gaat doorslapen vanzelf

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nataly, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Mijn dochtertje is bijna 9 maanden en ze slaapt nog steeds niet door :confused: :confused:
    Er zijn wel af en toe nachten dat ze doorslaapt maar dat gebeurt minder dan dat ze niet doorslaapt.
    Ik ben ervan overtuigd dat je dat niet altijd zelf kan sturen/regelen.
    Louiza drinkt en eet erg veel en goed overdag, de BV ben ik aan het afbouwen en ze krijgt nu verzadigende melk, daarnaast eet ze veel groenten en fruit, volgens haar zin. Ondanks alles wordt ze nog steeds één soms twee keer wakker 's nachts, en niet voor haar speentje maar echt om te drinken. Ik heb ze al laten huilen maar dat helpt niet, dat maakt het net erger.
    Als ik dorst heb 's nachts en dat gebeurt wel af en toe, dan ga ik ook gewoon iets halen om te drinken. Ik zie dus niet in waarom ik Louiza het drinken zou ontzeggen als zij dorst heeft.
    Vind het een beetje absurd om van je kindje te eisen dat ie na een tweetal maanden al gaat doorslapen.
    Tja dat is dan wel jammer voor mij dat ik er af en toe uit moet. Maar dat neem ik er dan wel bij.

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre is zelf gaan doorslapen toen ze 8,5 maand was. Is daar ook weer zelf mee gestopt :) ... en slaapt nu sinds een paar weken weer door. Al werd ze vannacht weer wakker.

Ik zou er persoonlijk niet in sturen ... mja ... ik geef BV dus dan valt er ook niet zoveel te sturen. Het is heel normaal dat babytjes niet doorslapen snachts en heel gezond ook: baby's zijn gebouwd op regelmatig kleine beetjes eten. Dus dat ge-schema is eigenlijk heel onnatuurlijk. Dit gezegd hebbende: lekker snachts slapen is voor papa's en mama's heel erg goed en gezond.

Ik zou dus een paar weken/maanden wachten voordat ik zou gaan sturen (voor zover kindjes te sturen zijn natuurlijk).

Succes!

3. maja123

maja123 Actief lid

28 jun 2007
    116
    0
    0
    volgens mij gaat het vanzelf, je kunt natuurlijk wel de wat proberen met de voeding maar meer dan proberen zal het niet zijn.
    Mijn jongste dochter sliep na een paar weken al door. En houdt sinds een paar weken iedere nacht een feestje, maar dat heeft niets met honger te maken. Ze is lang ziek geweest en is nu ontregeld lijkt het. We wachten wel tot het weer over gaat...

4. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    Zo jong kan je nog niks sturen,mijn oudste sliep met 4 weken al door en mijn kleine nu heeft sinds kort pas nachten dat hij doorslaapt.
    Het enige vooruitzicht wat misschien kan helpen is als je pap mag geven,ik heb het idee dat dit nu helpt bij mijn zoon.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Chebu: hier geen strak schema hoor ;), Thirza komt zelf alleen meestal ONGEVEER op dezelfde tijden...
    Thirza slaapt dus al wel door, zij het van 7 tot een uur of 4, dus van mij zou ze dat nog wel even mogen schuiven, :) Maar goed, doorslapen 's nachts betekent hier dus overdag om de haverklap voeden.
    Wat al gezegd wordt: als het lukt om de laatste voeding meer te laten drinken, zou het kunnen dat je kindje langer gaat slapen. Ik zou wel even kijken hoe die laatste voeding normaal gesproken verloopt: krijgt je kindje het al wat moeizaam weg, dan zou ik zeker niet verhogen en nog even accepteren dat doorslapen meestal iets later komt.

