Vraagje over voeding voor hongerige baby's

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Tara26, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Misschien een domme vraag hoor maar ik stel hem toch :)

Je hebt van meerdere merken fv voor hongerige baby's, maar zit er werkelijk verschil in?

Bij Friso extra staat bijv dat er zetmeel is toegevoegd...terwijl bij Nutrilon Forte iets staat over een aangepaste eiwitsamenstelling ;)

Is dat dus anders?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Er zijn geen domme vragen hoor. Ik kan mij voorstellen dat je je dat afvraagt. Sowieso kun je er vanuit gaan dat iedere soort flesvoeding in Nederland goed is en aan allerlei regelgeving/kwaliteitseisen moet voldoen. Tussen de standaard voeding zullen geen hele grote verschillen zitten. Tussen de speciaal voedingen (wanneer een kindje klachten heeft) kunnen wel wat grotere verschillen zitten. De voeding kan dan op een andere manier (door een andere werking/samenstelling) helpen tegen de klachten van je kindje. De een reageert soms beter op het een en de ander op de ander. Friso Extra en Nutrilon Forte hebben inderdaad een verschillende samenstelling.
    Groeten Angelique

3. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Bedankt voor je antwoord.

Wat is er dan zo "speciaal" aan de Forte dat die ook helpt tegen hongerige baby's?
    Ik kan me voorstellen dat bij Friso met het toevoegen van zetmeel het mss wat meer vult ;) Maar bij Forte is er niks toegevoegd...

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    Bij de Forte is de eiwitsamenstelling anders. De andere caseïne/wei-eiwitverhouding vormt in de maag een grofvlokkig stremsel dat minder snel de maag verlaat. Het levert geen extra calorien en is daardoor geschikt voor hongerige baby’s.
    Groetjes Sanne

Deel Deze Pagina