keizersnee na ruptuur/uitscheuren?

Discussie in 'De bevalling' gestart door odet, 6 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. odet

odet Niet meer actief

ik lees net een topic van iemand waar in stond dat ze het volgende kindje via een ks moest krijgen.
    is dat echt zo?
    ik heb een sub-totaalruptuur gehad en wil graag nog een kindje, maar niet als ik nu al weet dat dat via ks moet.

wie heeft ervaring?
    help

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Ik heb er geen idee van...

Maar ik wil je wel vertellen dat ik een keizersnee heb gehad, en het is me heel erg meegevallen!

Het herstel is (normaal) wel iets moeizamer als bij een gewone bevalling, maar voor de rest viel het bij mij echt 100% mee!

3. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Zelfs bij een totaalruptuur mag je de volgende keer weer gewoon bevallen hoor.
    Bij die ander was er dan waarschijnlijk nog iets anders aan de hand waardoor ze de volgende keer een ks krijgt. Mijn zus had bij de 1e een totaalruptuur maar mocht gewoon weer bevallen bij de 2e.

Succes!

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Precies. Alleen uitscheuren is geen reden voor een ks.

5. odet

odet Niet meer actief

en hoe is ze er bij de 2e vanaf gekomen als ik vragen mag?
    ik ben zo bang voor weer een ruptuur.

6. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Mijn ene buurvrouw had bij haar 1e kindje ook een totaal reptuur, 2e kindje is gewoon thuis geboren met een knip.
    Mijn andere buurvrouw had bij haar 1e kindje een totaal reptuur, en dat was bij het 2e kindje wederom het geval.

Maar ze mochten allebei gewoon een natuurlijke poging doen, de uitkomst is alleen verschillend. Denk dat je moet proberen je er niet al te druk over te maken, zeker niet wanneer jullie graag nog een kindje willen. Maar kan me voorstellen dat het met zo'n vooruitzicht, een heel stuk minder prettig is helaas.

7. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Bij de tweede bevalling is ze wel weer wat ingescheurd. Moest wel gehecht worden, maar het was bij lange na geen totaalruptuur.

Kan me voorstellen dat je er bang voor bent. Maar het inscheuren bij de eerste bevalling zegt niet zoveel over een tweede. Heeft vooral te maken met de snelheid van de bevalling.

Succes!

8. odet

odet Niet meer actief

ik vindt het maar eng hoor, en het staat toch wel de beslissing om te stoppen met de pil in de weg.
    ik laat er mijn gedachten nog maar eens over gaan.
    bedankt

Deel Deze Pagina