Wie heeft ook de overstap gemaakt van go naar kdv? Hoe is dat bevallen? En is het verschil financieel groot? Onze dochter gaat nu naar een go, maar we zijn al een hele poos op zoek naar een nieuwe go. Dit omdat onze dochter helaas bijdeze go niet kan blijven. We kunnen alleen geen go vinden voor mijn werkdagen, daarom denken we er nu over om toch maar naar een kdv te gaan.
Wij hebben toevallig laatst eens uitgezocht wat het finacieel scheelt. Wij hebben puur gekeken naar hele dagen en dan is een KDV onderaan de streep goedkopen. Ik denk dat als je met dagen van 6 uur opvang zit dat een GO voordeliger is omdat je die meestal per uur betaald en een KDV is per dagdeel. Het uurtarief van een gastouder is aanzienlijk lager dan het KDV, MAAR: voor een KDV krijg je max 6,36 p/u toeslag en bij een GO is dat maar een max van 5,09 p/u scheelt dus aanzienlijk. Bij ons is het bij het KDV zo dat alles incl is dus eten, drinken, luiers etc, bij een GO moet je dat meestal er nog bovenop betalen. Dus voor hele dagen is bij ons zo dat een KDV een stuk voordeliger is dan een GO En je moet zeker ook naar je gevoel kijken, wij zijn echt heel erg blij met ons KDV en zien iedere keer zowel bij het wegbrengen als bij het ophalen een stralende Thijs. En voor sommige mensen is een KDV te massaal en word om die reden voor een GO gekozen. Succes met uitpluizen en beslissen!
Dank je voor je reactie! Dat van die toeslag wist ik niet. Dacht dat dit gelijk was Voor ons is een go wel goedkoper omdat wij geen 52 weken opvang nodig hebben i.v.m. vakanties, ik werk nl. in het onderwijs. Dus wij gaan er in die zin wel op achteruit als we naar het kdv gaan. Gezien de weinige reacties zijn er weinig mensen die wisselen van go naar kdv....jammer, was wel benieuwd naar reacties/ervaringen.
Hier ook schoolvakanties vrij. Nu gaat m'n dochter maar 1 dag naar een KDV en andere 2 dagen naar schoonouders. Maar mocht onze dochter in de toekomst 3 dagen naar betaalde opvang moeten, kan een KDV niet uit als je 52 weken af moet nemen. Dan zijn we al bijna verplicht om naar een gastouder te gaan, zodat we de schoolvakanties niet hoeven te betalen. Als je één dag een halve lesdag hebt, zoals ik de woensdag, komen je uren gewoon niet uit op een KDV. Je werkt een halve dag, maar betaalt een hele. Ik zou goed uitzoeken wat het scheelt. Laatst vanwege problemen met schoonouders een aantal berekeningen gedaan nl.
Ik ou even goed bij verschillende KDV informeren, wij kunnen kiezen voor 52, 50 of 40 weken... hier gewoon voor 52 weken, want de dagen dat hij er niet is ivm vakantie mag hij 4 weken ervoor tot 4 weken ernaa inhalen...aangezien ikzelf in de vakantie periodes wat meer werk is dat dus ideaal!
wij zijn ook van go naar kdv over gegaan en zijn goedkoper uit en het bevalt goed 1. we merken dat het kind- eren, zich beter aan passen. de groepen zijn groter maar dit moet straks op school ook dus het kan geen kwaad. 2. financieel goedkoper we hebben 52 wk opvang nodig 3. sluit goed aan en meerdere ogen op je kind en niet 1 oog!!
Wij zijn overgegaan van GA naar KDV en bevalt uitstekend! Wij voelen ons veel beter bij het KDV dan de GA we hebben nu ruimere tijden KDV is open van 7.30 tot 18.30. GA was het zo dat ze haar eigen zoon naar school moest brengen dus mijn dochter moest voor die tijd aanwezig zijn dus liefst rond 8.15 uur en was ik er om 8 uur dan kreeg ik te horen dat ik wel ERG vroeg ben!! ophalen ook op do gaan ze bij schoonouders eten dus graag voor 17 uur ophalen, mijn man werkt tot 16.30 dus moest altijd rennen en vliegen en was altijd 15 minuten te laat......geen haalbare zaak! in de zomervakantie gingen ze 4 weken op vakantie!!!!!!!!!!!!!! dus konden wij weer vrije dagen opnemen voor die opvang dagen want er is natuurlijk geen vervanger. We werden er gewoon gestrest van dus snel over gegaan naar KDV en bevalt uitstekend, mijn dochtertje gaat met plezier er heen. Wij betalen nu 20,- meer dan bij de GA maar onze dochter gaat nu wel 2 hele dagen per week en bij de GA ging ze de ééne week 1 dag en de andere week 2 dagen.