Dan vind mijn werkgeven vrijdag een briefje op mijn bureau waarop staat dat ik helaas niet in staat ben die dag te werken
Lees net via twitter dat hoofden en bestuur as woensdag weer bij elkaar komen. Als dat waar is dan is het erg dichtbij. Eerst morgen maar afwachten, spannend!!! Nog even gekeken. Vorige keer werd pas op 2 januari gezegd dat de tocht gereden werd...op 4 Jan.
Annetske Volgens mij wonen wij niet al te ver bij elkaar vandaan. Healwei betekent altijd half in het Fries. Ik ken het helemaal niet in jouw betekenis van ongeveer. De letterlijke betekenis is halverwege/voor de helft/half. Dus als jij met iemand voor healwei tsienen afspreekt en je komt om tien uur, dan ben je een halfuur te laat.
De tocht wordt zeker niet op zondag verreden en bij mijn weten niet op maandag. (Want dan moeten ze op zondag startbewijzen uitdelen.) Er zit in principe 1 dag tussen aankondiging en de tocht. Dus als ze het woensdag bekend maken, kan het pas vrijdag of zaterdag. Anders zal het dinsdag worden. Maar dat laatste zie ik nu nog niet gebeuren; wat onzekere verwachtingen met toch wel kans op dooi. Spannend!
Ze kunnen alles binnen 36 uur geregeld hebben. Als dit zou betekenen dat het op zondag of maandag wordt gereden, dan gaan ze dat niet uitstellen. Alleen al om het maatschappelijk belang! Startbewijzen kunnen ze ook op zaterdag uitdelen als het moet. Nood breekt wet Grappig, veel bekende gezichten bij de rayonhoofden
Oh ja, weersvoorspelling voor de aankomende 5 dagen ziet er prima uit! Daarna wordt het onzekerder, maar dat is het al een week. Bij voorspellingen langer dan 5 dagen, worden jaarlijkse gemiddeldes ook meegenomen. Dat verklaard de dooi. Als ze vandaag nu vegen op de route, dan kan het aankomende nacht goed groeien ( met temperaturen van - 15 tot - 17 ). Ik ga er vanuit dat ze zo het plan van aanpak bekend gaan maken, en woensdag verder kijken.
Het is wel spannend allemaal. Gisteren was het nog met het weer het blijft langer koud en vandaag slaat de onzekerheid toe. Waarschijnlijk dooi die door zet in het weekend. Maar ook bij buienrader is het niet helemaal zeker die lijnen liggen toch dichter bij elkaar en hele flinke uitschieters niet gezien. Als het gaat dooien is het z.n 2 graden zo te lezen en in de nacht nog lichte nachtvorst. Het word dus spannend. Nog 45 dan is de persconferentie spannend. De kans schat ik nu in z.n 40 pc door gaan en 60pc dat het toch te kort dag is.
voor de meeste friezen is het een vrije dag. Ik ga vrijdags naar school, denk dat ik dan lekker vrij ben dus als die vrijdag komt Kom niet eens in Leeuwarden ben ik bang waar mijn school staat, dus dan blijf ik thuis Nou half 10 afwachten... Denk niet dat er een datum genoemd wordt. Woensdag is er weer een bijeenkomst nl. het ijs is nog niet overal 15 cm. Denk dat we woensdag meer kans hebben op duidelijkheid en een eventuele datum.
Mijn zoontje wordt maandag 1 jaar! Zondag geef ik een kinderfeestje voor hem, dus zondag of maandag zou erg slecht uitkomen...Je kan eigenlijk alles uitstellen, maar de eerste verjaardag van je kind niet he. Ppfffff...ik vind het nu wel echt SPANNEND!
Ik zit nog steeds te denken over healwei haha. Ik gebruik het woord vaak in een zin, maar dan zeg ik het gewoon en denk er niet over na en nu dus wel... Nou ja lees half 10 nu. jippie woon je ook in de walden dan?
Zondag gaat um niet worden denk ik... Dokkum is te christelijk daarvoor koopzondagen kunnen daar al niet dus denk een elfstedentocht op zondag ook niet
wij zijn hier in het noorden nog wat nuchterer dan in het zuiden van fryslan haha Nee merk dat wij hier de boel afwachten allemaal. Zometeen eerst even de persconferentie zien, maar denk woensdag meer nieuws en vandaag niet veel nieuws. Anneke douma heeft haar hit alweer klaar te liggen, zal wel weer een hit worden als de tocht door gaat net als in 97 met de bonkefeart dit nummer werd plat gedraaid in Dokkum en wat een feest steeds. als ik daar aan terug denk dan heb ik er wel weer veel zin in hoor
Wie weet.. Niks is zo veranderlijk als de mens. Toch hihih. En knijpt de dominee een oogje toe van vooruit dan maar.
Dokkum past zich vast wel aan voor de elfstedentocht,maar ik vraag me af of dat nodig is.Volgens mij komt er deze week nog geen Elfstedentocht,ik denk dat het pas volgende week zal zijn,als het zo door blijft vriezen. Ik heb gisteren piet paulusma gekeken en die was in Ijlst en de ijmeester daar zei ook dat het op plaatsten van de Elfstedenroute nog te dun is.Net hoorde ik op het nieuws dat je op de vaart van Sneek naar Leeuwarden nog niet eens kunt schaatsen.
als zondag niet kan kan maandag ook niet. Want dan moeten op zondag de startbewijzen uitgerijkt worden. Mijn zoontje wordt zondag 1 jaar. En hoe leuk ik het ook vindt. De tv blijft mooi uit. En als mensen dan niet komen, hoeven ze van mij helemaal niet meer te komen. Of ben ik nou te hard?
Zou me er niet te druk om maken! 1 de kans dat het zondag wordt is vrijwel 0. En mochten ze toch voor het eerst op zondag zo'n tocht rijden dan is ie met 6 uur rijden klaar. Start is altijd als meeste mensen nog op een oor liggen ergens midden in de nacht beginnen ze al. Dan is er om half drie na het middagslaapje op tv enkel nog de herhaling van de herhaling Denk dat we zo horen dat er tot woensdag nog nodig is om te kijken hoe ver ze met zwakke plekken kunnen komen en er tot woensdag eigenlijk geen nieuws is. Va woensdag kan het dan wel hard gaan mits ijs aan kan blijven groeien.
Ik hoop voor alle elfstedentocht lovers dat het door gaat. Mij boeit het eerlijk gezegd helemaal niets.