er nog meer last van bekkeninstabiliteit en hoe gaan jullie er mee om. wat doe je juist wel en wat niet?

    Mijn 2e vraag is, heeft deze zwangerschap gevolgen voor mijn ziektewet? ben ik bijv, na mijn zwangerschapsverlof nog steeds ziek heb ik dan nog steeds een ziekte wet uitkering? of gaat alles dan weer opnieuw door de malle molen?

    Wil je me aub alleen antwoord geven als je zeker bent van je zaak;)
    Anders word het nog onduidelijker voor me
     
  2. memmievan3

    memmievan3 Actief lid

    16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    ik ben aan het begin van de zwangerschap van mijn oudste in de ziektewet gekomen bij het uwv. daarna erin gebleven vanwege BI.

    juni 2008 in zwangerschapsziektewet (ZZ)
    tussentijds bevallingsverlof gehad
    maart 2009 weer in ZZ.

    februari 2010 bi bijna over en in de gewone ziektewet.
    juni 2010 weer BI bij nieuwe zwangerschap dus weer in ZZ
    tussentijds bevallingsverlof
    april 2011 weer in ZZ vanwege nog steeds BI tot nu met weer nieuwe zwangerschap nog steeds last van BI.

    na je verlof moet je je weer opnieuw ziekmelden maar dan kan je weer terug in de ziektewet. je moet je wel weer opnieuw ziekmelden. bij uwv toch weer 6 weken

    bij mij help niks meer, de tips die ik heb gehad van niet tillen e.d zijn bijna niet te doen met een kleine van net 1.
    er zit bij mij lengteverschil in de benen en daardoor is dus alles tijdens de eerdere zwangerschappen vergroeid.
    nu moet alles gekraakt en rechtgezet worden maar dat mag niet tijdens de zwangerschap.
    heb nu gelukkig van gemeente 1 dag kinderopvang, 4 uren p.w hulp in huishouding en voor 6 maanden gehandicaptenparkeerkaart.

    ik raad je aan om wel fysio te nemen, deze kunnen je tips geven en je pijn misschien verlichten.

    succes en ik hoop dat je het een beetje snapt :p
     
  3. Denim

    Denim Niet meer actief

    hoi

    bedankt voor je reactie, ja ik heb al eerder fysio gehad, en revalidatie. dat heeft erg goed geholpen!

    maar klopt indd met een kleine van 1 buk je toch veel, je tilt veel,etc.

    Maar ik ben eerder bang voor de reactie van mijn werkgever. Maar na mijn zwangerschapsverlof moet ik dus weer opnieuw ziekmelden?

    Maar momenteel zijn ze bezig met het kijken naar ander werk. werk nu in de kinderopvang, maar ik zou echt niet weten welk werk er zou kunnen!

    Ben al rond 12 uur moe, laat staan als ik ook nog moet werken.
    Me kleine durf ik niet naar kinderopvang te brengen, (daarvoor ga ik nu ook hulp krijgen). Ik werk namelijk zelf in de kinderopvang en weet hoe er soms om gegaan kan worden met kinderen!

    maar ik vraag me af waarom mensen met BI niet afgekeurd worden. ik weet dat de klachten van mensen verschillen, maar hoor toch veel vrouwen die ernstige klachten hebben!
     
  4. Wendyhuitink

    Wendyhuitink Actief lid

    12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Ik zit nu al 5weken volledig thuis door bi ,
    Ik werkte eerst maar 4 uur ..na 2weken nog maar 2 uur en nu volledig thuis .. Alles doet zeer even stofzuigen en ik ben op , verder heb ik een bekkenband die helpt een klein beetje voor als je de deur uitgaat kan je net iets langer weg en geeft iets meer stevigheid , verder heb ik ook bekken fysio , hier krijg ik een keer per week massage en oefeningen dit helpt wel maar je klachten blijven en het word erger ...
    Ik zit nu in de ziekte wet en heb te hoeren gekregen dat mijn contract niet verlengt word deze loopt tot 6 augustus daarna krijg ik mijn zwangerschapsverlof via het UWV en daarna gaat de ziekte wet door maar omdat ik dan ook geen werk meer heb heb ik dan een uitkering ...met is ook maar de vraag wanneer ik weer aan het werk kan ivm mijn bi .
     
