hoi dames, ben nu 19 weken en nog vaak moe, vooral als ik smorgens opsta dan zijn me ogen zo dik alsof ik 2 dagen niet geslapen heb. later op de dag gaat het wel, maar in het begin dan wil ik alleen maar slapen. iemand ook last van met zoveel weken zwangerschap, of iemand tips.
misschien heb je wel last van ijzerterkort...misschien een idee om eens bloed te laten prikken en controleren...
ik heb met 13 weken bloed laten prikken maar toen was alles goed, meschien omdat ik ook niet te veel beweeg. ik ben veel thuis en met werken zit ik de hele dag
Ik ben ook nog steeds best wel moe hoor. Vooral als ik dingen moet gaan doen, er komt gewoon weinig uit mijn handen. Hoop dat het nog overgaat
weet niet of je blij gaat zijn met mijn antwoord,maar ik ben mijn hele zwangerschap al moe. denk ook niet dat het hier nog minder gaat worden
ik hoop het toch van niet want ik wordt daar echt sagarijnig van ben ook de hele morgen al misselijk, en dan moet ik ook nog werken ik reageer het echt op mensen af volgens mij,, die het allemaal niet snappen
Yep, hier nog één... al de hele zwangerschap moe. Verder gelukkig nergens last van, maar om 9 maanden met zo weinig energie te moeten doen, is toch wel vervelend. Ik werkte 32 uur, maar ben nu iets minder gaan werken (ong 26). Ook thuis ben ik tot nergens toe in staat. Gelukkig heb ik een hele begripvolle man die met veel liefde alles van mij overneemt, maar het voelt toch niet prettig... Veel succes en neem op tijd je rust!
Ook ik ben nog steeds moe. Nu is mijn ijzer voor mijn doen wel aan de lage kant, en heb ik een lage bloeddruk: van dat laatste kun je je ook moe voelen, (verder duizelig bij opstaan en kortademig). Maar dat je bloed bij 13 weken in orde was, zegt op zich niks voor nu hoor: ga ff langs je huisarts en laat je HB even prikken, dan weet je meer... Het kan namelijk in de tussentijd gewoon gezakt zijn. En tips, tja: rustig aan. Misschien wat minder werken? Ik werk wel gewoon, maar manlief neemt thuis e.e.a. van me over. Werlen hou ik wel vol, omdat ik sinds begin juni terug ben gegaan van een duobaan van 20-12 uur, naar een fulltime functie 32 uur. Voor die functie staat eigenlijk 24-28 uur, maar ik mag er nu van m'n baas 32 uur over doen, (ook nog wat inhaalwerk uit de tijd dat ik die twee functies nog combineerde). Voor m'n gevoel is het dus stukken rustiger, wat ook wel klopt, want ik heb in de eerste helft van dit jaar 130 overuren gescoord, Nu dus enkel m'n 32 uurtjes waarvan veel thuis achter de computer verslaglegging, (maandag ed hele dag, nu de hele ochtend en morgenochtend ook, dus helft is op pad naar clienten en helft is verslaglegging e.d.). Maar doe dus wat rustiger aan, sommige vrouwen zijn nu eenmaal vermoeider dan anderen en je moet er voor jezelf gewoon rekening mee houden. Ik lig meeste avonden om 9 uur/half tien op bed... anders trek ik het ook niet! Eet gewoon gezond, snoep niet teveel: van suiker gaat je bloedsuikerspiegel nogal schommelen en ook daar word je moe van! Kunje beter stuk fruit nemen,
ik werk nu gemiddeld tussen de 20 en 33 uur in de week snoepen doe ik hellemaal niet meer verder fruit eten doe ik voldoende elke dag wel een paar stuks lig nu de laatste tijd ook vroeg op bed gisteren was ik om 8 uur naar bed gegaan en vanmorgen om 8 uur opgestaan, meschien ben ik wel moe omdat k te veel heb geslapen natuurlijk wel veel wakker geweest om 1 uur en om 3 uur en om 5 uur
Ja hoor, ik ben de hele zwangerschap al moe. Ijzergehalte is prima, hoog zelfs. Het schijnt gewoon dat sommige vrouwen daar meer last van hebben dan andere. Sinds week 16 werk ik nog maar 50% (15 uur per week) omdat het gewoon niet vol te houden was voor mij. Ik werkte dan ook onregelmatige diensten. Nu ik halve dagen werk (alleen de middag) voel ik me wel stukken beter maar ben 's avonds echt moe. Ik lig al maanden 's avonds om half tien in bed. Het is aan jezelf om te kijken wat je wel en niet kan volhouden.
ik ben ook constanst moe, vooral tussen 3 en 5 ga dan meestal lekker een uurtje slapen, je lichaam heeft het nodig als je moe bent , hoorde wel weer dat mijn onderdruk van me bloed erg laag is en dat het daardoor kan komen heb namelijk 110/50 en weet eerlijk gezegt ook niet wat me bloeddruk voor me zwangerschap was en weet ook niet of het waar is zal ik is aan de vk moeten vragen
geen last van bij mij is het na 13 weken minder geworden en red het redelijk als ik niet te veel doe op een dag dan gaat het perfect
Ik ben ook nog altijd erg moe, denk dat dat voor mn bevalling niet meer weggaat, helaas. Mijn ijzer is trouwens heel prima, dus daar ligt het niet altijd aan. Het helpt bij mij wel ietsje om elke dag gravitamon te slikken. Heb pas gelezen dat moeheid ook veroorzaakt kan worden door een tekort aan vitamine B6 of B12 (en vitamine C natuurlijk) en dat zit in wel in de zwangerschapsvitaminen die k extra slik.
Ik ben ook erg moe. Mijn HB was op 't randje (een week of 4 geleden). Heb 2wk geleden bloed laten prikken (dat 12-wk bloedonderzoek) en heb nog niks gehoord (ik moet eind volg. week weer voor controle). Ik slik naast mijn zw.schap schildkliermedicijnen (i.v.m. schildklierkanker van de afgelopen 3 jaar) en de internist zei dat er nu dus 2 soorten hormonen door m'n lijf gieren en ik daardoor vermoeider zou kunnen zijn dan een 100% gezonde zwangere vrouw. Ik neem het maar voor lief. Ben 's ochtends m'n bed niet uit te branden. Inderdaad, later op de dag gaat het wel, maar 's avonds ... en dan vind ik het ook niet altijd leuk om dan al gelijk na de koffie/thee m'n bed op te zoeken .... Lastig probleem, waar we ons helaas toch aan over zullen moeten geven denk ik ..
ik ben ook al de hele zwangerschap moe... en doe bijna elke middag wel een dutje van 1,5 a 2 uur. dit is de enige manier om nog een beetje de dag door te komen.....
ik ben ook nog steeds ergggggg moe ik heb hetzelfde als jou parel Als ik om 11.30 opsta dan ben ik zooo kapot als ik eerder wakker wordt ben ik misselijk en duizelig. En om 15.00 moet ik weer een middagdutje doen me ijzer wordt morgen opnieuw geprikt mijn bloeddruk is wel erg laag en me Vk zei ook dat het daaraan kon liggen.. Dus wie weet is het nog zo tot het einde...
@Princesje, ben jaloers op je! Bij mij thuis loopt er nog een rakkertje van ruim 3,5 jaar rond, dus elke middag lekker dutten is er jammergenoeg niet bij voor me