Hoi meiden, Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor me 1e echo, zou 6 weken zwanger zijn... Heb een interne echo gehad en er was niks te zien!! Daarna direct bloed laten prikken en had een hcg van 1219, ik moet nu zaterdag terug om weer bloed te laten prikken... Volgens de arts kan het nu een miskraam worden als me hcg daalt en anders gaan ze opzoek om te kijken waar het vruchtje is gebleven.. Heeft iemand hier ervaring mee? Groetjes cheyenne
Een hcg waarde (de hoogte daarvan) zegt in principe niks over de zwangerschapsduur. Dus op basis daarvan en gezien de termijn mag de gyn dot in principe pas zeggen bij een volgende echo (over n week of anderhalf) Je kunt namelijk minder ver zijn als je zelf denkt. Dit is n hcg tabel: 5 weken / 35 dagen hcg Tussen 18 en 17.350 6 weken / 42 dagen hcg Tussen 1.050 en 56.500 Zie je hoe breed de normen zijn? Je kan er dus bij wijze ook een week naast zitten. Dat zou de gyn ook moeten weten. Ik snap daarentegen wel dat hij je voorbereid op wat mogelijk kán. Ik zou dus niet op basis van hcg waarde nu t ergste denken. Misschien valt t mee. Ik hoop t enorm voor je. Als je over n week of anderhalf nog niets ziet op de echo.. dan idd verder onderzoek doen. Sterkte!
Bedankt voor je reactie, ik had er bij moeten zeggen dat ik zwanger ben van een cryo terugplaatsing... En zoals ik het begrepen heb nestelen die vrij snel in, dus zou ik niet zoveel moeten schelen met 6 weken zwangerschap.. Er was ook helemaal niets te zien in me baarmoeder totaal niets, dus ben best in de war en verdrietig want weet echt niet wat ik hiermee aanmoed. .. Gr cheyennw
Ohw wijfie wat rot. Ik las idd dat je 24 april n bloeding gehad hebt? T zou dus kunnen dat t mis is gegaan.. in dat termijn.. je zou toen 4.5 week geweest zijn toch? Met die bloeding? Vaak zie je dan niet veel wat je verliest.. ben je niks verloren qua stolsel? Want er is n embr. Terug geplaatst. Dus in feit als t wrg is zou je iets gezien moeten hebben.. amderzijds... tegen mij is gezegd dat t vruchtje ook wat kon verschrompelen . Pff wat n onzekerheid meid.. maarja zou alsnog n extra echo vragen.. sterkte
Ja dat klopt het was alleen maar oud bloed en 1 x een veegde rood maar geen stolsels niks... Ik krijg zaterdag nog een bloedonderzoek en echo.. dus hoop dat me hcg gedaald is zit ook niet te wachtten op een curettage. . Maarja als je zolang hoopt op zo wondertje komt die klap echt zo hard aan! Wat zo mooie dag had moeten zijn....
Het kan nog steeds meis, wacht eerst de volgende echo en de volgende keer bloed prikken af. Ik duim voor je! Hoe lang zijn jullie al bezig dan?
Oke maar mag ik vragen waarom n echo zo kort op elkaar? Ipv dat er een week of langer tussen zit? Of dan as zaterdag en volgende week donderdag desnoods nogmaals. Ik bedoel.. beslis niet te snel. Nog niet nadenken over n curretage. Sowieso als je bm schoon is is dat niet nodig. Maar wat je zegt vreemd dat t niet te zien is na n posi test zonder echt veel verlies. Een bbz kan t nnatuurlijk niet zijn. Hoelang zijn jullie bezig geweest in totaal? Weet hoe zwaar t is..lang bezig en dan n miskraam.. heel erg verdrietig zoiets.. xx
Ik ben hier niet zo bekent mee dus misschien een domme vraag.. maar waarom kan het niet bbm zijn? Want daar zijn hun dan bang voor... We lopen al 2 jaar in het ziekenhuis eerste iui en nu icsi daarvoor ook al heel lang bezig geweest op de natuurlijke manier. Ik probeer het voor zover dat gaat een beetje positief te bekijken we weten nu in ieder geval dat het wel kan, maar tis zuur
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Bij bmm verga je voor zover ik weet van de buikpijn, dat kan niet onopgemerkt blijven. Waarom zijn ze daar zo bang voor dan? Kan me voorstellen dat 2 jaar als lang voelt, maar voor mij voelt dat anders, hopelijk kan je dat begrijpen. Ik had ook geen idee hoor toen ik "nog maar" 2 jaar bezig was, maar nu weet ik helaas beter. Maar ook al duurt het nog zo lang, het resultaat is wat telt en hopelijk krijgen jullie uitindelijk hetzelfde resultaat als wij!
