Zwanger en zoooo beroerd....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dorie, 3 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorie

Dorie Actief lid

9 feb 2006
    145
    0
    0
    hoi,

Ik ben nu 8 en halve week zwanger en al vanaf de zesde week zo beroerd dat ik thuis ben en bijna heel de tijd op bed lig....Duizelig, misselijk en ontzettend last van mijn maag. Ik probeer kleine beetjes tegelijk te nemen verspreid over de dag, maar meteen erna heb ik maagklachten en weer een hongergevoel...
    Binnen 2 weken al 4x bij de dokter geweest, maar die weet het tot dusver ook niet Eerst wat tegen de misselijkheid gehad (Emesafene) en afgelopen vrijdag soort Rennies in vloeibare vorm, maar het helpt allemaal niet...... Van de week maar weer een afspraak maken, want ik trek dit niet meer.....
    Iemand nog ervaringstips?

2. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    klein beetje eten de hele dag door, geen grote hoeveelheden dus..
    En regelmatig leven.. zelfde tijd naar bed, zelfde tijd opstaan, en dezelfde tijd eten... rustig uit bed, liefst iets lichts eten als je nog in bed ligt.
    emesafene werkt dus pas na een week of twee als je ze op dezelfde tijden elke keer ineemt..
    na het eten op je linkerzij gaan liggen hielp bij mij ook altijd wel iets...

een glas cola werkt ook tegen misselijkheid.

3. summer

summer Fanatiek lid

8 mrt 2006
    1.144
    0
    0
    verzorgende
    arnhem
    jeetje meid wat vervelend
    kan je geen tips geven maar hoop dat dit gauw overgaat
    suc6 en veel sterkte

4. Niet meer actief

Hey,

Wat vervelend. Ik ben ook behoorlijk beroerd geweest, maar het gaat nu sinds 4dagen beter. Gelukkig niet zo erg dat ik thuis moest blijven, maar dat scheelde niet veel. Ik moest s morgens overgeven. Ik heb ontdekt dat als ik ieder uur iets eet het beter gaat. Mijn man brengt mij nu s morgens een glas ontbijtdrink en dan sta ik rustig op.

Sterkte meid en ik hoop dat je snel kunt genieten!

Mariska

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb dat ook gehad. Het lijkt alsof het nooit meer over gaat. Iedere dag duurde een eeuwigheid. Maar nu heb ik sinds een week of 3 geen last meer. Alleen 's avonds nog een klein beetje misselijk. Mijn tips staan vast al meer op deze site, maar goed ik geef ze toch maar:

- regelmaat is erg belangrijk
    - kleine beetjes eten
    - milkshakes en waterijsjes hielpen bij mij tegen de misselijkheid, maar dan wel flink zoet, dus geen zure ijsjes.
    - babyhapjes bleven ook binnen, vooral die fruithapjes
    - ga niet gelijk liggen als je gegeten hebt, want dan wordt het erger
    - eet niks zuurs, dat is er voor je het weet weer uit.

Verder heb ik ontdekt dat rusten niet echt hielp. Ik kreeg bedrust voorgeschreven van de dokter, maar daardoor werd het alleen maar erger. Toen ik wat ging doen (wel rustig aan) bleek het minder te worden. Een keertje stofzuigen of iets in huis doen kan helpen

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik had laatst een vraagje over de preggiepops ( lollies tegen zwangerschaps misselijkheid)
    Iemand op dit forum heeft ze besteld en ging ze uitproberen. Weet niet hoe het haar bevallen is.
    Maar als het werkt is het misschien wat voor jou.

Heel veel sterkte!!!!!!!!!!!

Knuff van Kiowa

7. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    Ik sluit me aan bij de tips van Lin, wat zij beschrijft werkt bij mij ook.
    De ijsjes ook :)

8. Dorie

Dorie Actief lid

9 feb 2006
    145
    0
    0
    Bedankt dames, ik zal eens zien of het mij ook kan helpen.... ;)

xxx Brigitta

9. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    Veel sterkte!

10. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ja veel sterkte!

11. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Bij mij hielp niets, totdat ik na een paar keer uitgedroogd aan het infuus gelegen te hebben, van de vk een homeopathisch middeltje kreeg. Het was echt speciaal voor mij, dus mijn tip:

Ga naar een homeopaat en wie weet kan hij/zij jou het middel voor jou geven! Ik was daarna wel misselijk, maar dragelijk misselijk.

Sterkte!

12. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Een wondermiddel is er niet, je zult moeten experimenten met eten/drinken en zien wat voor jou werkt. Regelmaat is inderdaad belangrijk en voldoende slapen, vermoeidheid maakt het erger. Zorg dat je in bed met je hoofd hoger ligt.
    Bij mij hielp rustig wandelen nog een beetje (al nam ik dan wel een zakje mee, voor de zekerheid).

Verder is het toch vooral volhouden :( Eet waar je zin in hebt, ook al is dat bijna niets, en bedenk dat het weer overgaat. Echt waar! Als je geluk hebt binnen een paar weken, als je pech hebt (zoals ik ;) ) wat langer, maar het gaat voorbij. Ik dacht dat er geen einde aan zou komen maar sinds week 18 ongeveer voel ik me een stuk beter.
    Wat bij mij ook hielp was alle emoties eruit gooien. Af en toe een flinke huilbui uit zelfmedelijden en ik voelde me een stuk beter. Niet lang, maar genoeg om even op adem te komen.

Sterkte!

13. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Bissy,

Ik heb hetzelfde probleem, ben behoorlijk misselijk, daar valt nog mee te leven als ik om het half uur een paar hapjes eet. Maar ben zo vreselijk duizelig, ben net naar huis gegaan van me werk en even langs de huisarts, even bloeddruk laten meten (was 120 over 75 dus goed) en hemoglobine (bloedarmoede, was 7,6 en dus ook goed) morgen wil ze ochtend urine hebben om te kijken naar paar dingetjes zoals eiwitten.

Maar eigenlijk dacht ze meteen al dat het waarschijnlijk het weer is dat het zo moeilijk maakt, want een beetje duizelig gaat nog wel, maar zo dat ik ga vallen dat is beetje te veel van het goede. Moet nu rustiger aan doen.

Ben benieuwd!

Sterkte van een lotgenoot!
    Daphne

14. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Daphne: laat ook eens naar je schildklier kijken.
    Die kan ook vervelend gaan doen tijdens of na de zwangerschap.

15. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    ik kan ook al een paar dagen niets binnen houden...en met dit warme weer is dat niet fijn...
    is heb van de huisarts pilletjes gekregen die eigenlijk voor vlieg, wagen en zeeziek zijn...
    kan helemaal geen kwaad met de zwangerschap en heeft vandaag goed geholpen!!
    mischien ook een tip...
    succes meidendie ook zoooo misselijk zijn!!

16. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Wat bij mij hielp waren inderdaad ook vaak kleine beetjes eten, met name crackers, ontbijtkoek en sultana's.....

Wel ontzettend vervelend hé....
    ik doe mee aan Moeders voor moeders en geur van die flessen bracht mij 's morgens al giga aan het overgeven!!

Deel Deze Pagina