Hallo dames! Ik heb dit bericht ook geplaatst in de topic Vraag aan de verloskundigen, maar er wordt niet op gereageerd helaas en kan niet wachten!! Ik begin aardig te stressen op het moment. Ik ben sinds 2 maanden gestopt met het slikken van de pil, omdat ik er na 7 jaar ineens een vervelende klacht bij kreeg. Mijn lichaam is zich aan het 'resetten' nu. Met de pil werd ik altijd op de maandag ongesteld en dit duurde tot vrijdag. Mijn eerste menstruatie ging vlekkeloos eigenlijk, maandag kreeg ik krampen in mijn onderbuik en donderdag begon mijn menstruatie. Het was niet helderrood, maar heeft wel 4 dagen vollop geduurd, daarna nog 3 dagen wat minder. Nu zou ik donderdag (21-03) ongesteld moeten worden (gerekend op een cyclus van 28 dagen wat ik voordat ik aan de pil ging had en tussen het stoppen met de pil en mijn eerste menstruatie daaarna). Maandag begon de buikpijn weer dus ik dacht: dit gaat goed. Tot op de dag van vandaag dus nog steeds geen druppel te zien.. Wel nog steeds buikpijn (vanaf maandag dus al), doodmoe en last van mijn borsten. (Wat ik de eerste keer niet had). Wat kan dit zijn? De eerst menstruatie was zo normaal, dat ik dacht dat mijn cyclus weer meteen goed was. Is dit een teken van ontpillen of zwanger? Een kindje zou welkom zijn, maar niet echt gepland. Mijn vriend en ik hebben het ook gewoon veilig gedaan..Tenminste, hij is wel een paar keer zonder condoom in me geweest, maar dit duurde ook hooguit 1 minuut, daarna meteen een condoom gepakt. Mja, condooms zijn ook niet voor de volle 100% betrouwbaar. Ik hoor het graag! X nerveus vlindertje
Enige wat uitkomst kan brengen is een test. De kans is klein maar ben zelf vorig jaar ook dwars door de pil heen zwanger geworden dus ik zeg niet dat het onmogelijk is. Zou morgen even een testje doen. Sterkte met afwachten
Idd even testen!! Ik ben vorig jaar ook gestopt met de pil, 1x ongesteld geweest, 1x gevreeƫn en vervolgens ben ik zwanger! Dus t kan wel
Mijn eerste 3 cyclussen waren goed, daarna begon de ellende Dus het kan ook goed van ontpillen zijn. Ook de klachten die je hebt.. Dus even een testje halen!
Testen mop.. Dit lijf van mij doet namelijk niet aan 'ontpillen', was direct zwanger (na bijna 15 jaar aan de pil te zijn), dus je weet het niet..
Dankjulliewel voor de lieve reacties!! Weten jullie wat het gekke nu is. Omdat ik er zo mee bezig ben durf ik bijna niet te testen vanwege een teleurstelling, moederlijke gevoelens komen snel he.. Toch vandaag een test halen, kan ik morgenochtend testen! En jullie weten het al een tijdje, maar toch nog gefeliciteerd met de zwangerschap!! X
Spannend! Je hoeft in principe niet tot morgen te wachten hoor.. Ik had 's middags een duidelijkere test dan de ochtend daarna! Succes!
Idd, gewoon testen. Wachten tot morgenochtend hoeft niet, aangezien je (ervan uitgaande dat je een normale cyclus hebt en niet aan het ontpillen bent) al een aantal dagen 'over tijd' bent nu. Spannend! Zelf denk ik dat het goed kan zijn dat je wel aan het ontpillen. Na het stoppen met de pil kun je niet gelijk van een menstruatie spreken (tijdens gebruik ook niet). Het betreft onttrekkingsbloedingen, veelal zonder eisprong. De menstruatie die je nu zou moeten krijgen is dan de eerst echte. Of zit ik er nu een maand naast en ben je al langer gestopt met de pil?
Heb helaas nu geen tijd om een test te halen, dus het wordt vanavond pas testen... Ontpillen is ook echt iets waar ik aan heb gedacht. Sinds vanochtend ook last van rugpijn en kan bijna niet meer normaal (lees snel) opstaan vanwege de pijn in mijn buik. Echt heel naar eigenlijk. Merah, ik ben sinds 28 januari gestopt met de pil. Hierna ben ik wel ongesteld geworden precies na 31 dagen (21 februari), het was niet helderrood zoals ik al zei, maar wel gewoon veel!
Als je zekerheid wil, zou ik testen. Denk eerder dat je gewoon aan het ontpillen bent en een lange cyclus hebt/deze nog op gang moet komen. Je hebt tegenwoordig van die handige apps, daar kun je je cyclus op bijhouden. Die berekent je cyclus ook voor je, erg handig!
Test niet meer kunnen doen, gister toch ongesteld geworden. Niet normaal zo heftig is het deze keer, vandaar al die klachten. Moet toch echt wel even wennen aan dat onpillen zeg! Nogmaals bedankt voor de lieve en fijne reacties!