Zwaar gevoel onderbuik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hopeforyou, 15 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Hallo,

Ik ben nu bijna 18 weken zwanger, en heb al een weekje denk ik "last" van een zwaar gevoel in m'n onderbuik.
    Echt ter hoogte van de baarmoeder.

Nu heb ik niet het idee dat dit bandenpijn is, en ik voel de baby ook nog niet, met de 12 weken echo (ivm nekplooimeting) zei de echoscopiste dat de placenta voor ligt, en het dus langer zou kunnen duren voor ik wat voel.

Maar ik vraag me af wat het dan wel is.
    De bandenpijn is meer als ik een verkeerde beweging maak of te snel opsta, dan trekt het flink en moet ik rustig doen.
    Maar dit voelt alsof ik naar het toilet moet, terwijl ik niet moet, of net geweest ben.

Zittend, liggend of bezig, ik heb het de dag door. Dan weer even rustig, dan weer flink zeurend.
    Pijn is het niet, alleen een vreemd gevoel.

Weet iemand wat dit kan zijn? Of bel ik maandag de verloskundige, omdat ik nog 2 weken moet wachten en ik toch verder geen controle heb. Tis m'n eerste zwangerschap dus heb echt geen idee wat goed is om te voelen en wat niet.

Alvast bedankt!

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Hallo Hopeforyou,

dat zware gevoel wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het groeien van de baarmoeder. Vooral rond deze periode begint de baarmoeder en dus ook het kindje goed te groeien, waardoor dit druk geeft op de blaas (en ook het bewegen van het kindje, ook al voel je dit nog niet). Het kan geen kwaad, het is vooral een vreemd gevoel. Soms helpt het om stevig ondergoed of een buikband te dragen. Dit geeft steun aan de buik, waardoor je mogelijk wat minder last hebt. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina