Nacontrole gehad na curretage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Gerritsen, 19 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Hallo allemaal,

Zoals misschien al vele weten heb ik op 29 april een curretage gehad.
    De week erna veel pijn en veel gevloeid waarop ik vervolgens een echo heb gehad,daaruit kwam dat er nog bloedstolsels in de baarmoeder aanwezig waren en de baarmoedermond al wel mooi gesloten was.
    Vorige week had ik opeens weer helder bloed, vk dacht dat het misschien een menstruatie was maar kon nu geen echo maken omdat het dan ons voor de gek kon houden.
    Dus moest ik vanavond komen.

Nou ben om 18:00 uur geweest, was bloednerveus.
    Eerst nam ze de tijd om alles even opnieuw door te nemen, hoe ik het ervaren had, hoe de hulp in het ziekenhuis was en hoe ik nu er voor stond.
    Heel fijn was dat ook had ze mijn afspraak zo gepland dat ik geen zwangere vrouwen zou treffen en ook niet naderhand. Nou dat is toch top. Hoewel ik er niet zo veel moeite mee zou hebben gehad.

Toen kregen we de inwendige echo, ze zag een mooi wit streepje in de baarmoeder lopen en heeft de hele baarmoeder nagekeken en gelukkig zit er niets meer.

Blijkbaar heb ik toch een menstruatie gehad die heel kort was.
    Niets staat meer in de weg om zwanger te mogen worden en zijn toen we thuis kwamen gelijk naar boven gegaan :) :) en in bed beland. Gelukkig geen bescherming meer nodig dus we gaan er gewoon voor.
    Als de cyclus toch klopt heb ik vandaag mijn eisprong ( heb ook al de hele dag steekjes in mijn zij) dus misschien is het nog wel raak en anders gaan we voor de volgende ronde.

Ben zo opgelucht dat mijn baarmoeder nu schoon is, maakte me toch wel enigzins zorgen.
    Vk raadde me ook aan om mijn afspraak op 10 juni bij de gynecaloog te laten staan, misschien ben je dan wel zwanger en heb je alvast een mooie echo, hahah
    Ook met de vk afgesproken wanneer ik weer zwanger ben dat ik gelijk moest bellen zodat we een echo kunnen doen wanneer ik het wil. Stress willen we niet dus je kunt een echo krijgen wanneer je wil. Ben hier ook erg blij mee.

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Goed zeg dat je nu al ongesteld bent :)
    Als mijn cyclus meteen normaal zou zijn dan zou het bij mij ook niet meer al te lang duren voordat ik ongesteld ga worden (of niet natuurlijk :p )
    Alleen weet ik niet goed of ik moet rekenen vanaf de eerste curretage of vanaf de 2de?

3. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Hoi kleintje,

Je 1e dag van je nieuwe cyclus is de dag van je curretage, nu zag ik dat je 21 curretage hebt gehad en op 26 april nogmaals. Zelf zou ik uitgaan van 26 april als dag 1. Aangezien je nog niet alles kwijt was en je lichaam waarschijnlijk nog dacht in alle hevigheid zwanger te zijn.
    Dat zou betekenen dat je vandaag op dag 25 van je cyclus zit.
    Wat was je normale cyclus?
    Ben je ook al mama van een kleintje of was dit je eerste zwangerschap?
    Vandaag ben ik 3 weken geleden gecurreteerd en heb geen HCG meer in het lichaam dus we gaan ervoor.
    Hoe zit dat bij jou precies?

Gr Samantha

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Mijn normale cyclus was zo'n 30 dagen....
    Dus moet nog een paar dagen dan als het officieel meteen weer volgens plan gaat...

Ik had 1,5 week na curretage een test gedaan en die was negatief (kreeg wel na 30 minuten een lijntje te zien maar is denk ik een indrooglijntje? je moest namelijk na 10 minuten aflezen en na 30 minuten niet meer, was ook erg licht)
    Nu had ik pas 2 weken terug ofzo een 2de test gedaan en die had een heeelll licht lijntje (overigens wel dezelfde test) maar nu blijk ik ook een blaasontsteking te hebben en volgens HA kan daar een zw- test ook op reageren?

Ach ik wacht maar gewoon even geduldig af we zullen zien....
    Dit was trouwens mijn eerste zwangerschap....

Deel Deze Pagina