Onze dame van 13 maanden heeft van geboorte af aan prima geslapen. Eigenlijk altijd doorgeslapen zonder problemen. Maar nu sinds een week hebben we drama's 's nachts. Meestal tond 4 uur wordt ze wakker, helemaal over haar toeren en ontroostbaar. Duurt echt een tijd voordat we haar kunnen kalmeren en ze moet uit bed. Als we haar in haar bedje laten krijst ze de hele wijk bij elkaar. (niet gewoon huilen,e cht schreeuwen) Als we haar bij ons in bed nemen, wat te drinken geen en na een uurtje terug leggen gaat ze wel weer slapen. Maar wat kan dit toch zijn? Ze heeft wel 3 nieuwe tanden maar die zijn als door. En als ze bv. ziek zou zijn oid zouden we overdag toch ook iets moeten merken? Heeft iemand een idee en hoe kunnen we dit het best aanpakken?
misschien zijn het dromen waar ze wakker van wordt. Weet niet precies vanaf welke leeftijd ze daar wakker van kunnen worden, maar dat denk ik toch wel in dit verhaal. of nieuwe tandjes/kiesje die er aan zitten te komen, een sprongetje of dromen. probeer haar te blijven troosten in haar eigen kamer, evt wat water geven..anders went ze er straks aan dat ze melk krijgt en bij jullie mag slapen. ik begrijp wel dat je die dingen probeert omdat je zelf ook weer wil slapen en je wil dat ze ook rustig wordt, maar t zou zonde zijn als straks de reden van t wakker worden voorbij is, maar ze "verwend" is met de aandacht en melk en daar dan wakker van wordt. succes.
We geven haar geen melk hoor 'snachts maar gewoon wat drinken. Ik dacht ook aan dromen maar het vreemde vind ik dan weer dat het iedere nacht rond dezelfde tijd is. Lastig hoor als ze niet kunnen praten.
Dit hebben wij ook meegemaakt. Onze dochter is altijd een goede slaper geweest, maar ze heeft periodes dat ze een paar weken slechter slaapt. En waarom?? Het kan vanalles zijn, dromen, kiezen etc. Als het nu weer gebeurt, weet ik dat het nooit lang duurt en het weer zo'n 'periode' is. (mits ze niets mankeerd natuurlijk) Ik ging wanneer ze huilde naar haar toe (soms 5x) en trooste haar, soms haalde ik haar even eruit, om haar uit die situatie te halen, maar ik ging niet uit haar kamer en gaf haar geen drinken oid. En vaak hoorde ik aan het huiltje wel dat ze zo weer in slaap zou vallen en dan liet ik haar huilen (jammeren was het meer). Maar je bent wel gesloopt naar zo'n week iig.
Ja inderdaad sloopt het je. En ik heb 2 nachten geprobeert om haar in haar kamer te laten en zelfs in haar bed te laten en dan huilt ze gerust 2 tot 3 uur lang en raakt ze zo over haar toeren dat ze zelfs moet kokhalsen/overgeven. Vind het gewoon lastig, juist omdat ze altijd heel makkelijk is en overdag enorm vrolijk ben je toch bang dat je iets over het hoofd ziet
Hier hetzelfde probleem....altijd een heel goede slaapster gehad en sinds enkele weken is het een dráma... Ze sliep door van toen ze 7 weken was tot 6 maanden, geen enkele nacht meer wakker geweest. Van 6 to 7,5 maand was het weer helemaal mis, soms tot 10x toe per nacht wakker. Toen weer 2 weken geen problemen en nu sinds een week is het helemaal erg. Komen nu ook weer tandjes door maar ik begrijp er niks van. Ik heb haar ook een paar keer bij ons in bed genomen maar nu afgelopen nacht gebeurde het volgende: Ze huilde om 1u, ik nam haar even uit bed en omdat ik dacht dat het al 6u geweest was