Onzekere eerste echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door NieTa, 9 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Even een situatieschets...

18 mei was de eerste dag van mijn laatste menstruatie.
    3 dagen na het beginnende bloedverlies begon ik behoorlijk srolsels te verliezen en heviger te bloeden dan een normale menstruatie.

2 weken later heb ik geen eisprong gehad en ik vermoed dat ik die op dag 18/19 gehad heb.
    28 dagen na laatste menstruatie was de test negatief.
    Zondagdag.. dag 31 na laatste menstruatie een licht streepje op de test en dus positief.
    Donderdags dag 35 een knaltest en cb 2+3.

Nou heb ik afgelopen donderdag een Uitwendige echo gehad bij een echobureau omdat ik ze gespannen ben na de mk.
    Daar werd een vruchtzakje gezien met dooierzak en geen hartslag, terwijl ik aan de hand van de lm 7 weken zwanger moest zijn, maar kijkend na mijn eisprong die later geweest is vermoed ik 6+3 ongeveer.

Wat ze zag zag er verder heel mooi uit en de echoscopiste was niet negatief of zo en verwachtte ons vast wel terug.

Nu mag ik woensdag naar de vk voor een echo en dan zou er een hartje te zien moeten zijn.

Mijn gevoel is ergens goed en heb er vertrouwen in, maar aan de andere kant ook dat stemmetje maar het kan ook mis zijn.

Als ik aan de hand van lm kijk zit er een verschil van 2 weken maar anders van een dag of 8.

Hoe betrouwbaar is uitwendig op dit termijn?

2. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Als dag 31 licht was en dag 35 de CB 2-3 aangaf en ervan uitgaan dat je dan ongeveer 4 weken zwanger was, dan zou je nu ongeveer 6 weken zijn, wellicht een paar dagen verder maar nog niet ruim 7 weken.

3. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Ik heb met 6 weken een inwendige echo gehad. Vruchtje was zo ongelooflijk klein dat je het op de echo foto niet eens ziet zitten. Wel was er al een hartslagje.

Kan het niet zo zijn dat je doordat het uitwendig was ook niet minder goed beeld had?

En sowieso een paar dagen minder ver zijn is helemaal niet gek ook al je zeker bent geweest van je eisprong. Soms duurt de innesteling wat langer. Ik lees dus voor nu niks zorgwekkends.

Hopelijk heb je woensdag een mooie echo!

4. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Dit was mij echo en ze schatte me rond de 5/6 weken en op de echo zelf kon ze met moeite een traag kloppend hartje zien. Kan mij niet voorstellen dat ze iets hadden gezien als ze het uitwendig hadden gedaan.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,8 KB
      Weergaven:
      138
  5. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Dit was de echo donderdag. Vaag zie je 2 kleine streepjes dat zijn dooierzak en vruchtzak

Bijgevoegde bestanden:

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Nee die 2 streepjes zijn 2 zijkanten van de dooierzak ;)

De vruchtzak is de buitenste rand de zwarte vlek ;)

Je ziet idd geen vruchtje zitten. Maar wellicht was je net een paar te vroeg ;)

7. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Helaas net wat roze verlies bij het afvegen en zo begin het de vorige meer ook.
    Ik vrees dat het voorbij is.
    Helaas moet ik nu net werken, aan de ene kant afleiding, maar als het doorzet niet fijn.

8. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ach, kun je je niet ziek melden nu? En even afwachten wanneer het loslaat?

9. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Bloeden is gisterenavond weerd gestopt, dus vandaag een echo en gelijk een intake gesprek gehad...

Na even zoeken zagen we een kindje met een stevig kloppend hartje.
    Dit was uitwendig.
    Daarna wilde de vk nog inwendig kijken om te kijken of ze beter beeld had, maarf het is nu al een eigenwijs kindje, want het liet zicht bijna niet zien.
    Daarna weer uitwendig gekeken en opgemeten en waar we verleden week alleen een vruchtzakje en dooierzak zagen was er nu een compleet kindje te zien van al 1 cm groot.
    Het had de grootte van een kindje van 7 weken oud dus het heeft een gigantische groeispurt gemaakt in 6 dagen tijd.

Waar het bloed vandaan komt weten ze niet.
    We mogen voorzichtig blij zijn.

Lolalilly, SMJD en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  10. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Wat een mooi nieuws! Gefeliciteerd:)

11. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Gefeliciteerd!

12. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Waaaaa, wat fijn om te horen!! Hopelijk kun je nu ontspannen.
    Wanneer krijg je weer een echo?

13. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Vandaag weer weg bloedverlies en verder bruinverlies...

Nu mag ik maandagmiddag weer een echo ipv over 2 weken.

Blijft 50/50 dat het mis kan gaan ondanks kloppend hartje.

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wat zenuwslopend! Ik hoop zo voor je dat dit goed mag gaan!

Deel Deze Pagina