Zwangerschapsbuikje hard of zacht?

Discussion in 'Zwangerschap' started by pooh7605, Jun 30, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pooh7605

pooh7605 Actief lid

Apr 20, 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Als je een echte zwangerschapsbuik begint te krijgen is die dan gespannen en hard of zacht zodat als je loopt het net eruit ziet als wandelend vet.
    Als ik geen buikband aan heb dan vind ik die buik zo op en neer gaan als een zak zout.
    Ben zo opgeblazen en dat terwijl ik toch echt wel kijk naar wat ik naar binnen stop. Eet niet alleen maar gezond hoor als ik zin in iets heb zoals chips dan neem ik dat maar anders eet ik brood, melk, groenten, fruit etc.

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hallo Pooh,

Mijn buik is al behoorlijk, maar is alles behalve een slappe zak. Het is ook niet hard. Moeilijk te beschrijven, wel een beetje stevig, maar toch soepel. Hij wiebelt ook niet op en neer als ik loop, tenminste, dat is mij in ieder geval nooit opgevallen.

Maar je geen zorgen ! Wiebelt jouw buik wel, dan hoort dat bij jou gewoon erbij ! Er zit een kindje in, dat is het belangrijkste. Dat wiebelen gaat wel weer over !

Groetjes,
    Nikki F

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nee hoor, mijn buik is alleen heel hard als ik een harde buik heb.
    Voor de rest is hij niet slap maar 'gevuld'. De huid staat wel strak, ook in ontspannen toestand :)

4. pooh7605

pooh7605 Actief lid

Apr 20, 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Ja bij mij is het ook niet echt slap slap, is moeilijk uit te leggen. Kan mijn buik niet inhouden. Het ziet er gespannen uit en mijn huid staat ook strak maar tis alleen ja als ik loop dan beweegt mijn buik tis is geen steen dat ie totaal niet beweegt.
    Hoop dat ik beter uitleg nu hihi

5. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ook bij mij is mn buik niet echt slap maar ook niet mega hard ofzo.
    Gewoon een iets wat hardere buik die nog wel soepel te bewegen is,kan er nog wel gewoon in duwen zeg maar en dan is het soepel maar mn buik is lang niet meer wat het voorheen was hehe!!

6. Semmi

Semmi Fanatiek lid

Feb 25, 2006
    4,385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Mijn buikje begint de laatste 2 weken echt te groeien en is niet slap. Wel soepel inderdaad, maar ziet er verder strak uit, ook zonder buikband. Maar dat zal voor iedereen verschillend zijn. Maak je er vooral niet druk om. Het gaat om het wondertje dat er in zit. Als hij of zij maar lekker kan groeien en gezond is.

Groetjes Sämira

7. pooh7605

pooh7605 Actief lid

Apr 20, 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Ja heb het misschien wat verkeerd uitgelegd mijn buik is niet echt slap maar soepel inderdaad ik kan het ook gewoon nog indrukken en het beweegt ook als ik loop. Is moeilijk uit te leggen.
    Kijken jullie eens naar mijn buik is dit alleen vet of al een beginnend zwangerschapsbuikje??

8. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    tiz gewoon een stevig buikje...
    en ziet er zeker niet uit als vet.... gelukkig...
    iedreen ziet ook gelijk dat het een zwanger buikje is...
    het is niet keihard je kan het wel indrukken :)
    maar je kan geen huid vastpakken ofzo of een rol... want die zijn er niet

9. pooh7605

pooh7605 Actief lid

Apr 20, 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Nee aan mijn huis trekken kan ik niet maar ik kan wel met beide handen mijn buik vasthouden vast geen rol nee wordt een hele klump hihi

10. pooh7605

pooh7605 Actief lid

Apr 20, 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    ben trouwens wel aangekomen en flink ook terwijl ik er toch op probeer te letten wat ik eet. Ben geen heilige dus als ik ergens zin in heb wat niet echt gezond is dat eet ik dat gewoon deed ik voorheen ook. Eet wel zo gezond als mogelijk maar zondige doe ik dus wel.

11. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    als je nu al begint aan te komen zou ik zeggen dat je beetje voorzichtig moet zijn...
    wat ik zelf merk namelijk is dat de laatste 2 mnd erg snel dik worden is...
    en ik verga ook van de honger maar ben nu al 17 kilo aangekomen...
    dus dat betekent dat ik rond de 20 ga liggen..
    wat toch al erg veel is...
    probeer nu wel op mijn eten te letten maar jah....
    nu heeft ie het juist nodig...
    in het begin had ik op moeten letten

12. pooh7605

pooh7605 Actief lid

Apr 20, 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Probeer er nu al op te letten maar ik heb zon honger. Het lijkt wel een bodemloze put bij mij ben misschien vol 10 minuten en dan krijg ik weer honger. Voordat ik zwanger werd had ik hier al problemen mee dat ik volgens mijn idee teveel honger had en te veel suikerbehoefte. Ik kan nooit zeggen dat ik me eigen lekker vol heb gegeten, meteen of na 10 minuten dan kan ik wel weer wat anders eten. Pfff echt moeilijk dit.

13. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Dat aankomen is ook de een voor de ander... Sinds ik zwanger ben snoep ik veel meer dan eerst... Ik hoef nog maar 6 weken en ben pas 7 kilo aangekomen... Zal dus rond de 9/10 uitkomen als ik ga bevallen.

14. deborah

deborah Actief lid

Dec 2, 2005
    348
    0
    0
    mijn buik is heel strak, de hele zwangerschap ook geweest op het pijnlijke af.
    zelfs de ha maakte de opmerking dat hij zo strak en hard was.
    Nog ff en ik ben er vanaf :D )

15. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    bij beide gewoon 2 mooie strakke buikjes, en wat eten betreft, heb ik niet echt veel meer of minder gedaan dan voorheen, de kleine at eerst mijn reserves op (waardoor ik in het begin zelfs afviel) en aan het einde van de rit was ik totaal een krappe 8-9 kilo aangekomen)

het is echt niet zo dat je nu je in verwachting bent voor 2 moet gaan eten, gewoon opletten dat je niet overal aan toegeeft (snacks, vet etc) dat komt alleen maar voor je eigen rekening te liggen als je bevallen bent, want het moet er straks ook weer af he.. ;)

16. Selin

Selin Fanatiek lid

Aug 15, 2005
    1,396
    0
    0
    Maastricht
    In het begin was mijn buik ook wat soepeler maar nu ik wat verder ben wordt je buik wat strakker/harder...maar niet pijnlijk hard!
    Dus het wordt nog mooier :)

17. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hallo Pooh,

Ik denk dat je buik geen vet is maar een beginnende zwangerschapsbuik. Ik heb je foto bekeken.

Bij iedereen gaat het inderdaad anders. Ik kwam in het begin niets aan of viel niets af. Dat begon later pas. Nu ben ik 27 weken en 7 kg aangekomen, maar dat valt niemand op omdat ik alleen flinker ben geworden bij mijn buik en borsten, de rest is zoals het was.

Groetjes,
    Nikki F

18. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0
    Mijn buik is vrij zacht... in het begin echt zon vetrandje maar nu gaat ie wat meer naar voren staan dus zie ik er wel zwangerder uit!!
    Soms twijfel ik ook wel eens als ik een vrouw zie loopen, is ze nou zwanger of toch een beetje een dikke buik???
    Daarom draag ik steeds al sjaaltjes en buikbanden zodat t wel duidelijk is! haha

19. beavis15

beavis15 Lid

Jun 28, 2006
    36
    0
    0
    merchandiser
    randstad
    ach ja,ik zeg maar,doen wat je niet laten kan,we weten allemaal wel wat de gevolgen zijn,tot op de dag van vandaag ben ik ook al wat aangekomen,maar ik ga mezelf niet verhongeren,dus als ik tot de bodem moet dan doe ik dat,de een heeft extreem honger en de ander niet,ik denk dat t toch te maken heeft met je stofwisseling,zolang je maar geen spijt heb na t eten en daar bewust van ben,lekker genieten,
    gr sam

20. Silly43

Silly43 Actief lid

May 8, 2006
    468
    0
    0
    Bij mij stond mijn buik echt strak, alsof er de hele dag spanning op stond :)

Share This Page