Elke ochtend opstaan, Alle dingen weer van voor af aan. Steeds opnieuw hetzelfde ritueel Het is telkens net zoveel. Je suddert langzaam door, Je weet echt wel waarvoor, je telkens alles weer doet Waarom het steeds weer moet. Het voelt ook erg fijn Als je kind blij mag zijn. Omdat mams het toch maar alleen rooit Steeds weer alles in de strijd gooit. Soms is het zo zwaar en denk je alleen maar, Is dit het nou echt? Is dit nou waar ik zo voor vecht? Mijn kind is alles voor mij Haar liefde maakt me elke dag weer blij Tot nu toe houdt dat me op de been En sla ik me overal doorheen Er is namelijk één liefde op de wereld Die je haarfijn vertelt Dat je het fantastisch doet En geloof me, het voelt erg goed! mijn advies is Compenseer niet het gemis, Ook al is het zwaar En ben je nooit klaar Het is de moeite waard Hoe je het ook klaart. Maak je eigen nestje met je kind Er is niets waarin je meer bevrediging vindt!
Mooi hoor! Klopt als een bus! Zo ervaar ik het alleenstaande moederschap ook. Het is zwaar en af en toe zit ik er helemaal doorheen. Maar mijn kleine ventje houdt mij op de been (tsjee dat rijmt ook haha
Mooi hoor! Klopt als een bus! Zo ervaar ik het alleenstaande moederschap ook. Het is zwaar en af en toe zit ik er helemaal doorheen. Maar mijn kleine ventje houdt mij op de been (tsjee dat rijmt ook haha ) voor hem vecht ik door voor ons geluk!
heb ook 2 gedichten geschreven in mijn periode van alleen zijn.... zijn wel op mijn situatie geschreven hoor .... Die eerste keer in september Die keer dat ik je tegenkwam Was alles zo mooi Het was de liefde die het overnam Al snel woonde we samen En alles was zo fijn Was zo gelukkig met je Wilde nooit meer zonder je zijn Er kwamen zo veel mooie momenten Maar ook was er het een en ander mis Wensen waren er genoeg Maar voor alles was er geld gemis Ik had alles voor je over Wilde alles voor je doen en zijn Heb steeds alles voor je willen kopen Maar o wat doet me dat nu pijn Want door al dat willen kopen En die perfecte wereld willen maken Durfde ik je niet alles meer te vertellen Bang om je kwijt te raken Want immers als het om de problemen ging Haakte jij af en raakte zo overstuur Je dreigde dan met uitspraken als de dood Dus durfde ik je niet meer te zeggen he dit is te duur ik deed of alles goed bleef gaan probeerde ondertussen alles op te lossen alleen zo veel hield ik van je droeg de last wel in mijn eentje en zei tegen jou geen neen immers ik hield van je wilde bij je zijn maar o wat heb ik me ook daarin vergist want wat deed jij me later pijn het was februari 2008 de dag waarop we gingen trouwen de dag waarop bevestigd werd dat we altijd van elkaar zouden houden maar niets bleek later minder waar want alhoewel ik 6 maanden zwanger was en mijn buik was verschenen nam jij toen geldproblemen bij familie aan het licht kwamen toch ineens heel snel de benen daar stond ik dan alleen met dikke buik ons zoontje wat nog groeien zou heel ineens zo alleen en o wat hield ik toen toch nog van jou ik wilde samen verder wilde samen er voor gaan samen knokkend voor betere tijden maar nee, jij liet me staan wel wilde je er voor ons zoontje zijn maar van mij had je genoeg ik snap wel dat je boos was toen maar niet waarom je je later zo stom gedroeg totaal geen verantwoordelijkheid nemen dingen afschuivend op mij je vader die bij mij kwam en ligt niet aan mij is wat je altijd zei jij zou niets hebben foutgedaan of afijn misschien maar een beetje maar inmiddels weet ik beter want he jij weet je: ik heb je inmiddels wel door je bent niet alleen die lieve knul je hebt ook een hoop minder goed kanten en bent in een hoop dingen ook een onbenul iedereen heeft altijd voor je gezorgd hield altijd het hand boven je hoofd nu na alle maanden van onwaarheden en uitspraken en jouw gedrag is mijn vuurtje wel gedoofd nee jij bent er niet voor mij en eigenlijk ook niet geweest niets geen liefde meer of geen gevoel ik haat je zal ik niet zeggen maar ik ben ontzettend boos op je is toch zeker wel wat ik bedoel wie loopt er nou weg van problemen alleen maar om het makkelijker te hebben en weer alleen te kunnen zijn wie