5 minuten drinken per voeding.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door prinses sasa, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses sasa

prinses sasa Actief lid

11 apr 2010
    189
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wilde graag nog een vraag stellen aan jullie.

Mijn dochter is bijna 4 maanden en ik voed haar op verzoek.
    Nou drinkt zij overdag vaak maar 1 borst ongeveer 5 minuten per keer, mijn vraag is krijgt zij dan wel genoeg achtermelk binnen als zij maar 5 minuten drinkt per voeding? Vaak zit er 2-3 uur tussen een voeding. En moet in dan gewoon elke keer wisselen van borst ondanks dat zij zo kort drinkt. Zij is verder een tevreden meisje en is erg allert en blij.
    Heel hard groeit zij niet zij was aardig aan gewicht met de geboorte 4760 gram en nu weegt zij met 16 weken 6200gram.

De avond en nachtvoeding drinkt zij vaak een stuk langer en wil dan ook vaak 2 borsten drinken.

2. prinses sasa

prinses sasa Actief lid

11 apr 2010
    189
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oja zij plas volle luiers en poept ongeveer om de dag

3. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Ze lijkt prima te vreden en ze plast en poept goed.
    Ze is gemiddeld 95 gram per week gegroeid. Dit is geen ruime groei, maar niet zorgwekkend.

Als je productie goed is, kan je overwegen om 2 minuten te kolven en dan aan te leggen, zodat je zelf al wat voormelk heb weggehaald en ze dus sneller achtermelk krijgt.

Ook kan je reachtop voeden, waardoor ze misschien langer alert blijft en langer gaat drinken.

Groetjes Saskia

4. prinses sasa

prinses sasa Actief lid

11 apr 2010
    189
    0
    16
    NULL
    NULL
    Saskia bedankt voor je advies, volgens mij heb ik melk genoeg!
    Idd voed ik ook wel vaak liggend omdat dat voor ons beide prettiger is. Ze wil namelijk alles in de gaten houden. Morgen moet ik weer naar het cb dus ben erg benieuwd hoeveel zij gegroeid is.

Deel Deze Pagina