hoeveel kindje drinken 4 mnd

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by esther1979, Jun 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. esther1979

Jul 10, 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Annemarie,
    Ik geef volledige borstvoeding aan mijn zoontje nu 4 mnd oud.
    Ik heb alleen een kolfprobleem ik kolf niet genoeg af in iedere geval niet voor 1 voeding (120 ml) in 1 kolf sessie.
    Ik moet dat ook meerde keren die dag koven voor een voeding van 180 cc dat is wat hij dan krijgt en ook opdrinkt.
    Maar ik ga binnenkort een nachtje weg en nu weet ik eigelijk niet goed wat ik moet doen.
    Heeft hij ook genoeg aan 120 ml in een fles of moet ik kunstvoeding geven? Vooraard aanleggen is me ook niet gelukt ben al blij dat ik de voedingen ze bij elkaar kan sprokkelen als ik ga werken.
    Gaat mijn productie ook achteruit als ik zoveel moet kolven?
    En zal hij de borst weer accepteren als ik terug ben.
    Sorry voor al die vragen maar ik zal het erg jammer vinden dat ik moet stoppen doordat ik 1 nacht (2 dagen) weg ben.
    Bedankt alvast voor je antwoord.
    Groetjes Esther

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

Apr 11, 2011
    649
    0
    0
    Beste Esther,

Als je kindje normaal 180 ml drinkt zal 120 wel wat krap zijn denk ik. Je kan het gewoon aanbieden en op vraag wat extra geve, Ik zou dan ook kunstvoeding in huis hebben voor het geval dat.

1 nachtje weg doet hem je niet vergeten hoor: hij zal bij thuiskomst waarschijnlijk aanvallen op de borst!

En gewoon proberen in eenzelfde frequentie te kolven (evt nog laat voor het slapen gaan en wordt he 's nachts wakker dan ook, of je zet de wekker) en de productie zal wel goed blijven.

Kolf je met een dubbelzijdige kolf?

3. esther1979

Jul 10, 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedant alvast voor je antwoordt, ik heb idd een dubbelzijdige kolf en gebruik af en toe ook een handkolf.
    Ons mannetje slaapt de meeste tijd al door, moet ik dan nog een nachtvoeding kolven??
    Het is niet zo dat ik te weinig melk heb maar het komt er gewoon niet uit heb geen tsr heb hier een neusspray voor maar werkt niet goed.
    Erg frusterend!

4. Annemarie

Annemarie Bekend lid

Apr 11, 2011
    649
    0
    0
    Tips voor op gang brengen van TSR:
    -massage
    -warmte
    -rust
    -oxytocinespray

wellicht allen al geprobeerd.
    Als hij geen nachtvoeding meer neemt: kolf dan in ieder geval zo laat mogelijk en zo vroeg mogelijk. 's nachts zou ik dan maar gewoon lekker slapen ;)

Share This Page