vertoont nou zulk gedrag en dat wil dan een vader zijn? Het vertrouwen is weg Weg door al jouw leugens en je spel Want al zeg je dat het anders is Ik voel het zo en heb je door, echt wel ! Ik kan inmiddels wel weer door Heb mijn leven weer goed op de rit Werk gewoon en zorg voor de kleine Alleen jij bent degene die alles nog zo dwarszit Alle verhalen Het moeizame praten Alle ruzies Beter dat we elkaar maar met rust laten Je toont immers toch geen echte interesse in onze zoon Alleen de tijden dat die was bij jou Verder belde je nooit even van hoe is het met hem En dat noemt zich vader ach kom nou Maar ik ben sterker Sterker dan ik anders zijn zou En dat is dan misschien nog wel een lichtpuntje Dat ik dat wel te danken heb aan jou Doordat je bent weggegaan Me alleen hebt achtergelaten toen Ben ik sterker geworden En weet ik dat ik alles ook alleen kan doen Ik heb jou niet nodig Het liefst blijf je maar weg Doe wat je wilt doen Maar ik doe niets meer omdat jij dat wilt zeg Ik ga nu door Ik ga nu verder met mijn leven Mijn leven samen met onze zoon En wat jij doet is me om het even Hoe het met de tijd verder zal gaan Ik zou het niet weten De tijd zal het leren Maar wat jij hebt gedaan zal ik niet snel vergeten Toch hoop ik dat je zult veranderen Al heb ik de hoop daarop wel bijna opgegeven Ik hoop dat er toch nog iets gebeuren zal Waardoor ook jij de dingen zal leren in je leven Dat je zal leren hoe dingen werkelijk zijn Dat je zal leren je meer in anderen in te leven Dat je zal leren om problemen (alleen) op te lossen En voor ons beiden hoop ik dat we elkaar wellicht ooit kunnen vergeven. Maar tot die tijd Blijf liever uit me buurt Zie ons maar beter even niet Zolang als nodig is en als dat duurt. en de 2e van pas Hallo jij daar hallo jij daar onbekende bekende dacht dat ik je voorheen altijd al kende maar dat was niet waar na 8 jaar was jij weg, wat voelde dat naar toen was ik je kwijt en wilde je niet zien hoopte dat je zou veranderen misschien boosheid oproepend om maar niet te hoeven voelen wat mijn gevoelens eigenlijk zouden bedoelen want die gevoelens - het houden van -waren en zijn er kennelijk nog wel maar ik weet inmiddels dat ik alert moet zijn en heb nu een alarmbel die zegt me doe het rustig nu en wacht af hoe alles lopen gaat en houd als basis dat je het gewoon single doet en je er alleen voor staat dan kunnen dingen niet te veel pijn doen en kun je toch doorgaan als het toch niet gaat lopen samen en ik alleen blijf staan. want al ben ik alleen, ik heb mijn lieve jongen om me heen daarmee ben ik in tegenstelling tot jou niet echt alleen en ja single mama zijn is soms zwaar, iets wat jij niet kent maar inmiddels maar ik daar ook wel aan gewend onze jongen is mijn grootste geluk en dat maakt niemand, niemand ooit nog stuk. dus wat er ooit nog komen gaat of niet ik wil niet nog eens dat verdriet ik ben sterk en red me met Luuk prima net als vele anderen ben ik een prima single ma ga de toekomst met vertrouwen tegemoet niet wetende wat die toekomst met me doet maar met vertrouwen in mezelf en de liefde van onze zoon ga ik er altijd wel komen en blijf ik vechten... dat weet ik gewoon.
Mooi hoor mamametzoon! Lijkt me heerlijk je gedachtes en gevoelens te uiten in dichtvorm... ik zelf ben niet zo'n grandioze dichter. Maar om te lezen vind ik het prachtig! ook omdat de gevoelens overeenkomen met mijn gevoelens en denk ook met de gevoelens van andere alleenstaande mama's
dank je moet zeggen het lukt me niet altijd hoor. komt ineens op en vaak pas als ik rustiger ben. maar dan doet het me inderdaad goed
Dan gooi ik er ook 1 in.. Also a single mom! Voor mama zo bijzonder Voor jullie zo gewoon Het leven met zn 3en Mn dochtertje en zoon Alleen zal ik je troosten Alleen zal ik er zijn Jouw handje in de mijne Jouw liefde voelt zo fijn Alleen zal ik je voeden Alleen neem ik jou mee Alleen zal ik je kussen Alleen voor jullie 2 Je traantjes zal ik drogen Je blijdschap vier ik mee 2 hartjes heel dicht bij me Mama is tevree De ochtend doen we samen We lachen in de nacht Dat het zo mooi zou worden Had mama niet verwacht Mijn kindjes(L)