Gaat het door of niet,spannend.

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinder, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

#61 pnirmal, 5 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2012

Voel jouw opwinding gewoon van het papier af ;) ( over die tocht dan he. Voor dat er gekke gedachte.s gedacht worden haha)

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    **grinnik**

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.001
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, ik ben onofficieel ADHD-er ;) maar na een week matig tot strenge vorst ben ik echt een hele erge! Haha. Ik vond het in '97 ZO onbeschrijflijk mooi om mee te maken! We hebben uiteraard eerst mijn vader en oom opgewacht in Boalsert. Maar daarna hebben we nog thee en mandarijntjes staan uitdelen aan andere schaatsers. Vooral de schaatser waarvan je zag dat ze het moeilijk hadden. Even laten opwarmen en bij laten komen. Echt een hart onder de riem steken zodat ze weer door konden! En dat zag je veel gebeuren. Zo mooi!

's Avonds zaten mijn broer en ik bij mijn grootouders tv te kijken en mijn moeder bij mijn tante, want die zou daar slapen. We hoorden maar niks. (1997 hè, niks nie mobiele telefoon!) Dus je hebt geen idee waar ze zijn, of ze het op tijd gaan halen. Het was zo spannend! En ineens zag ik in een flits de rode rugzak van mijn oom en de reflecterende strepen op de jas van mijn vader in beeld. Echt bij zo'n lang shot over het ijs, weet je wel. Het was zo weer verdwenen. Ik gillen en stuiteren joh! Maar pake en beppe en mijn broer hadden het niet gezien. Dus ik roepen;
    Ik weet het zeker, ze waren het, ze zijn in Dokkum, ze gaan het halen!!!
    (Ik krijg er nog kippenvel van, weet je dat!)

Maar goed: die anderen hadden niks gezien. Dus ik zeg; ik weet het zeker, ik ga mama en tante bellen. Dus ik sprint naar de telefoon die net op dat moment rinkelt. Ik denk nergens bij na en neem gewoon in het huis van mijn grootouders de telefoon aan. Wat denk je: gillende tante aan de lijn. Zij had het ook gezien!! En ook zij was de enige daar in huis. Ik heb geen idee meer wat we tegen elkaar gezegd hebben. Niet veel zinnigs, in elk geval. Maar goed, door ons gegil was de strekking wel duidelijk, haha. Toen zijn mijn moeder, tante en nichtje dus nog naar Leeuwwarden gegaan. Ik was zo stikjaloers op mijn nichtje!

Maar goed; inmiddels ben ik oud genoeg om zelf op een trein te stappen, te liften, een bus te huren of wat de ook. Ik ga naar Leeuwarden! Joehoe!!

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zal ik wat vertellen hihi.

Mijn neef was op dat moment getrouwd met de zus van de winnaar Henk angenet ( of hoe je dat ook schrijft) zo grappig mijn neef en dan zijn zwager was de winnaar. Vond dat ook zo bijzonder toen. Daarna heeft mijn neef zijn vrouw wel in de steek gelaten en is het een arrogante kwast haha nu nog.. maar hij is toch me neef haha.:p

5. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als de elfstedentoch komt woon ik op het mooiste plekje:D
    Mijn zolder is al gereserveerd.....(voor mijn broer) hahahaha.

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    #66 annetske, 5 feb 2012
    Laatst bewerkt: 5 feb 2012
    Hier in friesland leeft het totaal nog niet die hele 11 stedentocht niet. eerst zien en dan geloven. Ik hoor niemand er over. wij hebben lol op het ijs nu dat is belangrijker ;) nee het kriebelt niet bij mij als echte fries. de rest van Nederland zit er vol van behalve in friesland zelf... Wat ik jammer vind is dat de rest van nederland wel altijd met de vinger wijst naar de friezen zodra het gaat vriezen en dat wij dan elfstedenkoorts krijgen, maar nee het leeft totaal niet hier nog. Mocht het zover komen en ik doe iemand een plezier met deze tip je kan je auto hier neerzetten bij mij in het dorp of in de straat en per bus verder gaan naar dokkum, auto is niet te doen dan ivm parkeren. dokkum is de feeststad daar is het het keerpunt nl en komen de schaatsers de hele dag doorheen in 97 waren wij de feeststad. slapen hier kan ik je niet aan doen, de zolder is heel koud nl nu anders had ik 2 mensen kunnen hebben hier te logeren :)

Heb de afgelopen weken wel alles in de gaten gehouden en wat mij op viel zoals heel friesland, is dat het overal leeft behalve hier in friesland zelf.

