Vervolg op "Hoge vruchtbaarheid en miskramen"

Discussie in 'Miskraam' gestart door MinneB, 30 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinneB

MinneB Lid

30 apr 2018
    9
    1
    3
    Vrouw
    Dag iedereen,

Via Google kwam ik deze discussie tegen (http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/herhaalde-miskramen-en-hoge-vruchtbaarheid.496488/page-6) naar aanleiding van dit artikel (https://www.livescience.com/22706-super-fertility-recurrent-miscarriages.html).

Ik ben zelf nu drie keer zwanger geworden in één poging, waarvan twee missed abortions rond 10 weken en één gezonde zoon (wel 3 weken te vroeg geboren met één navelstreng te weinig en een reeks ongelovige doktoren, omdat mijn zwangerschapstesten niet op zwangerschap leken te duiden).

Na mijn laatste miskraam heb ik gevraagd of er meer aan de hand kan zijn dan pech (vooral omdat ik zelf dus echt het gevoel heb dat mijn baarmoeder niet goed 'filtert' in goede embryo's en niet-levensvatbare). Maar echte onderzoeken worden pas na 3 miskramen gestart.

Nu is mijn vraag: herkent iemand dit? Zijn er ondertussen al meer behandeltrajecten in Nederland? En is er zelf iets wat ik kan doen? Naar mijn gevoel zijn artsen wel luchtig over "je hebt een gezond kind, blijf maar proberen er zit vanzelf weer iets goeds tussen" terwijl ik de emotionele achtbaan van een miskraam iedere keer weer heel heftig vind. En het misschien niet eens hoeft.

Dank jullie wel in ieder geval & heel veel sterkte aan iedereen!

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn gyn heeft hier eens wat over gezegd...die had een symposium gevolgd mbt het niet herkennen van niet levensvatbare embryo's door de baarmoeder.
    In NL geloofde men daar nog niet zo in zei ze.
    Het zou mijn 8 miskramen wél verklaren...uit alke onderzoeken kwam geen enkele oorzaak.

Hier bleef nmr 9 plakken. :)

3. bijnamama23

bijnamama23 Actief lid

3 mei 2012
    266
    119
    43
    Wat vervelend voor je!
    Hier een verleden van veel miskramen, ik ben nu voor de 16e keer zwanger en heb al een zoontje.
    Ik word enorm snel zwanger en mijn behandeld arts, professor De Sutter in Gent, gelooft zeker dat ik te makkelijk een embryo binnenhaal in mijn baarmoeder ;)!

Ik zou het traject in gaan waarbij er een eicel buiten de baarmoeder bevrucht zou worden zodat ze deze genetisch konden testen, maar dit bleek niet nodig aangezien ik toen opnieuw, en blijvend, zwanger bleek.

Mocht je verder behandeld willen worden dan is het UZ in Gent een aanrader!

Heel veel sterke!

4. MinneB

MinneB Lid

30 apr 2018
    9
    1
    3
    Vrouw
    Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik heb inmiddels contact opgenomen met het ziekenhuis in Gent, maar vind het wel heel spannend (en denk ook steeds: wat als ik gewoon pech heb en me aanstel terwijl er niets aan de hand blijkt?)

Weten jullie wat eventuele behandelmethodes zouden zijn? Is er iets wat ik zelf kan doen? Ik merk dat ik zo onzeker ben geworden van alle gesprekken met dokters hier :(

5. bijnamama23

bijnamama23 Actief lid

3 mei 2012
    266
    119
    43
    Hoi!
    Ligt er een beetje aan.... in Gent starten ze met een groot bloedonderzoek, afhankelijk hiervan kunnen ze behandelen. Bij mij bleek er oa een bloedstollingsprobleem te zijn. Daarnaast heb ik ook andere medicatie gekregen in het kader: ‘ baat het niet, schaadt het niet!’

Hopelijk kan je snel terecht!

QUOTE="MinneB, post: 21465259, member: 111331"]Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik heb inmiddels contact opgenomen met het ziekenhuis in Gent, maar vind het wel heel spannend (en denk ook steeds: wat als ik gewoon pech heb en me aanstel terwijl er niets aan de hand blijkt?)

Weten jullie wat eventuele behandelmethodes zouden zijn? Is er iets wat ik zelf kan doen? Ik merk dat ik zo onzeker ben geworden van alle gesprekken met dokters hier :([/QUOTE]

6. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Mijn gyneacoloog verteld mij precies dit verhaal. Ik raak heel snel zwanger en waar men vroeger dacht dat herhaalde miskramen een verminderde vruchtbaarheid betekenden, vertelde zij juist dat het in sommige gevallen juist omgekeerd is, dat de receptoren in de baarmoeder elke vrucht accepteren als vroege zwangerschap en dus niet de selectie maken wel of niet geschikt.

Ze noemde mij hyper-vruchtbaar ( ik ben 40+ en in zeven maanden drie x zwanger geweest, en bij al mijn vorige kinderen in ronde 1 steeds zwanger geweest)

Ze noemde dit voor mij een plus punt en ze zag voor mij geen enkel probleem om nog een kindje t krijgen.

7. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Bloedonderzoek gaan ze bij mij doen als ik drie maanden niet zwanger zou zijn , stolling bekijken etc

Deel Deze Pagina