Mijn zoon heeft sinds hij een potje mocht altijd heel goed gegeten. Wij noemden hem dan ook rupsje nooit genoeg rond 11 maanden kreeg hij een griepje en toen is hij 's avonds gestopt met eten. Nu met 15 maanden eet hij maar magertjes. Overdag eet hij goed. 's Ochtends 2 boterhammen, 's middags 2 boterhammen en dan tussen door zijn fruit en 1 koekje. Het toetje is ook geen probleem. De ene dag fruit, dan weer yoghurt. Maar het warme eten doet hij niet. Hij proeft het niet eens. Soms wil hij wel het vlees eruit. Soms alleen de aardappelen, maar met groente is hij heel kieskeurig. Krijg hij nu nog wel genoeg vitamines binnen. en overal lees je dat je je kind verschillende zaken moet aanbieden zodat ze op latere leeftijd meer lusten. maar dat lukt nu ook niet. op zijn brood wil hij ook steeds hetzelfde. Als ik er iets anders op doe pulkt hij het er vanaf. Ik maak er geen drama van omdat dat het laatste is wat ik aan tafel wil. Hij groeit en ontwikkelt verder goed, maar toch maak ik mij een klein beetje zorgen. Is dit terecht?
Ik zou me er niet te druk om maken. Gewoon aanbieden en het aan hem overlaten of hij wel of niet eet. Als aanvulling kun je een multivitamine geven en als hij rauwkost lust, die overdag als tussendoortje geven. Het is gewoon een fase en als je de andere topics leest, zul je merken dat je niet de enige ouder bent met een kind van die leeftijd die s avonds slecht eet.