Zijn hier ook mama's met een kindje die een sonde hebben? Ons dochtertje heeft een sonde en we willen graag op vakantie Ik vraag me dus af of jullie ook op vakantie gaan en zoja waar naar toe Ik neem aan dat je niet naar het buitenland kunt als je kindje een sonde heeft?
Verzorg je de sonde zelf of heb je hier zorg voor? Als je (thuis) zorg krijgt kun je zowieso heel goed in Nederland op vakantie. Geef aan waar je graag heen wilt en bespreek het met je eigen thuiszorg. Je kan evt zelf een thuiszorgorganisatie in je vakantieplaats zoeken en de gegevens aan je eigen thuiszorg geven. Zij regelen dan dat in de vakantie dat de zorg wordt overgenomen, hier hangen finacieel een paar dingen aan maar daar hoef jij je niet druk om te maken. Ook zal de thuiszorg zorgen voor een overdracht. Je kan ook alles overlaten aan de thuiszorg zodat ze zelf een thuiszorgorganisatie zoeken, dan hoef jij dat niet te doen. In nederland zijn ook speciale vakantie plekken voor mensen/kinderen met zorg, volgens mij is Landal één van die parken. Dan heb je gewoon zorg op het park. In het buitenland kennen ze geen thuiszorg, op vakantie zal vast mogelijk zijn maar dat moet je willen... Hoe lang zou je willen gaan, hoe oud is je kindje en wat moet er gebeuren? Krijgt jullie kindje alleen sondevoeding of ook medicijnen? Sondevoeding is niet zo heel erg moeilijk, misschien kun je ook overwegen om het zelf aan te leren of verstopt de sonde vaak?