Dat het tot de vakantie is, is prima maar wie kan mij vertellen hoe het na de vakantie dan is? En na de vakantie is het hier inderdaad halverwege augustus al.
Ik ben die 50% ook helemaal beu. Mijn dochter is nu afgelopen donderdag geweest en nu gaat ze pas komende donderdag weer. Ze zit gewoon een hele week thuis omdat de maandag uitvalt ivm pinksteren. Ik vind dit steeds absurder worden. Van school weten we ook nog niks want die willen de PO protocollen afwachten. Daar zitten natuurlijk ook weer van die zeiksnorren die het allemaal maar eng vinden en het allemaal wel best vinden om lekker thuis te zitten. Als ze niet volledig opengaan omdat het zgn allemaal lastig lastig is ga ik daar wel werk van maken. Ik kan me haast niet voorstellen dat onze school dwars gaat liggen want ze lijken redelijk fanatiek maar je weet het immers nooit. Het hele Corona gebeuren haalt rare kanten bij mensen naar boven.
Hier is het ook zo. Plus een studiedag op maandag 8 juni omdat het team het nodig heeft Ik maak me daar niet meer druk over, dit schooljaar wordt het toch niks meer. Wij hebben nu besloten om zoveel mogelijk leuke dingen te gaan doen met de kinderen.
Was hier ook zo. Ze zijn 19 mei naar school geweest. Toen een week vrij vanwege Hemelvaart (dag na Hemelvaart). Toen 26 mei weer naar school en weer een week vrij vanwege een studiedag. Deze week mogen ze wel 2 dagen.
Dames vergeet niet dat een studiedag niet betekent dat leerkrachten vrij zijn he... Ja de timing kan beter. Maar zoiets wordt vaak maanden van te voren al gepland. Misschien wel locaties en sprekers geregeld hiervoor. Het is een dag om bij te studeren. Niet om te niksen...
Dat is zo. Al kan je je wel afvragen of dat nu als eerste prioriteit heeft of dat het handig zou zijn om dan nog extra les aan de kinderen te geven. Die hebben immers al zoveel gemist dit jaar.
@Lisa280887 nee dat snap ik zeker. Alleen de timing kwam nu niet heel goed uit. Ik had liever gehad dat ze dan zouden zeggen: weet je, dan doen we die groepen voor 1x op woensdag naar school. Maar ook daar zullen veel ouders het weer niet mee eens zijn. Het is ook niet makkelijk om iedereen tevreden te houden. Aan de andere kant...de andere groep heeft ook 2x gemist (Hemelvaartsdag en 2e pinksterdag), dus ze hebben allemaal evenveel schooldagen gehad.
Klopt. Wij hebben zelf de studiemomenten verzet naar volgend schooljaar. Maar dat was omdat het kon. Als het niet had gekund, had het gewoon doorgegaan!
Hier is het nodig voor cito analyses. Doe die analyses dan op vrijdag en ga maandag gewoon open. En een week daarna is er weer een studiedag. En vervolgens is het op 1 juli al klaar. Zoals gezegd, het wordt niks meer dit schooljaar, wij gaan leuke dingen doen met de kinderen.
Je hebt gelijk hoor. Gaan die vijf dagen niet door dan kunnen ze beter de zomervakantie inluiden. Het schoolwerk wordt hier ook steeds meer strijd. Ik ben er inmiddels beu van. Wij lopen ons op het werk ook de poten uit het lijf en gaan ook gewoon door. Ben je dan eens thuis dan moet je gaan strijden met je kind om het schoolwerk te maken.
Hier hebben ze ieder geval de pinkstervakantie nog opgeschort voor komende week. Niet dat het veel uitmaakt want dochter gaat pas donderdag weer naar school. Ze heeft nu ook gewoon weer een week vakantie.
Hier hetzelfde. Vorige week donderdag geweest en nu pas donderdag weer. Ik vind het wel heel minimaal qua lessen. De andere helft van de klas gaat deze week di, woe en vrij naar school. Nou, ik heb voor dinsdag lekker een dagje dierentuin gepland. Tijdslot al gereserveerd. Vind het wel goed geweest Ik ga er een leuk dagje van maken met de kinderen.
Hier de 8e juni een studiedag, stond al hele schooljaar. Eigenlijk kermis hier. Deze gaan ze gebruiken voor voorbereidingen voor volgend schooljaar, dus op zich wel een "goed doel".
Nou ja, locaties zijn wel gewend inmiddels dat dingen niet meer doorgaan en sprekers ook lijkt me. En als zo'n dag dan voor studie van de leerkrachten wordt gebruikt? Sorry, schuif dat dan door naar een ander moment. Tijd nodig voor de huidige situatie m.b.t. planning, cito's, e.d. kan ik me nog wat bij voorstellen. Het komt nu al heel raar uit qua dagen door Hemelvaart en Pinksteren en dan nu ook nog op naar-school-dagen van de kinderen studiedagen door laten gaan? Bij de oudste hebben ze de studiedag van een maandag naar een woensdag gezet zodat de kinderen geen dag op school hoeven te missen, dat vind ik top!
Tja, digitaal is alles mogelijk qua sprekers, en doorschuiven kan niet altijd. Wij starten volgend jaar schoolbreed met een nieuwe rekenmethode, daar zullen we toch in geschoold moeten worden. Uiteindelijk beslist de directie over de invulling en het wel of niet doorgaan van studiedagen. Niet de leerkracht van je kind, die het waarschijnlijk ook liever anders had gezien.
Mijn kinderen zijn vrijdag naar school geweest en mogen nu vrijdag a.s. pas weer. Dinsdag studiedag. En na die studiedag gaan we horen hoe het na 8 juni gaat. Tsja, ik kan het niet meer serieus nemen. Laat het maar snel zomervakantie worden.
Jij bent de enige die de zin boffen met 1 kind in de mond nam hier hoor. En nu ga je over die zin die je zelf post ook nog eens door en door. In dit topic heeft niemand het woord boffen in de mond genomen behalve jij zelf. Doe je dit nou bewust of heb je dat zelf niet eens door?