Hallo, Heb al eerder hier een topic geopend dat ik maar niet menstrueerde en dat ik zo nu en dan doorbraakbloedinkjes had, was zelfs bang dat ik weer in verwachting was. In ieder geval, na 4 maanden (na de bevalling) is mijn menstruatie op gang gekomen, eerst begon die vrij heftig (meer dan ik gewend was) ik ben ook gelijk begonnen met op de eerste dag met de pil. Na ongeveer 5 dagen werd het ietsje minder, maar toch niet heel erg. Nu ben al inmiddels al 13 dagen ongesteld! Ik verlies na ongeveer 7 dagen heftig bloeden, iedere dag vers bloed. Dit is toch abnormaal lang? Terwijl ik altijd max 7 dagen ongesteld ben, de laatste dagen is altijd maar bruin bloed. Nu is het zo, als ik mijn echte menstruatie heb (dus geen pil slik) rond de 4 dag, wat klontjes heb. Dit keer heb ik dat niet... Kunnen jullie mij aub gerust stellen? Ik heb dit niet eerder meegemaakt bij de eerste. Ik ben bang dat mijn baarmoeder nog iets heeft (achtergebleven placenta ofzo) dat het nu pas eruit bloed... ik weet het niet..
Hoihoi, De eerste menstruatie na een bevalling staat erom bekent dat deze heftiger kan verlopen, in gevoeligheid, hoeveelheid bloedverlies en in lengte dagen. Ondanks dat je gestart bent met de pil kan je toch nog een hele tijd blijven vloeien. sommige vrouwen blijven nog tot aan de stop week bruine afscheiding houden. Indien je je er zorgen over maakt dan is het raadzaam naar je huisarts te gaan. Imke