Ik heb hier al een keertje vaker geschreven over mijn misselijkheid en het vele braken. Aankomende zaterdag ben ik 17 weken zwanger en ik word er zo moedeloos van....het is nog steeds niet over. Ik had eerst de hoop op een omslagpunt rond de 12 weken en toen op een omslag met een week of 16, maar inmiddels ben ik bang dat dit me de hele zwangerschap zal gaan bezighouden. Ik ben het gek*ts en het 24 uur per dag misselijk zijn zo ontzettend beu. Ik heb al weken niet meer gewerkt en mijn werkgever begint voor mijn gevoel enorm aan me te trekken, maar ik kan het echt niet opbrengen om nu weer aan het werk te gaan. Het gaat gelukkig de laatste tijd wel ietsje beter, maar dan nog geef ik iedere dag zeker wel een paar keer over, met name in de ochtend. De middag en avond gaan redelijk, maar alleen als ik me koest houd en rustig aan doe. Zodra ik inspanning ga leveren dan gaat het weer mis. Zijn er mensen die dit herkennen? Ik ben in het begin best veel afgevallen, maar doordat 's avonds mijn eetlust er wel weer is en ik het dan ook wel binnenhoudt is mijn gewicht nu stabiel. Medicijnen helpen me helaas niet, ik heb in overleg met de huisarts al van alles geprobeerd. Zijn er mensen die nog een omschakeling hebben gehad later in de zwangerschap en van het misselijk zijn afgekomen zijn? Ben zo bang dat dit me nog tot december zal kwellen!
Ik kan je niet helpen, ik ben nog maar net zwanger en heb af en toe een vlaag van misselijkheid meer niet, maar ik kan me goed voorstellen dat je er moedeloos van wordt Een vriendin van mij heeft het ook gehad. Bij beiden haar dochters heeft ze tijdens de zwangerschap zelfs een paar dagen in het ziekenhuis gelegen. Uiteindelijk ging het wel over maar precies wanneer weet ik niet meer, ik denk dat het bij haar zo rond de 4 of 5 maanden was dat het over ging........... Het enige dat ik kan zeggen is dat je er misschien niet te veel tegen moet proberen te vechten, dat maakt het denk ik nog erger. En laat je werkgever maar lekker trekken, hier heb jij ook niet omgevraagd, en het belangrijkste is je baby. Ik hoop dat er andere meiden zijn die je beter kunnen helpen, ik wens je in ieder geval veel sterkte en ik hoop voor je dat het snel over gaat!!! Liefs Lilly
Ik ben ook 24 uur per dag misselijk en aan het overgeven totdat ik super pillen kreeg van de huisarts ze werken helemaal oppie toppie. Als je slim bent bel je even.
Hoi, ik herken dit van mijn collegaatje. Zij had precies hetzelfde. Heeft meerdere malen huilend uitgeroepen dat het van haar zo niet meer hoefde. Pas zo rond de vijfde maand werd het minder, waarna het helemaal verdween. Ik vond het zo klote voor dér... Ik wens je dan ook heel veel sterkte toe. Hou nog even vol! Renate
ja, ik heb ook al menig jankpartij achter de rug Renate, het is gewoon errug vermoeiend en slopend allemaal. Genieten van je zwangerschap is er zo gewoon niet bij. Fleur, ik heb al heel veel geprobeerd aan medicatie, maar niks helpt me, ik sta al weken onder controle bij de huisarts, maar die kan me ook niet meer helpen .
Das flink balen. Ik begrijp hoe je je voelt. Hopelijk heb je snel iets. Ik hoorde laatst ook dat voetreflexterapie goed helpt.
Toevallig kreeg ik deze tip van de week ook. Zal er eens naar informeren. Baat het niet, dan schaadt het zeker ook niet!
Ook ik ben veel misselijk. Gelukkig geef ik niet iedere dag over, maar 1-3 keer per week. Maar ook bij mij gaat het alleen goed als ik me heel rustig houd. Ik werk dus ook niet en ook bij mij werken medicijnen niet. Ik hoop ook nog dat het straks beter gaat. Ik ken wel iemand die het de hele zwangerschap heeft en nu met een week of 30 nog iedere dag overgeeft. Ik hoop voor je dat het bij jou niet zo gaat.
Ik had net ook op jouw thread gereageerd Ja, rust houden doet wel veel he. Ik merk dan ook dat het stukken beter gaat. Zodra ik me inspan gaat het weer mis. Slaag er zelfs niet in mijn eigen huis fatsoenlijk bij te houden Vind het wel fijn dat ik hoor dat er meer mensen zijn die niet kunnen werken. Op mijn werk geven ze me wel eens het gevoel dat ik maar eens wat meer door moet zetten. Maar werken is echt geen optie, zelfs geen halve dagen.
Bij mij ook niet hoor. Niet eens een uurtje. Hier in het huishouden doe ik noppes. Ja, vandaag heb ik de container buiten gezet. Goed he??? Heb je wel een arbo-arts achter je staan? Ik namelijk wel. Ze heeft al gezegd dat als ik in september nog ziek ben, ik van het uwv ziektegeld krijg en dat heeft ze allemaal uitgelegd.
Ik heb 1 keer een arbo-arts op visite gehad, die was heel correct, maar stelde wel voor om begin juli weer aan het werk te gaan, maar maakte wel gelijk de kanttekening dat een telefoontje genoeg was om aan te geven dat het niet zou lukken. maar die arts wordt ingehuurd door de arbo-dienst zelf en daar gaat het allemaal wat minder soepel. Weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Maar ga me er maar niet druk over maken. Ik kan nu niet werken en we zien wel hoe het verder gaat lopen.