  5. Denim

    Denim Niet meer actief

    hoi wendy,

    wat ik goed begrijp is dat je nu in de ziektewet zit?
    dan mag je niet ontslagen worden. ondanks dat je contract afloopt.:$
     
  6. Wendyhuitink

    Wendyhuitink Actief lid

    12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Ik zit indd volledig in de ziekte wet en mijn contrackt loopt af op 6 aug dat is 1 dag voor mijn verlof ....
     
  7. Denim

    Denim Niet meer actief

    hoi,

    dan mag je inderdaad niet ontslagen worden ondanks dat je contract afloopt. en als je door zwangerschaps verlof in de ziektewet zit dan hoeft jou werkgever niets te betalen en wordt het vergoed door het uwv.

    ik hoop dat je nog niets ondertekend hebt, en ik zou er zeker onderzoek naar doen!
     
  8. Wendyhuitink

    Wendyhuitink Actief lid

    12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Mijn contract loopt gewoon af en deze word niet verlengd dat mag gewoon ... Kreeg te horen dat ik te oud was/word ik word 24 Düsseldorf ... En werk bij mexx
     
  9. Denim

    Denim Niet meer actief

    oke ik vind het echt heel vreemd, mijn contract liep ook af, en ik wist toen inderdaad dat je in de ziektewet niet ontslagen mocht worden.

    :(
     
  10. memmievan3

    memmievan3 Actief lid

    16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    dit heet officieel niet ontslagen worden daarom mag het, je contract wordt gewoon niet verlengd.
    dit is mij ook gebeurd en dan gaat het via het UWV.
    werkgever moet dan eerst nog wel aan hun betalen maar als je ziek bent door zwangerschap krijg je gewoon 100% betaald
     
  11. memmievan3

    memmievan3 Actief lid

    16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    de opvang die ik heb is super, ik snap best dat jij het ook op andere manier tegenkomt, maar mijn kindjes zitten beiden in dezelfde groep.
    ze gaan elke week er met veel plezier heen en willen vaak niet eens meer mee aan het eind van de dag.

    ik had de oudste eerder op een andere maar die wou daar niet heen. daarom heb ik toen een andere uitgezocht en toen de jongste een half jaar was is die er ook heen gegaan.

    ik heb zoiets van zolang ze het zelf leuk vinden en ik geen rare dingen hoor of zie blijven ze gewoon heengaan.


    en ja afkeuren vanwege BI??? tegenwoordig wordt het niet een meer erkend als BI maar als bekkenklachten. BI zien ze alsof alles met plaatjes een schroefjes aan elkaar gezet moet worden.
    maar maak het jezelf niet te moeilijk, je kan voor veel dingen hulp vragen via de gemeente. gewoon doen en niet aarzellen, ik wou dat ik het eerder had gedaan
     
  12. MoederK

    MoederK Fanatiek lid

    19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Het heet eigenlijk ook niet echt bekkeninstabiliteit want volgens mijn bekkkentherapeut heeft iedere zwangere bekkeninstabiliteit, anders kun je niet bevallen.. ;)
    Het gaat dus om de klachten die door die instabiliteit kunnen ontstaan.

    Maar voor het gemak gebruikt iedereen BI
     
  13. memmievan3

    memmievan3 Actief lid

    16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    soms kunnen zelfs de vks het niet meer bijhouden zo snel veranderen ze de regeltjes.

    ik ben 1 van de ongelukkigen die wel in de categorie BI behoort.

    hetzelfde als Post Natale Depresie (PND) klopt ook niet.
    als je het tijdens de zwangerschap hebt wel, als het na de bevalling komt is het Post Partale Depresie (PPD).
    zelfs de vk was daar niet van op de hoogte toen ik verleden jaar beviel.

    ach ja als die woorden en regels.
    brengt me wel op een nieuw idee voor een nieuw topic:D
     
  14. Denim

    Denim Niet meer actief

    oke,

    ik ben naar de bedrijfs arts geweest vandaag, en ik zit nu 1 jaar in de ziektewet. 4 juni heb ik een arbeidsdeskundig onderzoek!

    Ik vraag me zo af wat voor werk ik nog kan doen, hoe dat moet met kinderopvang??

    Maar moet ik mijn werkgever nu al vertellen dat ik zwanger ben?? ik ben ook alleenstaand (lang verhaal)

    ik weet echt even niet wat het beste is om te doen?? iemand adviezen tips??
     

Deel Deze Pagina