Gaat Jullie dreumes wel eens in het weekend mee op bezoek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moona1, 26 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

nee ik zorg er altijd voor dat mijn moppie op tijd op bed ligt, om twee redenen, we moeten er doordeweeks om 6 uur uit en als we haar ophouden dan raakt ze helemaal overprikkeld en is dan door het dolle heen, dan slaapt ze de hele nacht slecht, niet huilen maar door elk uur wakker te zijn en te gillen en lachen omdat ze het moet verwerken.

hier kan het dus gewoon niet ;)

2. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Wij doen het dus ook niet.
    Esmee ligt ook al rond 18.00/18.30 in bed.
    We plannen bezoekjes daarom ook zoveel mogelijk overdag.
    Langer dan 19.00 houdt ze gewoon niet vol, en ik dan zijn de dagen erna helemaal in de war. Nee, dat vind in het niet waard.
    Met kerst hebben we het dan wel zo gedaan dat we haar meenamen, en dat ze gewoon bij mijn ouders naar bed ging en we namen haar mee naar huis als we weggingen.
    Inderdaad ook in een dekentje, gauw in de auto. In principe slaapt ze wel weer snel in.
    Maar ik vind het zielig voor haar om haar in de nacht te storen.

Bij mijn zusjes zag ik ook wel dat ze tot 6 maanden de kleine in de maxicosie mee namen en dat de kleine daar dan maar in moest slapen. Lees hier ook wel dat een paar dat doen.
    Dat hebben wij ook bewust ook nooit gedaan.
    Ritme vinden we belangrijk, dus meteen s'avonds gewoon naar bed. Als we wel een verjaardag hebben s'avonds gaan we om en om. Maar nu ze wat ouder is brengen we haar ook wel uit logeren bij mijn schoonmoeder.
    Maar meenemen deden we eigenlijk nooit!

3. Wij "slepen" de kids ook gewoon overal mee naar toe, als we weggaan of weg moeten.

Nu gaan we niet super vaak in de avond weg, maar dat is nooit geen probleem. Moet zeggen dat ze erg makkelijk zijn.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

niet als kritiek ofzo.

maar de meiden die het niet doen. hoe doen die dat dan als ze op vakantie?slapen ze daar dan wel? ofzijn ze dan meteen van slag?

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik neem mijn zoon niet mee weekends. Ik blijf met hem thuis ;) Hij is om half 7 bekaf en moet dan echt op bed. Eerst op bed en dan weer wakker maken is geen optie want dan is hij hyper de hele nacht en het hele ritme is weg... Bezoekjes plan ik 's middags in of ik en mijn zoon blijven beiden slapen dat doen we nog wel eens zodat ik hem gewoon in bed kan leggen en hij de hele nacht kan slapen. Mijn zoon kan overal makkelijk slapen verder ook op vakantie, maar zijn ritme is compleet in de war als ik hem wakker moet maken 's nachts daarom neem ik hem weekends niet mee ;)

6. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

wij gaan voor het eerst op vakantie in juni, we hebben een huisje gehuurd en houden zoveel mogelijk haar ritme aan. ach, als het niet lukt dan een keer niet hoor, vooral ook omdat we dan wel kunnen uitslapen en nu niet. in de vakantie is het niet zo erg als je met een gillend en lachend (echt heel hard) zit, we huren een vrijstaand huisje :D

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb nog nooit problemen gehad op vakanties dus komt wel goed hoor ;)

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    We zijn nog niet op vakantie geweest, heb in de zomervakantie wel 6 daagjes met haar bij mijn ouders gelogeerd en dat was ook rampzalig. Was iedere dag tot 01.00 uur bezig en ze werd ieder uur wakker. Was blij dat we weer thuis waren.

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Zolang je kindje er geen last van heeft, zou ik haar lekker mee nemen en mij er niet schuldig om voelen.

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Inderdaad zolang je kindje het trekt gewoon lekker doen. Ons zoontje gaat ook standaard 19.00 uur naar bed. Eigenlijk zou ik het weleens willen proberen om hem mee te nemen. Maar ik vind het ook zo een gedoe. Wij hebben ook de luxe dat we makkelijk oppas kunnen regelen dus daarom doen we ook niet te moeilijk.
    Ben overigens wel benieuwd inderdaad hoe het straks op vakantie zal gaan in juni.

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik 'sleep' die kleine ook overal mee naar toe! Hup in het campingbedje en thuis in bed slaapt ze gewoon verder!
    Lekker makkelijk!

12. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Leuk, al die verschillende reacties ;)

Wij doen het niet. Hij is de volgende dag dan helemaal van de leg, en dat is voor mij iets minder leuk. Meestal gaat hij rond 19.30-20.00 uur naar bed, dus we zorgen altijd dat we voor die tijd thuis zijn. We gaan weleens uit eten met familie ofzo, maar dan zijn we dus altijd op tijd weer thuis.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij slepen Eva ook overal mee naartoe, altijd al gedaan ook. De eerste 6 maanden ging dat niet zo denderend, daarna ging het steeds beter. Ik zou niet anders willen, maar ik snap dat je het niet zo ziet zitten als je kindje er gewoon niet tegen kan. Maar ik zou het zeker wel proberen, vaak als ze er aan gewend zijn gaat het prima.
    Eva slaapt in de auto niet trouwens, dus als we bij mijn nichtje zijn en 's nachts weer naar huis rijden, halen we haar uit bed daar, dan is ze 2 uur wakker in de auto (vermaakt zich gelukkig prima!) en gaat dan thuis in bed meteen weer verder slapen. En ze slaapt dan meestal ook weer uit en wij dus lekker ook!

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    De enige keer dat onze dochter wat later naar bed gaat is als we bij onze ouders eten. Dan wordt het maximaal een keer 8 uur dat ze op bed ligt ipv 7 uur. Ze is ook altijd erg moe om 7 uur!

Verder gaan we eigenlijk nooit bij vrienden op bezoek.

15. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Daan gaat al sinds zijn 3de levens week mee , en echt overal mee heen
    - voetbal. papa voetbalt bij amateurs.( in zijn oude dorpje ong uur rijden hier vandaan )
    - verjaardag bezoek ( familie woont van de lier tot aan culemborg dus veel rijden)
    - boodschappen
    - braderieën, markten etc.

hij is niets anders gewent. Maar goed , daan geniet er zelf ook van. Allemaal aandacht, veel te zien, en dat komt ten goede aan zijn ik wil alles weten karakter.

van het weekend hebben we een verjaardag van mijn nichtje. dan zijn we ook niet voor zijn laatste flesje thuis. Maar daan slaapt en eet overal.

misschien is hij wel zo makkkelijk omdat ie niet beter weet. onze families wonen door het hele land heen dus ja, het is gewoon gaos. en alle vrienden van mijn partner zitten ook niet in de buurt ( partner is bij mij ingetrokken ver van zijn ouderlijk huis vandaar)
    dus wij zijn zeker in de weekenden gewoon veel op pad.

vaak zat blijven we ook thuis hoor of een van ons. het is niet elk weekend feest. ritme voor de kleine uk is ook belangrijk

16. Skye

Skye Niet meer actief

Mijn meisje is nog wat jong en is om 7 uur echt gewoon moe, dus dan moet ze ook echt naar bed. Ik blijf niet thuis daarvoor, ik neem gewoon het campingbedje mee. Dat hebben we vanad dag 1 al gedaan, anders kom je nergens meer! Als ze wat ouder is, dan kan ze misschien iets langer op blijven en dan zal het misschien niet meer zo'n probleem zijn. En anders blijf ik het campingbedje gewoon mee zeulen!

17. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    dat doen wij ook campingbedje

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nana gaat wel mee op visite, maar we houden wel rekening met haar slaaptijd. Ze kan het hooguit een uur tot anderhalf uur langer volhouden.

19. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Liam gaat altijd mee, al vanaf dat hij 2 of 3 weken oud was. De eerste 6 maanden woonden we in Den Bosch en reden we zo goed als ieder weekend op en neer naar Groningen. Hij sliep altijd tijdens de rit, en als we er waren sliep hij gewoon weer verder haha.
    Als hij onderweg wakker werd gaf ik hem de borst (bij benzinepomp) en aten we zelf even iets.

Tegenwoordig wonen in het noorden dus hoeven we niet meer zo ver. Maar ook nu gaat hij gewoon mee op visite. Meestal is daar dan wel een campingbedje en anders nemen we eentje mee. Hij slaapt overal en als we weer weg gaan tillen we hem zo over in de auto.

20. firegirl

firegirl Niet meer actief

Ik denk idd ook dat je best je kindje eraan kunt laten wennen. Natuurlijk zijn er altijd kindjes die daar iets moeilijker in zijn, maar hoe vaker je het doet, hoe meer je kindje het leert.

Emma slaapt ook overal, maar wil altijd wel eerst even om zich heen kijken. Dus meteen op bed doen (campingbedje) werkt niet. Maar dat geeft niet, dan gaat ze iets later naar bed.

En als ze niet mee kan (of we hebben daar geen zin in), dan huren we ons buurmeisje in ;).

Deel Deze Pagina