dacht ik, voor dat kleine uurtje mag ze wel tussen ons in. Ik loop met haar (ze huilde nog) onze slaapkamer op en ze was gelijk stil! Toen zag ik dat het pas 1.05 was en dacht, ja doei, meteen terug in je bedje jij! Toen weer naar haar eigen kamer en meteen huilde ze weer! Ik dacht, aan deze poppenkast gaan we niet beginnen, dus weer in bed, ingestopt, muziekje aan, speentje, ze huilde nog wel maar ik heb duidelijk gezegd dat ze moest slapen. Ze is vannacht daarna nog wel een keer of 4 wakker geweest maar heb haar na het troosten steeds in bed teruggelegd en hetzelfde aangehouden. Nu neem ik haar dus echt niet meer mee naar onze kamer. Maar goed, even ontopic, ik denk dat drinken geven en troosten in ieder geval geen kwaad kan, zeker niet als ze zo overstuur raakt (zover heb ik het hier niet laten komen, ik kán het gewoon niet aanhoren als ze huilt....). Als je duidelijk blijft dan zal ze wel begrijpen dat het weinig zin heeft om te huilen om niks, maar als ze droomt is het wel fijn dat ze getroost wordt natuurlijk....moeilijk he, ik dacht vannacht ook: wat ís er toch en wáárom kun je nog niet praten??! STERKTE dus, je bent niet de enige met slapeloze nachten!!
Ha meiden, Ik weet niet of ik het hier mag posten of dat ik een nieuw onderwerp aan moet maken maar mijn zoontje is bijna 4 maanden en die wordt de laatste 2 weken steeds om 3 uur en om 5 uur wakker.. Dan praat ik even tegen hem en geef ik de speen dan ga hij wel weer ff verder! Maar dit deed hij nooit! Kheb gisteren rijstebloem door zn fles gedaan. Maar hij drinkt 180 ml & anderhalve lepel rijstebloem dan werdt de pap op het laatste zo dik! Moet ik minder rijstebloem doen? Maar goed, hij heeft het dus gekregen maar het hielpt niks! Wie heeft dit ook gehad? Ging dit weer over? Liefs Jannn
Hoi jannn, Rijstebloem kun je beter met een iets groter speentje (evt papspeen) geven. Mischa drinkt normaal uit speen S van Difrax en rijstebloem door speen M. Ik doen dan op een fles van 180cc 3 scheppen rijstebloem en 3 nutriton. Hier zitten we ook weer in zo'n fase. Ik heb het idee dat hij meer honger heeft doordat hij groeit. Het is nu al een week en hij is opeens in een maat groter gegroeid, en niet zo'n beetje. Tot nog toe is het hier steeds zomaar opeens weer normaal geworden. Dit keer duurt het hier wel heel lang, maar ik hoop dat we er nu bijna vanaf zijn.
Heej, Hoe oud is jou zoontje dan? Dus ik kan wel meer rijstebloem er door heen doen? Hoe maak jij dat klaar? Misschien moet ik nog wel beter schudden? Ik heb voor de papfles maat M van difrax is dat goed? Hoelaat krijg jou zoontje de laatste fles met 180 cc? Wat een vragen he? Groetjes Jannn
Hoi, Mischa is 9 maanden. Hij krijgt zijn laatste fles voor hij naar bed gaat om een uur of acht. Waarschijnlijk krijgt jouw kindje hem een stuk later. Je kunt er gerust meer rijstebloem doorheen doen ja. Je moet inderdaad heel hard schudden, anders krijg je klonten. Verder gaat het hetzelfde als een gewone fles. Dus gewoon 180 cc water warm maken, dan 6 scheppen voeding en (in ons geval 3 scheppen) rijstebloem toevoegen en dan dus echt hard schudden. Ik gebruik ook speen M, het is even uitproberen. In het begin legde ik soms vast een grotere speen klaar voor als hij het er niet uit kreeg, zodat ik niet weer naar de keuken hoefde.