Ik heb er bij Thirza ook niet op aangestuurd en dat kwam dus vanzelf. Is ook nog maar sinds kort trouwens hoor, niet dat ze dat al weken doet ofzo. En ik heb toch het idee dat sinds ze 's nachts doorslaapt, ze overdag zich meer is gaan melden en dan juist kleine beetje drinkt.
    Ik zou het dus gewoon wat afwachten... zo'n schema overdag is namelijk ook wel lekker... Ik word hier af en toe helemaal simpel van het voeden overdag: vanochtend kwam ze om half 8, ging toen om 8 uur een uurtje slapen wonderwel, wilde om 9 uur weer en om half elf ook weer. Dat zijn dus steeds kleine beetjes, dus niet zo gek dat ze dan na anderhalf uur weer komt. Als ik jouw schema zo bekijk, heb je er overdag 3-4 uur tussen, of niet? Heerlijk hoor!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Nataly: lees nu pas je tweede berichtje: zolang zijn ochtendvoeding niet naar eerder verschuift, zou ik niet zo bang zijn dat doorslapen een probleem wordt vanwege het vervroegen van zijn nachtvoeding. Blijkbaar regelt hij zelf dan dat er toch wel meer tijd tussen komt, alleen doet hij dat door de nachtvoeding naar voren te schuiven. Nouja, als dat steeds eerder wordt, komt er een moment dat je die kunt laten vallen, omdat het zo dicht bij de avondvoeding zit, toch? :)

7. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Natuurlijk, mijn mannetje is nu pas 9,5 weken oud! En inderdaad, meestal gaat het doorslapen vanzelf. Maar....in mijn omgeving heb ik ook zeker kindjes gezien die nu met 1,5 jaar nog steeds heel lastig slapen en nog steeds 's nachts wakker worden. En ook in mijn omgeving hoor je vaak dat de meeste kindjes toch doorslapen voordat mama weer moet gaan werken, dus ongeveer met 10 of 12 weken. Dus dat kindjes die met 6 maanden of nog ouder die nog 's nachts wakker worden meer 'uitzondering' zijn.

En ik ben er echt van overtuigd dat er ook een bepaalde 'gewenning' kan ontstaan bij de kleintjes. En als ik dat zou kunnen voorkomen, zou ik dat heel graag willen doen. In hoeverre dat natuurlijk mogelijk is!

Ik moet er eerlijk gezegd gewoon niet aan denken dat ons mannetje nog met 4 maanden 's nachts wakker wordt!

8. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Volgens mij is er een groot verschil tussen borstgevoede kindjes en kindjes die de fles krijgen. Je kunt savonds makkelijke "een schepje extra" in de fles doen (naar ik mag aannemen maakt dat de melk voedzamer.... ik weet niks van flesvoeding ;) )
    Het is heel normaal dat bv kindjes 24 uur per dag hetzelfde schema aanhouden en om de paar uur willen drinken. Zo ook ons ukje: die wordt zo een keer of 3 wakker hoor, om te drinken.

Ik vind het niet zo erg hoor, ze drinkt en valt meteen weer in slaap.

We zijn net begonnen met haar te leren eten (het aantal x per dag drinken werd echt te bar), maar dat is allemaal nog zo wennen, dat ik er nog geen uur langer door heb kunnen slapen. Komt wel hoor ;)

9. honeybee1983

22 jul 2008
    60
    1
    8
    hier is mijn kleine net een paar nachten door gaan slapen :D slaapt 20.00 ong tot 07.00 en ze is nu 4 maanden had ik echt niet verwacht hoor ze kwam eerst heel vaak in de nacht toen ging dat naar twee en toen naar 1 en nu slaapt ze de hele nacht, ik geef trouwens wel borstvoeding dus hier geen schema :D

10. winnietje

winnietje Niet meer actief

wat drinken die van jullie per fles of ligt dat aan mij? Onze kleine man drinkt al flessen van 170 cc leeg. Maar slaapt ook nog niet door. Komt rustig om de 4 uur

11. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Als richtlijn qua flesvoeding wordt gehanteerd: ongeveer 170CC per kilo lichaamsgewicht. Dus als jouw zoontje nu ongeveer 5 kilo is, dan zou het accoord zijn.

Ons mannetje krijgt nu 4 flesjes van 150cc+5sch en 1 flesje van 180cc+6 schepjes.

