Hallo hallo, Hoe lang kan jullie kindje zich alleen vermaken? En als ze zich niet vermaakt hoe lang spelen jullie dan per dag ongeveer met je kindje? Groetjes Jantina
Hier een meisje van dezelfde leeftijd. Kan zich de ene dag wel twee uur achter elkaar vermaken in huis, de andere keer nog geen vijf minuten..... Op de dagen dat ik met haar thuis ben, jeetje, hou de tijd niet zo enorm bij, maar voor het middagslaapje, nou toch wel een uurtje ofzo? Maar dan echt spelen hè, samen eten en boodschappen doen of winkelen tel ik niet mee en dat doen we natuurlijk ook. Na het middagslaapje ook zoiets, uur? Geen idee hoe precies, maar als ze de bui van nog geen vijf minuten heeft, dan wel meer dan anders...
Lynn is al wel wat ouder, maar het spel is vergelijkbaar met toen ze jonger was. Het gaat wel steeds beter. Buiten kan Lynn zich heel goed vermaken. Speelt ze een hele tijd alleen. Binnen misschien 10 minuten? Echt geen lange stukken achter elkaar. Maar volgens ons CB is dat ook vrij normaal voor deze leeftijd. Hoe lang ik met haar speel is erg verschillend. Ligt ook een beetje aan mijn eigen bui. Ik speel echt geen uren met haar. Maar zo over de dag veel kortere momenten. Eventjes samen een puzzel maken, een toren bouwen of een tekening maken.
Fenja kan zich hooguit 10 minuten zelf vermaken. Ze hangt erg aan mij ook, vind het soms best vermoeiend. Maar is denk ik wel normaal. Buiten gaat het ook beter als binnen. Maar komt wel veel bij mij langs om aandacht of bevestiging te vragen.
Hier het zelfde... Nou moet ik bekenen dat ik niet echt een speelmama ben, maar doe wel veel samen hoor. op schoot boekjes lezen, zingen, dansen, speeltuin, boodschapjes of gewoon een wandeling of een stuk op de fiets naar de trein kijke, kinderboerderij. Maar echt op de grond zitten en een uur spelen nee das nie cht wat voor mij.
Hihi ik kan dat ook niet hoor, een uur zitten en spelen op de grond. Doe zo'n beetje dezelfde dingen met haar als jij doet. En daar geniet ze zichtbaar van, en ik ook!
Hier ook net 10 minuutjes hoor, en idd iedere x evengoed naar mij kijken/aandacht vragen.. heel vermoeiend vind ik dit. Voorheen speelde hij echt wel n langere tijd alleen. Vermoedt ook dat hij in zn sprong zit.