Vroege miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Line, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hallo meiden,

Na twee heel licht positieve testen op zaterdagochtend en zondagochtend kreeg ik gisteren last van bruin bloedverlies en krampjes. Vanochtend heeft het bloedverlies doorgezet, het is nu ook helder rood, en ik voel me 'ongesteld'. Ik ga er vanuit dat deze prille zwangerschap zich niet doorzet. Helaas!!

Mijn vraag is hoe je weet dat je baarmoeder weer schoon is? Ik heb zelf in gedachten om vrijdagochtend een test te doen om te kijken of deze positief of negatief is. En moet je dit dan rekenen als een ongesteldheid? Gaat je cyclus vanaf dit moment gewoon weer verder?

Ik hoop dat iemand me advies kan geven.

2. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Hi Line,
    Ik heb vorige jaar augustus een vmk gehad. Dit merkte ik met name door een zeer hevige ongesteldheid; normaal ben ik namelijk maar 2 dagen zeer licht ongesteld. Mijn cyclus daarna heeft wel een weekje langer geduurd maar ik weet niet of dat normaal bij iedereen zo is. Daarna was mijn cyclus weer gewoon, 27/28 dagen.
    Sterkte en succes.

3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Bedankt voor je antwoord. Het is wel onwerkelijk, voor we goed en wel beseffen dat we zwanger zijn is het ook alweer afgelopen. Heel vreemd, weet ook niet goed ik hoe ik mij hierbij voel.

Ik lees in jouw onderschrift dat je vorige week een miskraam hebt gehad. Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies!

4. joeke

joeke Lid

25 mei 2008
    85
    0
    0
    limburg
    Hey
    Ik heb waarschijnlijk ook een vmk gehad afgelopen vrijdag, ik zou op dat moment 5 wk en 4 dag zwanger zijn, bloedverlies in de avond ongikrampen het lijkt op een iets heftigere menstruatie. ben al op het ZH geweest voor echo, niet veel te zien wel alles mooi. Moet over 6 wk terug. Mijn VK wil me echter volgende week ook zien en dan krijg ik ook weer een echo. Er is een heel kleine kans dat het nog goed zit, maar voor mezelf ga ik ervan uit dat het een miskraam is geweest.
    Een zw.test. zal de komende 4-6 weken toch positief blijven, de hormonen zitten nog steeds in je lijf, dus een test heeft geen zin.
    Heel veel sterkte, hoewel we er niet lang van hebben kunnen genieten, weten we toch een beetje hoe het voelt voor een volgende keer. Ook al was het kort, het maakt het verdriet erom niet minder!
    Liefs, Joeke

5. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Mbt tot de zwangerschapstest. Het is niet juist dat de zwangerschapstest 4 tot 6 weken positief zal blijven. Volgens gyn en vk is het hcg al gauw uit het lichaam. Gisteren heeft de gyn een test gedaan bij mij en die was al negatief (12 dagen na de curretage). Heb ook wel van iemand gehoord dat deze 8 dagen daarna al weg was. Wellicht bedoel je met de 4 tot 6 weken wanneer je volgende menstruatie na een mk of curretage kanworden verwacht. Dit is namelijk 4 tot 6 weken.

Of je baarmoeder schoon is, kun je weten door je bloedverlies af te wachten. Als je bloedverlies over is, kan je ervan uitgaan dat je baarmoeder schoon is. Je kunt daarna gewoon weer oefenen.

liefs,
    mamaT

6. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    De dag van je mk kun je rekenen tot de eerste dag van je cyclus. Dus dan begint je cyclus weer.

7. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Dank je wel voor jullie antwoorden.
    @ Joeke Voor jou bestaat er dus nog een kleine kans? Veel succes bij de vk volgende week.
    Ik voel me wel in de war. Vanaf de positieve test had ik een raar gevoel. Ik voelde me absoluut niet zwanger... heel raar. Ik kan het niet goed uitleggen. Toen ik begon te vloeien voelde het meer als een bevestiging, bijna een opluchting. Ik voelde me zo onrustig en onzeker. Toch een juist voorgevoel gehad.
    @MamaT Ik heb nu een flinke ongesteldheid, dus mijn baarmoeder maakt schoon schip. De testen van afgelopen weekend waren erg vaag. Als het bloeden minder wordt dan gooi ik er nog een test tegen aan.

8. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Volgens mij klopt dat wel hoor wat ze hierboven zeggen!
    Ik heb een week geleden ook een vroege miskraam gehad jammer. Heb ongeveer een week gevloeit terwijl ik normaal maar 3 dagen dat heb..
    Was bij de gyn omdat ik in de mmm zit, en mijn baarmoeder was alweer schoon :) ging heel snel gelukkig en er zat alweer een nieuw eiblaasje.
    Dus je kan waarschijnlijk weer je cyclus op pakken alleen is hij misschien heel even iets langer..
    Ik moest er een weekje bij rekenen :)

Succes meid!

9. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    En nog even over het hcg, als je nog niet zo ver bent is het idd snel uit je lichaam!
    ik had 21 apri bloed laten prikken toen was hij 203
    27 april weer toen was hij 97
    en afgelopen maandag was het iets van 27
    ds ik moet zaterdag weer! en dan zal het waarschijnlijk weg zijn

10. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik heb volgens mij afgelopen maandag een miskraam gehad. Ik was 4weken en 5dagen ver. Toen begon de bloeding. Geen pijn gehad gelukkig. Het bloed was de ene keer donker en de ander keer helder rood. Na 3 dagen begon het bloeden te stoppen. Nu al een paar dagen geen bloed meer.

Gisteren een test gedaan en hij was weer negatief. Betekent dit ook dat mijn baarmoeder weer schoon is? Ik las ergens dat het HCG nog kan stijgen, wanneer er nog stukjes in je baarmoeder van de zwangerschap zaten.

11. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    @stralend
    Ik heb gisterochtend een test gedaan en deze was negatief. Ik ga er nu vanuit dat mijn baarmoeder weer schoon is en dat mijn cyclus opnieuw is begonnen. En ik denk dat dit bij jou ook het geval is als je een negatieve zwangerschapstest hebt gehad.
    Merkte wel dat ik meer krampen had en een heftigere bloeding dan tijdens een normale menstruatie.

12. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant

Bedankt voor je antwoord. Ik hoop dat we weer gauw verblijd worden met een nieuw zwangerschap! ;)

Deel Deze Pagina