Zolang het vriest, komt er gestadig ijs bij lijkt me!! Zat gisterochtend de wereld draait door te kijken en daar was een meneer op die bij de vorige Elfstedentocht ijsmeester was geweest. Hij verklaarde dat er wel eens eerder gereden is op ijs wat nog geen 15 cm dik was. Kijk! dát geeft de burger moed Ga vanavond zeker naar de persconferentie kijken! spannend!!!
Vriest een paar graden, was ook voorspelt. Komende 3 nachten gaat het weer flink vriezen. Morgen overdag misschien een graadje dooi. Dat is niet zo heel erg gelukkig. Zoals het er nu voorstaat, moet het zaterdag gebeuren. Ik heb trouwens gisteren het ijs opgemeten hier, 15 cm hoor! Onder de sneeuw was dat 'maar' 13 cm. Veel plekken zullen over de 15 cm heen gaan, en sommige ook. Gemiddeld zal je rond de 15 cm uit komen. Balk is nog wel slecht, maar dat kunnen ze overslaan .
Morgen is de kans op sneeuw wel erg groot en dat is weer niet bevorderend,wat is het eigenlijk spannend,het weer is net de staatsloterij.
haha annetske ontdooit een beetje hoor! Ik moet zeggen als het niet door zou kunnen gaan door het weer, zou ik het heel zonde vinden omdat we er zo dicht bij zijn nu! gelukkig lees ik positief nieuws dat er na 3 dagen dooi weer opnieuw vorst komt (gelukkig mijn zoon is helemaal into het schaatsen nu, elke middag even op het ijs nu) Maar nu heb ik ook zoiets van dat ik het zonde zou vinden, we zijn al over gekomen kom dat ook nog maar met de laatste centimeters en kom op met die tocht. er ontdooien meer mensen hier hoor nu! maar meer om de reden die ik nu geef: we zijn al zover gekomen het zou zonde zijn nu dat het niet meer kan. Wacht vanavond af natuurlijk, maar ik ben wel eerlijk ik verwacht een nee nog vanavond... Het ijs is nog niet over even sterk en ja veiligheid is belangrijker.
haha ik zie je al staan meten! Gat in het ijs boren en dan een stok er in. maar 15 cm dat moeten we hebben Hier kan je het zien aan de dode vissen onder het ijs, Gisteren lagen er veel dode vissen onder het ijs nl en dan kan je een schatting maken van de dikte. als het gaat dooien dan gaat het lekker stinken volgens mij naar rotte vis! Die beesten sterven massaal nu onder het ijs.
Ik denk zelf ook niet, maar goed als er nog strenge vorsten aankomen dan zou het dus wel kunnen. afwachten is het enigste wat we kunnen doen.
die aszz, even het ijs gemeten Ik hoop voor jullie dat het in friesland harder vriest dan bij ons, want hier vriest het volgens mij niet veel meer en dan het zonnetje er nog bij. Maar ja, woon ook in het zonnige zuiden natuurlijk
+4 overal is niet genoeg. Maar ik zag gisteren een ijsmeester (van balk) op tv die zei: als je een ijsblokje in de vriezer stopt heb je toch ook zo 8 cm, waarom zou het ons niet lukken? Als het doorgaat zal het zondag zijn denk ik...
Hier is het bewolkt maar volgens mij nog wel onder nul. er staat een ijskoude wind. de zon mag er wel even door komen van mij nu
dat is waar maar het ijs is nu wel sterkt genoeg overal om op te staan. Dus als het gaat sneeuwen verwacht ik dat mensen massaal direct gaan vegen, plus veegmachinetjes. Dan is de sneeuw er voor de nacht ook wel weer af.
nee ik ontdooi haha, zou het nu wel zonde vinden dat het niet door zou gaan nu we er bijna zijn maar niemand is de baas over het weer... Afwachten is het enigste wat we kunnen doen nu. Maar als het sneeuwen gaat dan vegen we de sneeuw wel aan de kant met zijn allen
+ 4 overal is miss niet goenoeg om overal 15 cm te halen (dit zou dan de minimale ijsgroei zijn)......maar......op de persconferentie werd er gezegd: in de draaiboeken staat 15 cm maar wij bepalen altijd nog zelf of de tocht er komt.
Kreeg ik gisteravond opeens helemaal de kriebels...it ken net, te weinig ijs, te weinig vorst, te veel mensen, kom ik dit plaatje van vanmorgen tegen. In Leeuwarden wordt hard gewerkt aan feesttent. https://p.twimg.com/AlISx7ECMAAr4Qd.jpg:large Naar het schijnt worden de geruchten voor zaterdag steeds groter en zijn serieuze voorbereidingen bezig. Was net aan het genezen van de koorts..laait het weer helemaal op heerlijk!