12. winnietje

nee nog lang niet hij was bij de geboorte 3190 is in de eerste week 10% van zijn geboortegewicht verloren. Maar 5 kilo red hij niet (denk ik)hij heeft nog steeds maat 50 moet ik zijn voeding nu afbouwen

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik zou overleggen met cb Winnietje, ik vind dat je kindje al heeeeeeeeeeel veel krijgt ovor zn leeftijd.

Mijn dochter zat destijds op flesjes van 120cc

14. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    @honeybee1983
    onze meid sliep ook wel eens door bij een maand of 2, 3 (op borstvoeding)
    maar helaas ging bij 4, 5 mnd het aantal x drinken per nacht weer omhoog

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ehm..Rozemarijke, uiteraard hebben we alles al geprobeerd, ook met de flessen hoor.

16. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Mijn zoontje is 4080 gram en 54 cm en hij krijgt 5 flessen van 120cc met 4 schepjes en als laatste voeding om 22.30 1 fles van 150cc met 5 schepjes. Mijn zoontje is net een maand en hij zit ook ruim in zijn voeding. Die laatste fles van 150cc heeft hij trouwens gisteren voor het eerst gekregen daarvoor was het gewoon 120cc. Hij heeft hierdoor iets langer geslapen, hij kwam om ongeveer om 03.00 ipv 02.00. Hopelijk wordt dit vanzelf nog weer langer.

Ik denk dat die flessen van 170cc wel veel zijn. Ik zou even met de CB overleggen.

Veel liefs
    Nataly

17. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Heel eerlijk denk ik dat je nogal veel verwacht van een kindje van 1 maand oud. Die hoeft nog helemaal niet door te slapen, ik zou het lekker afwachten.

18. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Tegen mij vertelde ook iedereem dat het doorslapen wel kwam. Toen hij 6maanden was, kwam hij nog steeds om de twee uur. En ik maar braaf hem voeden. Uiteindelijk was ik zo moe en uitgeput, dat ik voor mezelf een grens stelde en dat ik hem niet meer ging aanbieden. Het was een flinke jongen en kreeg overdag voldoende voeding binnen. Na twee nachten jammeren, sliep hij door tot 06.00.
    Hij is sowiezo geen rustige slaper. Nu elke ochtend weer klaar wakker om 04.30. Zin om aan de dag te beginnen. Maar ik ben overtuigd dat js soms in een gewenning terecht kan komen, zoals ik elke keer maar voeden als hij wakker werd, en het zelf onbewust in stand heb gehouden. Wel had ik voor ogen om mijn zoon niet te snel te gaan bijsturen. Veel kinderen slapen ook pas door als ze 4/5 maanden zijn. Ik wilde mijn zoon zijn eigen tempo gunnen, maar na 6 maanden had ik echt het gevoel dat ik in een verkeerd patroon zat.
    Bekijk maar hoe het loopt, een belangrijke les die ik heb geleerd dat het ook belangrijk is om in de gaten te houden wat je zelf nog aan kan..

19. winnietje

ik zal het inderdaad eens overleggen. Maar hij heeft gewoon echt honger als ik hem 120 of 130 geef. En als hij het niet opkrijgt de 170 is het ook goed hoor. Als je bv geeft weet je toch ook niet hoeveel ze binnen krijgen? De kraamhulp zei bij het laatste bezoek geven wat ze nodig hebben. Daarom hebben wij het zo gelaten tot dat ik dit zo leesde. Vond het al zo weinig wat iedereen gaf :$

20. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Hoi Nataly,
    Ik denk niet dat een lekkere volle fles geven tot doorslapen zal leiden. Een jong kindje heeft gewoon nog 's nachts die voeding nodig. Dus naar mijn mening is het geen kwestie van een lekkere volle fles geven, een kindje gaat doorslapen wanneer hij eraan toe is om geen nachtvoeding meer te krijgen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
    Hier kreeg ze bv dus ik wist niet hoeveel ze binnen kreeg maar met een week of 12 begon ze heel langzaamaan door te slapen.

Deel Deze Pagina