Gaat het door of niet,spannend.

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinder, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Zo eng zijn we niet hoor, we bijten niet :D
    En het zijn wel wat meer dan een paar mannetjes maar ik snap je punt. Ik begrijp dat ook niet zo goed..

2. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Nou bij deze zuiderling gaat hart wel sneller slaan van de elfstedentocht.

Wij gaan sowieso graag naar het schaatsen. Zelfs tot Noorwegen aan toe jaren terug om wk te zien. De voorpret alleen al...dat is nu met kleintjes wat minder..ga niet met uk in devkou staan er voor. Tv is dan prima alternatief.
    Ieder z'n ding denk ik maar. Schaatsen is maar paar keer per jaar, voetbal daarintegen ... Bedoel als vrouw keek ik altijd graag naar de benen van Mark overmars...maar wat hetro mannen toch hebben met 22 kerels en 1 bal zal ik wel nooit snappen :p

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

:D idd

Hou ook niet echt van voetbal. Wel als me zoon moet spelen dan ben ik net zo als andere ouders kijk uit goed kijken door lopen geef niet op haha. GOOOOLLLL die word gevierd.

Maar schaatsen heb ik altijd gekeken vind dat zo mooi om te zien. Maar kan zelf geen meter schaatsen haha. Ooit eens gevallen als jong meisje pols gebroken nooit meer op het ijs gestaan. Was geloof ik in het jaar 1985 juist tijdens de elfstedentocht haha dat ik dat vergeten ben.:(:p

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

De sfeer, het feest, de mensen. Heerlijk! Wat een geweldige belevenis.

Het wordt erg spannend. Aankomende 5 dagen zien er goed uit, maar daarna lijkt de dooi er in te gaan. Ik zeg nog steeds zondag.

Er wordt overal druk geveegd, routes zijn uitgezet en r wordt gekeken naar alternatieven als de Luts of de Morra niet te rijden is.

SPANNEND!!

5. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Oorspronkelijk geplaatst door Shaddixxx [​IMG]
    Ik snap uberhaubt niet wat er nou zo ontzettend geweldig is aan die hele elfstedentocht.. Kijk, als je nou zelf een ontzettende schaatsliefhebber bent kan ik het ergens wel begrijpen, maar dat er mensen uit Limburg naar freaking Friesland gaan rijden om in de kou te staan en te kijken naar een paar mannetjes die voorbij komen.. WTF? :(
    Ik vraag me af,waarom mensen hier reageren als ze zo'n afkeer hebben tegen de elfstedentocht en dan ook nog vloek afkortingen gebruiken,jammer.

We hebben allemaal wel een sport waar we niks mee hebben,maar mij zul je nooit negatief horen over zoiets.

6. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Ik denk dat,als de elfstedentocht komt,de elfstedentocht pas na het weekend plaats zal vinden.Ze verwachten 2 miljoen toeschouwers,maar dat kunnen er ook velen meer zijn en mensen gaan wel op het ijs staan en dus kunnen ze het risico niet nemen om te snel de tocht te doen plaats vinden.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Precies, de sfeer!!! De beerenburg en de jägermeister :D
    Als het na het weekend weer gaat vriezen, dan gaat het spannend worden.

Wij wonen vlakbij de start/finish, dus gaan er zeker wel even heen, mocht het er van komen.

Mijn moeder vertelde dat ze in 1985 samen met mijn oom om 4 uur nog naar de start is gegaan en toen haar autootje vol heeft gepropt met toeristen die naar de start wilden :D

Het is gewoon een volksfeest, wat niet zo vaak voorkomt, dat is het bijzondere er aan. Regionaal is het al lang niet meer.

8. Nou ehh, zo was het niet bedoeld hoor ;) WTF had net zo goed HUH kunnen zijn, bij wijze van. Ik vraag me gewoon serieus af waarom het hele land daar zo'n enorm ding van maakt.

@Butterfly83; Jij snapt m'n punt inderdaad. In mijn ogen is dit gewoon net zoiets als de sneekweek of een locale braderie ofzo. Ik kan het best begrijpen dat mensen die in de buurt wonen 'even gaan kijken', maar niet dat iemand uuuuren in de auto gaat zitten om naar een 'paar' mannetjes te kijken. Mijn zoon wel overigens; die gaat helemaal stuk als ie mensen op tv in gekleurde pakjes met die armpjes ziet zwiepen :):p

9. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Helemaal mee eens !

