Gaat het wel goed?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Duveldraakje22, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    oh wat vervelend dat het zo moet gaan meis :(
    zorg dat je goed blijft kolven op moment dat ze kv krijgt.. en probeer haar toch voor elke kv aan te leggen..

er zijn verschillende mogelijkheden om productie op te krikken, maar heel veel aanleggen werkt echt het beste!
    en zorg voor je eigen rust.. ga je nu niet heel druk maken over cijfers.. je kan hier echt nog bovenop komen!

heel veel succes meis! xx

2. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Gisteren toen ik Evi om 18:00 wilde aanleggen bleef ze maar huilen. Ik kreeg het helemaal niet voor elkaar. Toen heeft mijn man een fles gegeven en heb ik gekolfd, dit was nog geen 30 ml. Om 23:00 heb ik haar wel kunnen aanleggen, maar of ze echt iets (qua voedingsstoffen dan) heeft binnen gekregen betwijfel ik.

Vanmorgen heeft ze beide borsten gedronken, maar ik heb daarna nog wel 30 ml bij gegeven omdat ze echt niet tevreden oogde.
    Ik zit nu echt heel erg te twijfelen.
    Moet ik wel of niet doorzetten. Volgens mij krijgt ze echt bijna niks binnen met BV en ze heeft het zo hard nodig!
    Ik ben nu echt heel verdrietig en zo geschrokken. Ik ben wel heel blij dat ik 4,5 maand BV heb gegeven en het liefste zou ik de 6 maanden vol willen maken, maar als dat ten koste van mn meisje gaat dan stop ik het liefst vandaag nog! Zij gaat uiteraard voor alles!
    Vaker aanleggen werkt blijkbaar niet, ik weet niet wat ik nog meer zou kunnen doen!

Liefs,
    DD

3. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vaker aanleggen werkt wel, maar niet binnen twee dagen! Kom op meis, je doet het zo goed!

Ja had vanmorgen rustig nog een derde borst (en een vierde en een vijfde) aan kunnen bieden. Is ze klaar met je tweede borst? Terug naar de andere! Tijdens en vlak na de voeding wordt namelijk de meeste melk aangemaakt...

Dat je vanmorgen weinig gekolfd kreeg is helemaal niet raar, volgens mij heb je veel stress over de voedingen en de groei van je meisje. Logisch dat je dan weinig kolft...

Hoe drinkt ze? Hoor je haar "klokken" of heb je het idee dat ze geen melk binnen krijgt? Of krijgt ze eerst wel wat en later minder? Heb je al borstcompressie geprobeerd?

Misschien moet je hier eens gaan lezen: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Melkproductie - Niet genoeg melk

En mocht je echt te weinig melk hebben na dit allemaal geprobeerd te hebben dan kun je altijd nog eens domperidon proberen. Dit kan je zo via de apotheek krijgen of via je huisarts. De bijwerking van dit middel is dat het je prolactinespiegel verhoogd waardoor je meer melk aan maakt (en geloof me: het werkt perfect!).

Geef nog niet op meis, je bent zo goed bezig!!

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.

30 gram is he-le-maal niks en zegt dus ook helemaal niks!
    Kijk; afvallen is niet goed, maar om dat te kunnen bepalen zou je thuis moeten wegen voor en na iedere voeding gedurende minimaal een week en dat in een grafiek wegzetten. Wegen hangt op die leeftijd samen met het moment. Een baby wordt gewogen in de blote kont. Als het net geplast heeft, kan dat zo tientallen cc's schelen.
    Als je je echt zorgen maakt, kan je een weegschaal bij de thuiszorgwinkel kunnen huren.

Het advies van flesjes bijgeven is dom, want dat is je productie om zeep helpen op deze leeftijd. Alles draait om vraag en aanbod. Omdat je nu kunstvoeding bij geeft, zal je productie afnemen. Als jij lang wilt blijven voeden, moet je dat dus niet doen.

Misschien leg je wel niet goed aan en is daarom je productie niet productief genoeg. Ipv kunstvoeding te gaan geven, kan je beter een lactatiekundige consulteren!

Succes!;)

5. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik heb van het weekend heel erg goed nagedacht en goed gekeken naar mn meisje. Uiteindelijk de hele zware beslissing genomen om toch te stoppen. Evi doet het zoveel beter met de fles en ik ben supertrots op het feit dat ik 4,5 maand BV heb kunnen geven.
    Ik heb alles gegeven wat ik kon en ik weet zeker dat die 4,5 maand verschil hebben gemaakt.
    Ik heb er nu ook wel vrede mee!

Meiden heel erg bedankt voor de adviezen!

Liefs,
    DD

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wat een naar besluit op deze manier :( Veel succes en sterkte met jullie mooie meid, fijn dat het nu goed met haar gaat. En gefeliciteerd met jullie 4,5 maanden. Vervelend dat het zo heeft moeten eindigen.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Het is nog niet te laat om een laktatiekundige te raadplegen hoor, als je het echt zo'n zware beslissing vindt, zou ik dat doen.

Deel Deze Pagina