Gaat het door of niet,spannend.

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinder, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    zo is dat!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hiere sluit ik me volledig bij aan haha kom uit friesland en nee ik maak me er nog niet heel druk om eerst moet het deze week ook goed door vriezen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    de rest van nl is het gauw in "de bol"geslagen maar wij zijn nuchter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland

3. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland

Haha dat is duidelijk!!!

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ut giet nog Net oan dus... Het is idd nog te vroeg, ijs is nog niet betrouwbaar. Mooi fries accent heeft die rayonhoofd (heb hetzelfde accent maar hoor het niet bij mijzelf haha) we wachten woensdag af. en zoals de rayonhoofd zegt kijken wat de maan gaat doen, ik weet dat de maan invloed heeft op de vorst dus hopen dat de maan goede dingen gaat doen :)

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    haha ik ken hem en vind het een leuk plaatje :)

6. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Fokje ik kom ook uit friesland en wordt gek van het woordje,wij zijn nuchter;).Dat is helemaal niet waar,het leeft weldegelijk in friesland en hier kriebelt het ook,wij staan er alleen anders in.Maar als je Elfstedentocht liefhebber bent dan is het toch geweldig om om al te hopen op de tocht der tochten.

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Elfstedentocht: nog geen datum

maandag 06 februari 2012 Leeuwarden

Het bestuur van de Elfstedentocht heeft maandagochtend een eerste persconferentie gegeven. Deze werd massaal bezocht door de media. Voorzitter Wiebe Wieling kon (nog) geen datum geven over een mogelijke Elfstedentocht. Het ijs ten noorden van de lijn Sneek en Bolsward ziet er goed uit maar ten zuiden van deze lijn is de kwaliteit zorgelijk. In deze regio viel veel sneeuw waardoor het ijs niet snel kan aangroeien. En volgens het bestuur bepaalt de zwakste schakel de sterkte van de gehele keten.
    "We zijn een week op weg" zei Wiebe Wieling meerdere keren. "Een prachtige winter waar we tien dagen geleden niet aan gedacht hadden." Wieling benadrukte echter het volgende: "Zodra het gaat vriezen, wordt er gelijk gesproken over een Elfstedentocht. Zo werkt het niet. We organiseren eerst andere tochten en als deze verreden worden dan is er zicht op een Elfstedentocht."
    "We willen niets liever" aldus Wiebe Wieling "We zitten er 15 jaar op te wachten en we moeten daarvoor de tijd nemen." Omdat de media belangstelling zo massaal is geworden, kan het Elfstedenbestuur niet meer in alle rust hun voorbereidingen doen. "We leven in een tijd van snelle informatie en dat betekent dat we op een andere manier naar buiten treden." Er zal daarom regelmatig informatie naar buiten komen zodat iedereen op de hoogte is."Het weer bepaalt hoe het verder gaat. Het vooruitzicht van vorst is goed maar de kwaliteit van het ijs in zuidoosten van Friesland baart ons zorgen." aldus Wiebe Wieling. De Rayonhoofden zullen woensdagavond opnieuw vergaderen en diezelfde avond vindt opnieuw een persconferentie plaats.

8. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Wat al duidelijk was maar nu dus hardop is uitgesproken is dat het nog door moet vriezen! Zelf een beetje dooi zou niet erg zijn als het daarna maar weer gaat vriezen!

Ik duim ervoor! En als ie komt... zullen wij ergens aan de route staan om schoonvader en zwager aan te moedigen!

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    wij staan er idd heel anders in als fries. Ik vind de uitspraak wel leuk: Pas als de friezen de kriebels krijgen dan is er een kans :)

Veiligheid staat voorop hoorde ik op TV, en logisch als je met een paar duizend man het ijs op moet. als 1 rayonhoofd al door het ijs zakt wat gebeurt er dan met een paar duizend man tegelijk? ik wil er niet aan denken... En toch hoorde ik journalisten er op door gaan op de achtergrond! vond het goed van de voorzitter dat hij bleef hameren op de veiligheid.

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ook gekeken en het hangt er gewoon echt om.

Tot zaterdag gewoon goede vorst. En daarna waarschijnlijk wat minder maar toch ook vorst.

Schat de kans in van nu 50/50.En even de sneeuw er af halen haha. ja hoe doe je dat? Daar zullen ze hard voor aan het werk gaan.;)

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    tuurlijk leeft het hier maar het is niet zo zoals de rst van nl dat het zo overdreven word! je hebt er zelf geen invloed op alleen maar afhankelijk van het weer en tuurlijk zou het prachtig zijn dat hij na jaren weer mag komen!!!

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier is echt helemaal niemand bezig met die elfstedentocht hoor haha, ik denk dat dat maar zo lijkt door de media.

13. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Fokje dat ben ik met je eens.

umm de media maakt het idd spannender,,maar ik denk dat het ook zo zijn charmes heeft.

Ik hoop gewoon dat we na 15 jaar weer een elfstedentocht gaan krijgen en hopelijk wordt het dan niet zo'n barre tocht als 1965.

14. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    de media speelt idd een hele grote rol! denk door de media dat er scheve beelden ontstaan van elkaar. nederland denkt dat de friezen gek worden na 1 nacht vorst en friesland denkt dat heel nederland gek wordt na 1 nacht vorst behalve friesland zelf ;)

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    1963 tink? ;)

16. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ik zie tegenwoordig van die soort grasmaaier dingen op het ijs die het ijs schoonmaken. Dus de mensen die in de WW zitten o.i.d. en die iets doen kunnen overdag (lichamelijk en geestelijk) maar inzetten en allemaal zo'n ding geven ;) :p en de Dweilmachines van Thialf even lenen ;)

17. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier in zuid-holland hoor ik er ook weinig tot niks over. Maar lijkt me wel leuk als het doorgaat voor de liefhebbers ervan :)

18. Milujem

Milujem Niet meer actief

Dito, ik geef er dan ook helemaal niks om....

19. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Ik geef er eigenlijk ook niet zoveel om, maar voor al die mensen die er helemaal gek van zijn zou ik het toch wel erg leuk vinden!
    Ik ben al tevreden met een slootje, waar mijn kinderen lekker op kunnen schaatsen!

20. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik zie dan eerlijk gezegd wel een beetje op tegen de drukte hier in de stad! Schoonvader had het erover dat ze hier dan zo'n 2 miljoen bezoekers verwachten. Oef, dat wordt nog wat!
    Maar het lijkt me wel fantastisch om eens mee te maken!

Deel Deze Pagina