Vanmorgen hoorde ik voor de helft het nieuws '' Om half 10 komt er een persconferentie, we zullen dan horen wat de stand van zaken is '' Ik dacht minstens dat er een vliegtuig ongeluk was gebeurd ofzo, zit ik om half 10 te wachten voor de tv, gaat het over de elfsteden tocht :$ .... Come on mensen, tuurlijk voor de liefhebbers is het leuk maar om er nu zo'n heisa over te maken dat vind ik overdreven.

10. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    echt limburgs versta ik ook niet hoor...
    en plat Gronings ook niet.
    Dus ja... er zijn er meer met een eigen taaltje.

11. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Als het nederlands elftal moet voetballen,is heel Nederland ook gek,alles kleurt oranje.Zo is het denk ik met de elfstedentocht,ongeveer ook,alleen kleurt Friesland niet oranje,maar de gekte is hetzelfde.Het is iets van vroeger en doordat het weer gebonden is weet je nooit wanneer de tocht der tochten weer gereden kan worden en dat brengt bij velen van ons toch een gezonde spanning.

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja dat vind ik dus ook onzin....;)

13. Ja okay, maar dan is het een strijd tussen een heleboel Europese landen, of zelfs een wereldwijde strijd! Daar is dit toch niet mee te vergelijken? Dit zijn een paar mensen die een route schaatsen, en that's it..

14. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Cultuurbarbaren!!! (sommige dan)

De elfstedentocht is een heldendaad, een schaatsrit van 200 km.... dat mag toch wel in het nieuws!?

:cool:

15. Ja, 1 keer als is besloten dat het doorgaat, en 1 keer als het afgelopen is om na te praten :p

16. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Evil..;)

17. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Ik vind het in ieder geval leuk,die spanning van gaat het wel of niet door en gaat het door dan is het geweldig om te kijken.
    De mensen die mee gaan doen daar heb ik bewondering voor,ik zou het ze niet na doen,het is en blijft een zware tocht.

18. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Haha mee eens! alleen de media zit er alweer een week bovenop dat is zo jammer. Wat jij zegt ben ik het mee eens. Meld het wanneer de tocht komt, laat de tocht zien op tv en praat het na! meer dan voldoende... Deze ophef vind ik ook niet leuk en niet normaal. er zijn mensen die er niks aan vinden, en er zijn mensen die het geweldig vinden. Meld wanneer de tocht komt dan kunnen de schaatsliefhebbers hier naar friesland komen en de mensen die het niks zegt storen zich niet aan. ik vind het ook TE hoe het nu gaat, TV zit er boven op en de kranten ook.

het zou nu wel zonde zijn dat de tocht niet door zou gaan omdat er dooi aan komt... het ijs is al zover gegroeid. maar goed over het weer hebben we niks te zeggen ;)

19. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Wij zijn gewoon ontzettende leuke mensen daarom komen ze haha ;)

nee de meeste mensen komen om het feest en de sfeer, dat is niet te beschrijven als je het nog nooit hebt meegemaakt. Mij zegt het carnaval niks, dit komt ook altijd in media en het zegt mij niks dus zapp ik er weer voor weg ;) maar ik heb het dan ook nog nooit meegemaakt dus ik weet niet wat het is en hoe het is ;)

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.107
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    We meten niet te enthousiast doen met zijn allen, twee miljoen bezoekers is al druk genoeg. Als we nu ook nog een paa honder zp-ers gaan aansteken met de koorts. Straks past het echt niet meer.

Ik heb in ieder geval al vrij. :D :D Op mijn Brabantse schooltje lee het namelijk wel, ik heb ze geloof ik aangestoken met mijn enthousiasme. Niet dat ze straks allemaal voor de buis liggen hoort, maar ze snappen gelukkig wel dat het voor mij. Heel Erg Ontzettend Belangrijk is. Dus er wordt hoe dan ook iets geregeld zodat ik kan gaan.

Deel Deze Pagina