Ik heb het ook alleen over de mmm met 2 jaar daarvoor ook 2 jaar bezig geweest... Het is voor iedereen zwaar ik denk dat alleen wij elkaar ook kunnen begrijpen al willen alle lieve mensen om ons heen dat ook... Ben vanmiddag in het ziekenhuis geweest omdat ik verging van de pijn.. eenmaal in het zieknhuis weggetrokken, zal je ook altijd zien Ze dachten het gevonden te hebben.. dat het inderdaad buiten baarmoerderlijk was en toen was het opeens misschien een bloedvat... nog geen steek wijzer! Hij was nog niet overtuigt genoeg voor een kijkoperatie dus mag zondag weer terug om me hcg te checken en weer een echo... overigens was me hcg minimaal hoger dan gisteren...
Onzin, bij een bbz hoef je geen buikpijn te hebben. Heb er 2 gehad en bij beide geen pijn. Bij hcg 1500+ MOET er wat in de baarmoeder te zien zijn, zo niet en je hcg stijgt reken dan op een kijk operatie.
Ik dacht juist dat ik een domme vraag stelde hihi sorry. Nou je zegt dat je een terug plaatsing hebt gehad. Ik weet niet precies hoe dst dan gaat maar t wordt toch in de bm geplaatst? Of kan t dan terug *zwemmen* naar de eierstokken. (Sorry ben echt een leek op dat gebied) Want ik dacht ook even aan n bbz maar twijfelde of dat kon na n terug plaatsing. Ik ken overigens 2 meiden die een bbz hebben gehad. De een had veel pijn. Daarom vervroegde echo en bleek een bbz te zijn. En bij de ander. Zij hsf geen overdreven buikpijn maar kreeg bloedverlies daarom vervroegde echo bij 6 weken. Dat vruchtje was kleiner dan bij de eerste waar ik over sprak. Dat zou t wel of niet buikpijn hebben kunnen verklaren. Maar meid als ze dst vermoede hadden. . Hebbe ze dan tijdens de inwendige echo je eierstokken niet bekeken?
Ik heb het gisteren gevraagd en het kan gebeuren dat de embryo nog een beetje gaat ronddwalen... gebeurt niet vaak. Ze hebben ook me eierstokken nagekeken en hij dacht dat hij het zag maar daarna toch weer niet... De arts werd er geloof ik zelf ook gefrustreerd van omdat hij het niet kon vinden, en zei inderdaad ook dat ze vanaf een hcg van 1500 pas wat kunnen zien. Ik heb nu nergens last meer van maar wil gewoon duidelijkheid dus nou hopen dat ik dat morgen krijg. Gr cheyenne
Op een zondag?wat goed dat ze dat doen En wat vreselijk ongerust moet jij je voelen. Sterkte morgen vrouwke! Laat je wat weten morgen?
Hallo, Even een berichtje namens cheyenne welke ondertussen ligt te slapen. Vanmorgen hcg waardes weer gemeten was ondertussen gestegen naar ruim 1700. Echo gehad weer niks kunnen vinden in de baarmoeder en eileiders. Dus na overleg met de hoofd gynaecoloog besloten om een kijkoperatie te doen. Tijdens de kijkoperatie is gebleken dat de zwangerschap idd bbz is en deze bleek dus in de linker eileider te zitten omdat deze al bij op 'knappen' stond is de eileider verwijderd. Verder heeft ze nu nog wat last van de operatie en zal ze morgen wel nog even wat posten hier op de site. Gr.