Net begonnen met Clomid en/of HSG

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Maedra, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Hallo dames,

Ik heb geprobeerd in wat draden mee te lezen over Clomid maar de meeste zijn inmiddels clubs geworden. Daarom zou ik graag een nieuwe draad starten voor meiden die net als ik kort geleden gestart zijn met een behandeling bij de gyn. Ik zal even kort iets over mijzelf vertellen. Ik ben nu 31 jaar en woon in Zuid Holland. ;) In december vorig jaar heb ik een miskraam gehad met 12 weken (was toen in 1 keer zwanger geworden). Hierna lukte het niet echt meer, heb nog twee hele prille miskramen gehad en toen besloten naar de gyn te gaan. Die vermoedt pcos aan de cycli en eierstokken te zien. Nu zit ik in de eerste ronde Clomid (dag 3 t/m 7 geslikt) en heb morgen een HSG (vandaag te horen gekregen). Zijn er meiden die het leuk vinden om in deze draad hun ervaringen te delen?

2. eindhoven85

26 jul 2010
    92
    0
    0
    eindhoven
    hai maedra

ook ik ben net vandaag begonnen met mijn eerste cyclus clomid, na 8 maanden een hele ongergelmatige cyclus ( 60,45,34,59 etc) en veel pijn vandaag clomid gekregen..
    erg spannend allemaal en volgende week trug voor de echo is dat de hsg??

3. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Hee ik zie nu pas dat je een antwoord had geschreven! Ik was deze draad een beetje kwijtgeraakt.

De HSG is een contractfoto van de baarmoeder, die heb ik gisteren gehad (was niet zo fijn, maar ja, voor het goede doel), morgen heb ik weer een echo om te kijken hoe het is met de groei van de follikels, dus ik ben benieuwd. :)

4. eindhoven85

26 jul 2010
    92
    0
    0
    eindhoven
    oh ja die heb ik dan next week..
    en hoe gaat dat dan is dat net zoals een inwendige echo die je normaal krijgt?? met zo lepel geval :)
    die zijn ook nie echt fijn.. en waarom moet je dan weer terug komen?? voor nog een dezelfde??

5. eindhoven85

26 jul 2010
    92
    0
    0
    eindhoven
    ohh ik had me toch een opvlieger van die clomid!!! nie normaal!!

6. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ja die opvliegers heb ik er ook al behoorlijk wat van gehad! Een HSG is echt een eenmalig iets (hoop ik, want het deed nogal veel pijn ;)), hier kun je er meer over lezen:
    http://www.isala.nl/patient/patientenfolders/Documents/5220.pdf

Morgen heb ik weer een gewone echo, om te kijken of de Clomid zijn werk doet. Is dat dan wat ze volgende week ook bij jou gaan doen? Of ook een HSG?

Als er nog meer meiden willen meeschrijven zou ik zeggen sluit je aan. :)

7. eindhoven85

26 jul 2010
    92
    0
    0
    eindhoven
    nee idd dat klonk niet echt lekker!! en nee volgens mij heb ik een normale om te kijken of de clomis idd aanslaat, hoop het wel want erg lekker word ik er nie van :( hoeveel mg heb je?

8. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik heb 50 mg en jij? Ik had ook behoorlijk wat bijwerkingen, nu lijkt het weer wat minder (afgelopen vrijdag heb ik de laatste geslikt).

9. eindhoven85

26 jul 2010
    92
    0
    0
    eindhoven
    Ja hetzelfde ben net 2 dagen bezig. do dag weer na gyn. hopelijk krijg je goed nieuws morgen! ik duim v je!

10. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    hee meiden..

Ik kan jullie wel een positief verhaal melden.. zelf ben ik 3 jaar geleden door clomid zwanger geraakt van mijn zoontje.. het kan dus echt... houd moed!

11. eindhoven85

26 jul 2010
    92
    0
    0
    eindhoven
    oh wat goed om te horen zeg!! sloeg het meteen voor je aan?? gebruikte je ook 50 mg net zoals wij??

12. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    hoi!
    mag ik me ook aansluiten bij dit verse groepje chlomid-sliksters? kon me ook niet echt mengen in bestaande groepen :)
    ben benieuwd hoe het anderen vergaat namelijk en het is fijn om ervaringen uit te wisselen!

even kort over mezelf: sinds 2008 gestopt met de pil (toen nog niet voor kinderwens) en sindsdien erg onregelmatige menstruatie. inmiddels wel een kinderwens maar PCO geconstateerd, dus ik mag gaan beginnen met provera en daarna chlomid (50mg).
    de vorige kuur provera deed me niet echt goed, maar ja, alles voor het goede doel!
    wanneer mijn lichaam niet zelf een ei geproduceerd heeft aan het einde van de maand, ga ik starten met de kuren.

voor zover hoe het er hier voor staat!
    jullie hebben dus volgende week echo's om te kijken of de chlomid aanslaat? ik hoop het voor jullie! niet iedereen reageert er even goed op begrijp ik uit de verhalen op het forum.

13. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    ja , ik gebruikte 50 mg... dus het kan dames :)

14. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Welkom Kara! En dat soort verhalen is altijd positief om te horen mamak! :)

Ik was net in het ziekenhuis en het lijkt erop dat de Clomid zijn werk doet. Een hele mooie follikel (haha, de gyn zei het echt zo) staat klaar op bijna 20 mm, dus daar ben ik wel heel blij mee.

15. eindhoven85

26 jul 2010
    92
    0
    0
    eindhoven
    ahhh wat top zeg!! klussen dus :)
    weet je dan ook precies wanneer deze gaat springen?
    en welkom kara!

ja ik heb er steeds meer last van,
    vooral de opvliegers op mijn 26e!! echt te idioot!
    maar goed alles voor een goed doel, bij mij dag 3! 2 te gaan en hopelijk ook zon prachtige ei of in ieder geval een beter te regelen cyclus!!

16. eindhoven85

26 jul 2010
    92
    0
    0
    eindhoven
    trouwens wat duurde het lan voordat je aan de clomid mocht!! had je geen last van je onregelmatige cyclus??

17. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Hey! fijn dat ik mee mag kletsen hier :)

wat goed van de mooie follikel (hebben we daar een foto van, zo'n mooie follikel? ;))! maar weet je wanneer je precies moet klussen? of hoe groot het ei moet zijn voordat ie springt??
    wel heel fijn dat de chlomid zijn werk doet, is ook niet altijd het geval.

wat een bijwerkingen geven die hormonen he. kan je vast voelen hoe die opvliegers voelen :S maarja, zoals je al zegt: alles voor het goede doel!

ik ben afgelopen juli voor het eerst naar de huisarts gestapt en nu sinds een paar maanden bij de gyn onder behandeling. mijn cyclus is behoorlijk van slag, maar soms ook niet.
    gisteren ben ik zomaar weer uit mezelf ongesteld geworden terwijl ik bijna met de provera wilde beginnen! ik ga dus nog eeeven afwachten of ik zelf een eisprong krijg deze maand.

zijn jullie trouwens al lang bezig met de kinderwens?

18. MD82

MD82 Actief lid

6 mei 2010
    301
    0
    0
    leerkracht in het basisonderwijs
    Zeeland
    Hoi!

Ik wil hier ook wel meekletsen.
    Ik heb zojuist mijn eerste clomid-pilletje geslikt.... spannend!!

Groetjes!

19. eindhoven85

26 jul 2010
    92
    0
    0
    eindhoven
    dag dames!!
    super dat jullie mee kletsen
    en wat fijn dat je nu eindelijk clomid krijgt
    wij zijn het nu zon jaar aan het proberen en tot nu toe geen echte eisprong gehad.. dus hoop heel erg dat de clomid aan slaat!!

20. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey meiden,

Ben dan wel geen nieuwe in clomid gebruik maar ik ben voor het eerstm et 50mg begonnen die aanslaat! leek mij wel leuk om te kletsen met meiden die nu ook in begin staan van clomid.

Ik slik het samen met metformine, het is de eerste ronde na mijn LEO operatie en kijkoperatie. Hopelijk is het snel raak nu....

Hoop dat dat mag het meekletsen!!

Groetjes,
    Miranda

p.s. iedereen heel veel succes met de clomid!

Deel Deze Pagina