Nou bij mij ging dat echt niet op. Was zwanger van een jongen en t/m week 18 was ik elke dag de hele dag misselijk.
Hier klopt het. Bij mijn zoontje nooit ergens last van gehad en deze keer ben ik de eerste 4 mnd kotsmisselijk geweest. We verwachten nu een dochter.
Bij mijn zoon totaal niet misselijk geweest. Wel erg benauwd gehad en duizelig geweest de gehele zwangerschap. Veel op bed doorgebracht. Bij deze zwangerschap (dochter) in het begin juist wel erg misselijk geweest maar juist nu tweede trimester t/m nu nergens last van en voel me heerlijk!!!
Hier gaat het ook niet echt op al moet ik zeggen dat ik van mijn zoon minder misselijk ben geweest als van mijn dochter. Bij mijn zoon ongeveer 16weken misselijk geweest met spugen en sonde voeding aan toe na 16weken ineens helemaal over niets meer aan de hand kon alleen geen gehakt meer verdragen. Bij mijn dochter 39weken misselijk geweest met spugen aan toen en erg lange sondevoeding en na 39weken ineens over en met 41weken bevallen. Nu ben ik zwanger van weer een damentje en ben weer vanaf het begin misselijk tot spugen aan toe gelukkig geen sonde dus gelukje, en kan er nu goed mee omgaan waar ik misselijk van word eet of drink ik niet en zo gaat het goed ben al 3weken niet echt misselijk geweest wel beetje licht in hoofd en weeig op de maag maar niet meer gespugt dus voor mij gaat het niet helemaal op al was ik van mijn zoon minder lang misselijk.
Bij mij ging het ook niet op Heb een jongen gekregen en voelde me werkelijk hondsberoerd met 3 ziekenhuisopnames en overgeven tot week 25... Maar... in het noorse onderzoek van vikanes http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=238&trg=Area_5954&MainLeft_5812=5954:0:&Area_5954=5825:68947::0:5955:1:::0:0%u201D is wel een verband gevonden tussen het krijgen van een meisje en ernstige misselijkheid... vind ik wel heel opvallend vooral omdat de sample size daar heel groot was.
Twee keer zwanger geweest, een meisje en een jongen gekregen, en geen van beide keren misselijk geweest.
Het is volgens mij echt een fabel. Ik ben moe en misselijk geweest en wij krijgen toch echt een jongen (inmiddels zelfs 4 keer bevestigd!)
Van allebei mijn zoontjes erg misselijk geweest, nu weer zwanger en weer erg misselijk ik heb het vermoeden dat het weer een jongen word
Is zeker een fabeltje, ik ben in verwachting van onze dochter en heb geen enkele keer last gehad van misselijkheid en overgeven. Het is eigenlijk net zoiets dat ze zeggen aan je vorm van je buik te kunnen zien of je een jongen of een meisje krijgt, pure onzin!
Jongen: nauwelijks misselijk geweest Meisje: wel wat misselijk geweest zus heeft zoon en nooit misselijk geweest. Vriendin heeft twee zoons: opgenomen wegens ernstig braken (misselijkheid). Andere vriendin heeft dochter: medicijnen voor ernstige misselijkheid.
Bij mij wel!! Bij mijn dochter ben ik 22 weken misselijk geweest en kwam ik heel veel aan, 30 kilo in totaal. Nu ben ik geen minuut misselijk geweest, kom ik bijna niet aan, mn broeken gaan zelfs nog gewoon dicht en het is een jongen! Dus hier klopt het zeker!
Bij mijn eerste zwangerschap klopte het wel. Ben toen extreem misselijk geweest, opgenomen in het ziekenhuis wegens uitdroging door het overgeven. En was inderdaad een meisje. Nu ben ik weer erg misselijk, maar weet helaas nog niet of het een jongetje of meisje is.
Hier klopt het ook al zal het waarschijnlijk wel toeval zijn Bij mijn zoontje bijna niet misselijk en over het algemeen zelfs bijna geen kwaaltjes. En deze zwangerschap veel misselijk geweest tot een week of 13 en sinds deze week begint het precies weer... (kan dit trouwens?) En hoofdpijn, vermoeid,... kortom bijna alle kwaaltes die er zijn @Debster: kom je inderdaad meer aan bij een meisje? Want ook dit is hier het geval, amai Maar ik dacht dat het kwam doordat het het 2de kindje is
Voor mij ging het niet op. Was van de 1e (jongen) het meest misselijk, bij 2e (weer jongen) en 3e (als het goed is een meisje) niet 1 seconde misselijk geweest.... dus geen pijl op te trekken.
Ik heb bij ded zwangerschap van me zoontje negrgens last van gehad, en nu weer niet maar of dit ook een jongen is weet ik nog niet. Grappig dat het hier juist andersom blijkt te zijn bij de meerderheid, terwijl het in mijn omgeving hier toch wel klopt. Schoonzus 2x misselijk 2x meid, nichtje die had het heel erg misselijk ook een meid, ander nichtje nergens last van gehad jongen, nog een ander nichtje 2x nergens last van gehad 2x jongen. Dus hier klopt het aardig.