Hoeveel kijkt/keek jullie kindje tussen anderhalf en twee jaar naar de TV?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sneeuw, 22 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel kijkt dreumes TV

1. Nooit

2. Ongeveer een kwartier

3. Ongeveer een half uur

4. Ongeveer een uur

5. Ongeveer 1,5 uur

6. Ongeveer 2 uur

7. Langer dan 2 uur

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraag spreekt voor zich, maar toen onze kleine man een jaar was taalde hij er nog totaal niet naar en nu merk ik dat we steeds langer kijken. Het is zooo gemakkelijk om hem even voor de TV te zetten en zelf even te gaan douchen of koken of wat dan ook en soms vraagt hij er zelf ook om. Al met al zijn er dagen dat er best anderhalf uur gekeken wordt, en dat lijkt me best veel eigenlijk. Als het mooi weer is gaan we natuurlijk naar buiten, maar het zit vandaag ook weer es niet mee.......

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Toen M zo klein was: soms Sesamstraat zodat ik rustig kon koken. Verder niet.

T kijkt nu wat meer met M mee: om 17u mag Kindertijd + Sesamstraat gekeken worden. Dus dat is 3kwartier?

3. tulip

tulip Niet meer actief

op die leeftijd, amper. Ik heb gestemd op een kwartier. Wij hebben bv leuke dvd's van nijntje, het introliedje vond ze toen helemaal geweldig en dan ging ze ook voor de tv staan dansen, als het filmpje begon liep ze weg en ging ze spelen, tot er weer een muziekje kwam.;)

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Tja ik kom hier denk ik wel op een half uur a uur gemiddeld, maar meestal is dat k3 en kijkt ze eigenlijk niet, maar is het vooral dansen. Dat ze echt zit te kijken, hooguit een kwartier denk ik.

5. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Hier staat ie wel altijd aan op jim jam of nick JR
    Maar DL taalt er niet naar soms met een muziekje kijkt ze ff.

Ik kijk wel heel goed naar wat ze kijkt en of het haar iets leert .
    Dus Bumba en Teletubbies waar niet normaal in gepsproken word staat hier nooit aan.

En ook volwassen TV eigenlijk nooit.

6. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier denk ik ongeveer 1,5 uur maar hij keek niet altijd even intensief..soms stond hij ook gewoon aan..maar meestal sochtends even en dan savonds, vaak tijdens het koken, nog weer even

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dochter (20,5 maand) is dol op tv en kijkt graag met haar broer (3,5 jaar) mee. Ik probeer het te beperken maar het is toch snel 1 a 1,5 uur per dag.. Veel te veel vind ik zelf maar goed, voor een kindje van 3,5 vind ik het weer niet heel veel. Gelukkig dendert dochter nog wel door de kamer terwijl de tv aan staan.
    Zoon keek op deze leeftijd nauwelijks tv.. geen interesse in. Dat is wel verandert... hihi

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ligt eraan over welk kind je het hebt... ;) De eerste of de tweede? Jelle keek hier op de leeftijd amper tv terwijl Jitte nu meekijkt met Jelle. Zij kijkt dus veel meer tv. Meestal 's ochtends voor we naar school gaan (een kwartiertje), even tussen de middag (half uurtje) en dan 's avonds nog Sesamstraat en kindertijd. (3 kwartier).

Eerlijkheidshalve moet ik eraan toevoegen dat we nu vaker tv kijken, maar dat is ook omdat het niet echt weer is om buiten te spelen. Te koud, te nat en alles is vies. (dat vind ik niet erg, kinderen horen vies te worden, maar mijn kinderen zijn het daar niet mee eens... ;) )Op woensdag en vrijdagmiddag mag Jelle ook nog tv kijken (of op de DS, maar dat is ook schermtijd) maar dan ligt Jitte op bed.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Hier staat de tv wel eens veel langer aan (bijvoorbeeld als grote broer een dvd aan het kijken is, die houdt het met gemak vol om een complete bioscoopfilm te volgen), maar ons dreumesmeisje van bijna 2 jaar loopt na 5 tot 10 min wel weg. Ze kijkt af en toe als er iets komt wat ze herkent en leuk vindt, maar speelt intussen gewoon lekker door, of komt bij me om een boekje te lezen.

