Gaat jullie kindje ook onder de douche 's morgens (voor het naar school gaan)?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door PenK, 20 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik red het in de ochtend niet dus na het eten voor ze gaan slapen allebei lekker douchen en dan slapen en elke avond.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Kinderen zijn echt zo anders nog dan volwassenen.

Dus elke dag douchen is echt onzin ( tenzij ze dus vies zijn of als ze veel zweten)

Maar een schone onderbroek moet natuurlijk altijd.

3. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik vind het fijn als mijn kinderen schoon en fris ruiken. De oudste zit op school en speelt vaak op de vloer, zit overal aan en vergeet wel eens zijn handen te wassen en school is niet bepaald hygienisch. De jongste draagt nog een luier en poep wel 3 keer op een dag en dat is het altijd wel lekker als hij schone bips heeft ook al veeg ik zijn billen met billendoekjes.

4. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hier doen we onze dochter ook om de dag 's avonds in bad.
    Elke dag is niet goed voor de huid, die al gevoelig is bij haar.
    Overdag is ze al zindelijk, maar 's nachts niet, dus krijgt ze elke ochtend nog een wasbeurt aan de wastafel.
    En elke dag schone kleding aan.
    Dus gaat ze fris de deur uit 's morgens.;)

5. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Hier gaan ze ook vaak om de dag. Lekker 's avonds na het eten alle drie in bad. Prima!

Dat soort dingen ga ik echt niet 's morgens doen.

Ik ga zelf al niet eens 's morgens. Ook 's avonds.

En iedere dag in bad vind ik onzin. Alsof ze zo goor worden. Wassen werkt ook prima. Daarbij, wat denk je dat het kost iedere dag in bad straks met z'n zessen????

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    wij hebben geen bad dus het is gewoon douchen. Als ik een bad had was het ook gewoon douchen en in het weekend lekker in bad met de kids. Het is ook een kostenplaatje als je elke dag in bad gaat dus ik zou het gewoon op douchen laten.

7. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Hmm volgens mij ben ik een van de weinige die de kinderen wel elke ochtend onder de douche heeft staan :cool:
    De oudste is zelfstandig genoeg, die stapt haar bed uit (meestal rond 7 uur want dan is ze net daarvoor wakker geworden van papa die doucht) en gaat zelf onder de douche staan. Terwijl de oudste dan doucht maak ik de jongste wakker, die gaat er dan onder, oudste eruit afdrogen en zichzelf aankleden. En zo zijn we meestel kwart voor 8 beneden, ruim genoeg om nog broodje te eten en alle haren te doen. School is hier maar een paar minuten vandaan!

Ok ik soms is het wel een beetje haasten maarja ze zijn dan wel weer helemaal schoon op school/kdv. En trouwens als de jongste niet naar het kdv hoeft, dan kleed ik haar soms gewoon aan en gaat ze onder de douche als we terug zijn van school...

8. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hier gaan de meisjes elke avond douche
    en weekend smorgens en heel soms savonds nog een keer

smorgens heb ik daar geen tijd voor

9. adi

adi Niet meer actief

Maar voor handen en billen hoef je toch niet heel het kind uit te kleden en onder de douche te stoppen?

10. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hier een lotgenoot;)
    Mijn zoontje en ik gaan ook iedere ochtend onder de douche. Ik vind dat persoonlijk zelf wel zo hygiënisch. Zelf ga ik niet de deur uit zonder sochtends gedouched te hebben, en hij dus ook niet. Snachts heeft hij het snel warm en zweet hij dus ook, dus smorgens lekker onder de douche. In het weekend of als ik vrij ben hebben we meer tijd en gaat hij lekker in bad. De rEden dat kinderen niet naar zweet ruiken en dat er dus niks af te spoelen valt vind ik een beetje onzin. Omdat ze niet naar zweet ruiken betekent het nog niet dat ze niet vies zijn. Van een hele dag op school of Kdv wordt je kindje niet bepaald frisser lijkt me.

11. adi

adi Niet meer actief

Deze topic gaat toch over 's ochtends douchen? Dat heeft toch niks te maken met vies worden op school of kdv? Want als je dat af wilt spoelen doe je dat neem ik aan 's avonds?

Ik begrijp de gedachte ook wel hoor, maar ik probeer mijn kinderen mee te geven dat hun jonge lichaam niet van zichzelf 'vies' is en constant afgeschrobt moet worden om je 'schoon' te voelen.
    Menselijk lichaam is schoon, tenzij het vies wordt (dus door externe omstandigheden), of tenzij het door hormonale invloeden allerlei geuren gaat verspreiden (vanaf ong tienerjaren).

Tot een aantal jaren terug werd ook gedacht dat een pasgeboren baby meteen schoongeschrobt moet worden, anders was het 'vies', en dat de baby daarna perse elke dag in bad moest, want anders was het 'vies'.
    Gelukkig zijn we door gezondheidsredenen hier op teruggekomen, en is het hartstikke voldoende om jonge kinderen 2 a 3 keer per week te baden. Tenzij ze door het spelen echt vies worden natuurlijk, maar daarmee wacht je niet tot de volgende ochtend.

Ik vind het alleen jammer dat veel ouders vinden dat hun kleine kinderen 'niet fris' zijn als ze niet naar parfum ruiken of als ze niet elke dag 100% gewassen worden.
    Daarom begrijp ik werkelijk niet waarom een kind na een nacht slapen schoongewassen zou moeten worden?

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hier gaan ze sowieso elke avond lekker uitgebreid in bad. En vaak in de ochtend nog even onder de douche zonder te spelen, dat kost 10 minuten per kind dus valt wel mee, alleen haren wassen inzepen en weer af/uitspoelen. Ze vinden het zelf leuk en ik vind het persoonlijk heerlijk als mijn kotertjes zo lekker fris ruiken. ;) Ze hebben overigens allebei een makkelijke huid die dat prima kan hebben. :)

13. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hier gaan mijn kinderen elke avond standaard even douchen.
    In de ochtend zou me dit te veel tijd kosten. Als ze dadelijk groter zijn en zelf kunnen douchen en afdrogen en aankleden dan verzetten we het wel naar de ochtend denk ik.
    Alhoewel ik het fijn vind dat mijn kindjes fris in hun bedje kruipen als ze een hele dag gespeeld hebben binnen of buiten.

Je doet toch wat je zelf het beste/fijnste vindt??

14. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Hier ook niet iedere ochtend onder de douche, in de ochtend doen wij alles rustig aan, gewoon even lekker rustig wakker worden, boterham eten en een beetje tv kijken. Douchen gebeurd hier in de avond, vind ik veel makkelijker want dan hoeft alles niet zo gehaast, als ze dan wat langer in bad zitten dan is dat niet zo erg.

Deel Deze Pagina