Lieve Meiden, 10 dagen geleden heb ik sex gehad, dit was een ruime week voordat ik ongesteld moest worden. Nu ben ik inmiddels wel wat ongesteld geweest maar veeeel minder dan normaal en ook maar 1 a 2 dagen ipv gemiddeld 4. Ook was het echt maar super weinig, ben ik niet gewend. Nu voel ik me de afgelopen dagen ook niet helemaal zoals het wezen moet, Moe, en af en toe misselijk. Nou wou ik morgen een zwangerschapstest doen maar kan dit al wel? Of is dit nog te vroeg? Bedankt alvast voor jullie reactie Liefs Sylvia
ehm, je eisprong vindt plaats 14 dagen voordat je ongesteld wordt. Als je 10 dagen geleden een ruime week voor je menstruatie zat, was je dus al veel te laat voor je eisprong. Je kunt namelijk alleen zwanger raken tussen 3 dagen voor je eisprong tot 12 uur na je eisprong. Ik denk dus niet dat je zwanger bent, zeker omdat je wel ongesteld bent geweest... Nou is er wel een kleine kans dat je een keer een late eisprong hebt gehad en dat die bloeding heel misschien dan een innestelingsbloeding geweest kan zijn, maar dat is wel een heel klein kansje. Ben je heel regelmatig ongesteld altijd? Zoja, dan is die kans dus erg klein en zou ik eerder denken dat je gewoon wat ziek bent, virusje onder de leden ofzo, waardoor je menstruatie ook minder kan zijn dan normaal... Je kunt overigens bij de meeste testen testen vanaf de dag dat je ongesteld moest worden, maar dat staat altijd in de bijsluiter...
Dit is niet waar, de luteale fase is niet bij iedereen even lang. Er zitten dus niet altijd 14 dagen tussen je eisprong en je eerste dag van je menstruatie. En wat was de uitslag Sylvia, nog getest?