Ik heb dus gestemd op een kwartier, langer dan dat boeit het haar niet.

10. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    S` avonds rond 17u meestal als ik ga koken. Staat hij ongeveer een half uur aan. Ze kijkt dan de eerste 10min echt en daarna loopt ze wat heen en weer te spelen en af en toe even kijken. Ze begint wel echt voorkeur te hebben. DVD van Nijntje of een aflevering van Dora die ik heb opgenomen, of het zandkasteel.. ze vertelt wel wat ze wil zien en als ik iets anders op zet gaat ze ook echt niet kijken. Kleine draak is het..

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Het ligt een beetje aan het weer. Als het mooi weer is zijn we eigenlijk altijd buiten en dan kijkt Sven 's ochtends na het ontbijt een kwartiertje en tijdens het koken.

Maar met beroerd weer ben ik iets makkelijker. Of als hij ziek en hangerig is.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Hier twee verschillende kinderen.

Onze dochter van nu 4 jaar keek echt altijd. Heerlijk vond ze het. Nu trouwens niet echt meer want spelen met vriendinnen en kleuren is veeeeeeel leuker dan tv kijken. Tv kijken is saai, ha ha ( dus het gaat over)

Onze zoon, nu 1,5 kijkt nooit. Vindt er niks aan. Zet het liefst al zijn speelgoed de hele dag in een rij of gaat kleuren.

13. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Uh.. hooguit een kwartier per dag. :D
    Maar 1 minuut kan ie zijn concentratie ergens bijhouden als het niet interessant genoeg is, dus ook tv kijken valt onder categorie 'niet interessant'.

14. silvermist

silvermist Niet meer actief

hier een half uurtje dat ze echt geinteresseerd kijkt verder werpt ze af en toe een blik op de tv danst even en loopt weer verder

15. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Op die leeftijd hoogstends 10 minuten een kwartiertje gewoon geen concentratie nog ervoor bumba en teletubbies was het als hij keek.
    Nu daarintegen vind hij alles wat op nickJR komt erg interessant en kan als het aan hem ligt heel de dag op de bank hangen voor de buis.
    Denk nu aan 2 uurtjes per dag waar hij met gemak aan komt.

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier keek colin rond die tijd net voor het eten vaak een half uurtje. Nu kijkt shannon mee met colin, maar in totaal zal zzij een kwartier / 20 min. echt kijken de rest speelt ze.

Colin kijkt nu 1 a 3 uur tv per dag, ligt er een beetj aan wat we doen en hoe hij zich voelt. Hij trekt graag even bij op de bank met een cars film of tv.

17. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    de tv staat de hele dag aan op nickjr
    maar ze kijkt niet heel de dag tv
    tussen door kleit ze of verven of andere dingen maar de tv staat wel aan

18. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    In de winter wordt hier vrij veel tv gekeken,hij staat ook vaak aan terwijl e er iet naar kijken,vind het gewoon een gezellig ding.;)
    In de zomer zijn we heel veel buiten dus dan wordt er weer amper gekeken. Ik maak me er ook niet druk om,tv is nou eenmaal van deze tijd,vind dat je ook niet meer zonder kan.

19. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    onze zoon kijkt wel graag tv! maar is over de hele dag een uurtje ongeveer.
    Smorgens een half uurtje en sávonds tijdens het eten een half uurtje zodat ik rustig kan koken.
    Wat hij het liefst kijkt is hoelahoep en het zandkasteel, ook kabouter plop is favourite!!!

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn dochtertje kijkt per dag ongeveer een uur, dat vind ik wel de max. omdat zij echt gaat zitten en heel geconcentreerd kijkt. Prima, maar niet langer dan een uur per dag. Het verschilt ook erg, soms is het maar een half uur.

Deel Deze Pagina