Hoop niet op een commerciele elfstedentocht. het is gewoon een fries feest en dat moet zo blijven

O ja bij de woorden it giet oan ontdooi ik ook wel hoor, maar nu nog lang niet ;) en ik had vanaaf een joekel van een spin in de gang en dat duidt op dooi zeggen ze en hoor ik overal ;)

7. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    10 uur is morgen de persconferentie!

8. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ja ergens is het eigenlijk wel jammer dat alle schaatsers nu mobieltjes bij zich hebben. Dat de meesten bij iedere stop even laten weten waar ze nu zijn. Het is toch ook wel de charme van de tocht, niet weten waar ze zijn, niet weten hoe zwaar ze het hebben, wachten en niet weten wanneer ze aankomen.
    Nu smsen ze: ik rij NU de bonke op...nou spannunnnndd *not*

9. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Jij praat voor heel friesland begrijp ik? ;)

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    wat tochst fan mei! ik mat ek oan it trainen! Moarn de redens under en oefenjen! we kinnen wol tegearre de tocht ride en dan alle oare ZP'ers us oanmoedigjen yn Bartlehiem :D;)

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

of wij zp je gaan aanmoedigen in bartlehiem of heb ik het helemaal verkeerd haha.

Vertaling graag.:D

12. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Pnirmal er staat rondt 10.00 uur.

Zinaa ze zouden eigenlijk de telefoons in moeten leveren,dan krijg je de charme terug.

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Oke vertaling van een niet Fries :D

Als k t fout heb zeggen graag hahah:

Ik moet ook gaan trainen.
    Morgen de schaatsen onder en oefenen.
    We kunnen wel de tocht gaan rijden en dan moeten alle andere ZP-ers ons aanmoedigen in Bartlehiem??

Zoiets?? :D:D:D

14. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    voor dit deel van fryslan. Hier leeft het totaal niet nog. Hoor niemand er over. en als ik er al wat over hoor dan is het: gaat niet door! ijs is nog niet betrouwbaar en vooral hou op over die 11 stedentocht ;) wij ontdooien wel bij de woorden "it giet oan" hier. Lees waldnet eens, ken je deze site? hier staan ook items over de elfstedentocht op en kan merken dat het hier nog niet leeft.

15. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    hahahaha en als het ijs ons de hele route niet breekt, giet it oan!

16. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    haha goed vertaald! :D

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.001
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, kunnen we daar geen hyves of fb actie voor starten: een verbod op het gebruik van moiele telefoons, haha.

En wat betft commercieel feest: unoxmutsen oké, maar meer ook niet. :D:D:D

Verder moet het inderdaad een feestje blijven voor de Friezen, en halve Friezen natuurlijk. :D Voor de Brabanders onder ons: een niet-Fries tijdens de Elfstedentocht is net zo iets als een Rotterdammer tijdens carnaval. Dat wil toch niemand?

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

19. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik snap je wel hoor! En ik begrijp ook helemaal wat je bedoelt. Ik ben ook Frys, en 'wij' zijn toch meer van het: eerst zien dan geloven. Ieder jaar denkt Nederland dat het komt, maar het gaat toch nooit (bijna nooit) echt door. Dus eerst maar even afwachten deze week...

20. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik hoop het wel hoor dat de tocht er komt, natuurlijk is dat geweldig. maar ik moet het eerst zien en dan geloof ik het pas... en de meesten hier om mij heen. Voor friesland is het een goed stukje reclame en voor heel nederland een feest! Morgen ga ik uiteraard kijken wat ze zeggen op de tv, en hoop natuurlijk het positieve maar omdat ik om mij heen hoor dat het ijs nog niet overal betrouwbaar is weet ik niet of het de woorden worden: it giet oan.

Deel Deze Pagina