niet willen slapen in bed overdag help??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissFlower, 30 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Mijn zoontje wil niet slapen in zijn ledikant overdag. Hij ligt er nu bijv ook in te huilen. HIj heeft een schone luier en ligt in de bakerzak. Ik heb hem net nog even wat via de fles gegeven maar gaat er niet van harte in en valt in slaap dus honger heeft hij ook niet. Toen ik hem net weglegde deed hij zijn ogen dicht maar ik zit nog niet of ik hoor hem weer. Ik laat hem vaak eerst 10 min huilen en ga er dan even heen en als ie blijft huilen dan pak ik hem even en leg hem weer terug als hij rustig is. Maar hoelang moet ik daar mee door gaan? net zolang tot hij slaapt? ik word er zo onzeker van:(

Snachts word hij wakker rond 04.00 en dan gaat hij ook huilen maar dan is het vaak na 10 min wel over maar overdag dus niet. Hij gaat over 3 week naar de kinderopvang en daar zal hij ook in bed moet slapen ipv in de wipstoel met trilfunctie (wat hij dus lekker vind) of op de arm en daar hebben ze veel minder tijd voor hem dan ik natuurljik:(

2. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi
    is dit nieuw bij je zoontje dat het hem niet meer lukt om te slapen?
    Als je alles hebt uitgesloten dan kan dit een sprong zijn, ik zou gewoon doorgaan waar je mee bezig bent en ipv je zoontje uit bedje te tillen hem laten liggen en je hand op zijn hoofdje legen, niet aankijken, niet tegen hem praten, gewoon lekker even erbij gaan zitten om je kindje zo gerust te stellen.
    Dit zo even blijven doen om de 5 minuten en het telkens rekken.
    Als je je kindje namelijk weer uit bed tilt krijgt hij weer nieuwe prikkels om te moeten verwerken.
    En als je een draagdoek/zak hebt kun je je zoontje ook lekker daarin doen en bij je houden maar dit is ieder voor zich.
    Ikzelf heb dit minimaal gehouden enkel met naar buiten gaan en dan zelfs nog weinig hoe heerlijk ik dit ook vond maar dat betekent niet dat ik dit zou afkeuren.
    Succes!

Edit, las over dat wipstoel gebeuren heen.
    Ik zou hem niet meer daarin laten slapen, maar zou dat gebruiken 1 keer per dag ipv boxmomentje na het flesje en spelen met mama.

3. scheetje

scheetje Lid

22 dec 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey,

mijn zoontje sliep ook niet veel overdag toen hij net zo oud was. Ik heb toen wel ondervonden dat hij graag op zijn buikje lag. Ik denk dat hij mijn warmte voelde weggaan als ik hem op zijn rug in zijn bedje legde nadat ik hem had geknuffeld en als hij op zijn buikje lag bleef zijn buikje toch een beetje warm. Denk ik, hé. Zolang je zoontje nog niet genoeg spierkracht heeft om zijn hoofdje goed te draaien moet je hem 's nachts wel op zijn rug leggen, maar overdag kan het wel even op zijn buikje als je er bij bent om te zien dat hij niet met zijn mondje op de matras blijft liggen. Misschien het proberen waard?

4. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @scheetje: hij vind op zijn buik liggen (gelukkig) niks want had dat ook doodeng gevonden.. bedankt voor het meedenken

@missmom: al vrij snel wilde hij niet in zijn eigen bedje of wieg slapen en draagdoek heb ik toevallig net weggegeven aan me vriendin want ik trek dat niet met mijn rug helaas.. maar ik zal idd hem proberen niet meer te laten slapen in de wipstoel en er uit halen voordat hij moe word

overigens ligt hij nu wel te slapen.. nadat ik mijn berichtje plaatste en hij even huilde is hij gaan slapen.. soms word hij vrij snel weer wakker maar dat is even afwachten..

Wat doen jullie als ze snel weer wakker worden terwijl je weet dat ze nog niet uitgeslapen zijn?

5. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Inderdaad doorgaan met hoe je bezig bent, in je laatste berichtje lijk je al succes te boeken. Als mijn zoontje te snel wakker wordt krijgt hij speentje, muziekje aan en ik ga weer naar beneden.

Waar ik me wel streng aan hou, is niet praten en geen oogcontact maken. Doe ik dat wel, wil meneer eruit en spelen.
    Nu gaat het meestal goed. Soms wel om het half uur speen, soms slaapt hij zo 2uur achter elkaar smiddags. Heel verschillend!

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ons zoontje wou overdag ook niet in zijn bed liggen

toen wij bij de osteopaat waren geweest voor zijn voorkeurshouding+darmkrampjes+navelbreukje+veel huilen

sliep hij opeens ook weer in zijn eigen bed.

7. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Mijn zoontje wilde ook niet in zijn bedje vanaf het begin geloof ik totdat hij zo'n 2 maanden was.
    Ik liet hem overdag vaak in de kinderwagenbak slapen, dan liep ik een beetje met hem rond door het huis. Af en toe probeerde ik het steeds weer of het in zijn bedje lukte en toen hij 2 maanden was lukte dat opeens. Sindsdien heeft hij bijna niet meer in de kinderwagen geslapen.

Ik denk dat hij het grote ledikantje in de koude grote slaapkamer gewoon niet prettig vond. De kinderwagen is natuurlijk meer beschermd.

In de wipstoel slapen is niet zo goed voor zijn ruggetje, daar liggen ze niet plat in. De kinderwagenbak of reiswieg is wat dat betreft beter en dan kan je hem ook wiegen.

Bij ons ging het dus opeens veel beter, ongeveer tegelijk met het minder worden van zijn krampjes. En sindsdien slaapt ie echt geweldig: ik hoef er bijna nooit heen tussendoor en 's nachts slaapt ie van half 8 tot 7 (ongeveer dan). Dus hij heeft er qua slaapgedrag helemaal niks aan overgehouden.

Op mijn kdv hebben ze een hangwieg, daar slaapt mijn zoontje nu in (hij is pas een paar keer geweest, is nog even wennen dus voor hem, later gaat ie wel gewoon in bed). Misschien hebben ze op jouw kdv ook wel zoiets?

8. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ja ik denk dat het ook vast wel goed komt als ie iets ouder is en de krampjes over zijn en er wat meer ritme komt enzo maar het is voor nu gewoon even vervelend..

hij lag net ook weer te brullen.. voeding gehad en schone luier en in de bakerzak nog even gekeuteld en toen op bed gelegd.. krijzen dat hij deed na 10 min heen gegaan (al hopend dat mijn dochter niet wakker zou worden) en even zijn speentje gegeven.. tot nu toe is het stil hoewel ik hem nu wel weer onrustig hoor bewegen dus het speentje zal wel uit zijn inmiddels.. duimen dat ie blijft slapen!

nee dus *zucht*

Deel Deze Pagina