borstontsteking en bijna geen melk meer

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tumtummetje, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Gisternacht werd ik wakker van pijn in mijn rechter borst en ik had koorts. Verder voelde ik mij echt ziek en heb ik een rood plek op mijn borst. Was al bang voor borstontsteking en ben vannochtend naar de huisarts geweest die mijn vermoeden bevestigde :( .

Ik leg hem nu vaak aan, aan de zere borst, maar er komt bijna geen melk uit! Ik heb hem gewogen en hij had maar 20 cc gedronken. Komt dit ooit weer goed?

Want ik wil absoluut niet stoppen met borstvoeding!

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Liefs Tumtummetje

2. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Blijven aanleggen, aanleggen aanleggen etc etc. Je kan bijna niet wegen wat een kindje drinkt. Soms doen mama's het wel eens als ze een flesje hebben gegeven en dit wijkt vaak gruwelijk af op een of andere manier.

Zolang je kindje tevreden is, genoeg plast/poept en alert is, hoef je je geen zorgen te maken dat je te weinig melk hebt. En als het kan voeden op verzoek, dan regelt je kindje zelf de melkinname wat ie nodig heeft en regelt zo ook jou productie.

Veel succes met je borstontsteking!

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Stoppen is juist heel onverstandig nu. De borst waar de borstontsteking zit moet leeg, dit bevordert de genezing.
    En zeker weten dat het weer goed komt !

Hier veel info over borstontsteking op bv.com

Hier kun je een brochure van de VBN downloaden (na betaling) over borstontsteking.

Sorry ff geen tijd om het zelf uit te leggen, kleine meid heeft honger ;)

Beterschap !

4. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    wat ontzettend balen! ikheb dit 1 maand geleden ook gehad, met de gewone griep erbij. ik heb 3x lactatiekundige gebeld. ik ben echt twee weken lang elk uur gaan kolven (zover mogelijk) en s nachts ook nog 2x. daarnaast de kleine heel veel aanleggen!

ik gebruikte als syntocinon voor de tsr en ben na 2 weken op aanraden van lk domperidon gaan gebruiken. nu heb ik meer melk, maar nog niet voldoende, maar dat vul zonodig voor 1/3 met kv aan.

Deel Deze Pagina