Mijn man gaat alleen bij de echo's mee. Verdere controles bij de VK doe ik altijd alleen, nou niet helemaal alleen, mijn dochter gaat altijd mee Ik neem verder ook niemand mee naar de controles, vind het een beetje onzin om daar moeder/zus/vriendin voor te vragen.....
Bij de eerste 6 echo's is mijn man altijd mee gegaan, nu gaat hij mee naar de officiele intake, maar meer omdat hij vakantie heeft. Daarna niet hoor, hij gaat niet steeds later beginnen terwijl er met de gewone controles niks boeiends gebeurd
Mijn man kan helaas ook niet elke keer mee. De echo's daar neemt hij wel vrij voor, maar voor de controles hangt er net vanaf of die vrij is tot nu toe is hij 4 x voor controle meegeweest
Hier kan mijn man ook zeker niet elke keer mee. Alleen bij de 'bijz' echo's als termijn, nekplooi, 20wk etc, zorgt ie wel dat ie erbij is. Ik vind het zelf ook niet erg hoor bij de 'standaard' controles.
mijn man is alleen bij de intake, de termijnecho en de twintigweken echo geweest. controles doe ik alleen, de overige echo's (heb 6 medische echo's gehad) heb ik alleen gedaan. ik zie het nut er niet van in dat hij altijd meegaat, en hij werkt fulltime dus is ook zonde van zijn vrije dagen.
Mijn man gaat altijd mee. Het is 1x gebeurt dat hij net voor de afspraak weg moest omdat hij een eigen afspraak was vergeten maar toen wilde hij gelijk de afspraak met de Verloskunidge verzetten omdat hij erbij wil zijn. Ben toen gewoon een keer alleen gegaan want die afspraak kan je natuurlijk niet 1 uur van te voren verzetten. Vind het wel fijn als hij erbij is!
Hoi, de eerste paar keer zijn we samen gegaan eigenlijk nog toen we nog niets konden voelen. Dan was het voor samen weer een bevestiging dat alles goed was. De laatste keren en nu op het eind dat ik elke week moet ga ik alleen tenzij hij toevallig kan. Het is echt niet raar hoor! Ik heb mijn vriendin en mijn zusje een keer meegenomen die vonden dat erg leuk een keer mee te maken. Toen ik me niet goed voelde en naar het zh moest voor extra controle is hij wel mee geweest dat wilde hij perse zelf.. Maar ook wel fijn om dat samen te doen.
Mijn vriend is naar alle echo's mee geweest en probeert altijd mee te gaan naar de controles bij de vk. Soms gaat dat niet en dan ga ik er even alleen heen. Je bent er hooguit 10 minuten, zie heel vaak vrouwen alleen of met een moeder of zus.
Alleen naar de termijnbepaling, de twaalf weken echo en de twintig weken echo. De controles vind ik zelf niet nodig. We krijgen nog een pretecho bij zesentwintig weken en dan gaat ie wel weer mee. Leuk!
Mijn man is bij alle echo's geweest. Mannen zijn visueel ingesteld en met een echo kunnen ze ook een beetje een voorstelling maken van wat er in de buik gebeurd. Die van mij wil ook het liefst bij de controles zijn omdat hij dan zelf ook naar het hartje mag luisteren. Met zo'n harttoeter (of hoe heet dat) lukt het tot op heden niet om thuis naar het hartje te luisteren hetgeen hem zeer frustreert Ik vind het allemaal prima...als hij mee wil en kan gaat ie mee en anders ga ik net zo goed alleen. Ben een grote meid en helemaal alleen ga je toch niet
mijn vriend gaat zo vaak mogelijk mee! het liefst gaat ie iedere keer mee maar het komt wel eens voor dat het echt niet gaat ivm zijn werk(+ dat de VK ook niet op een ander tijdstip kan)
mijn partner is er alleen de eerste keer bij geweest en bij de 20 weken echo. voor de rest ga ik gewoon alleen. de bezoekjes zijn zo kort maximaal 15 min en vaak onder werktijd van mijn partner gewoon.
Die van mij is alleen met de 20 weken echo mee geweest. Hij heeft nog maar een paar vrije dagen die we heel graag bewaren voor na de bevalling. We waren zo ongepland zwanger dat alles al in 3 wintersporten is gaan zitten haha. Hij gaat wel elke 5 weken mee naar zwangerschapshaptonomie!! Maar dat is 's avonds en hij vind het helemaal geweldig In augustus heb ik een 3D echo maar daar ga ik naartoe met mijn lievelingstante. Zij heeft zelf geen kinderen, wil graag een keer een echo mee maken en mijn vriend vind het niet belangrijk!
Mijn vriend is bij geen enkele controle of echo meegeweest. Hij had er niks mee, wilde er echt niet aan. Hij kwam zelfs per ongeluk expres te laat bij de nekplooimeting, daarna heb ik me er maar bij neergelegd dat ik die controles alleen moest doen. Bij de combinatietesten vond ik dat wel echt vervelend, bij de 20 weken echo had ik zo veel vertrouwen dat het wel goed zou zijn dat ik me er totaal niet druk over heb gemaakt. Toen ik een keer vanuit de vk-controle door werd gestuurd naar het zkh voor een ctg (minder leven voelen), heb ik hem wel meteen gebeld om dat te vertellen. Zo voelde ik me toch gesteund op de achtergrond. Als ik op dat moment had gezegd: en NU moet je komen, had hij dat gedaan, maar ik vond het niet nodig. Ik heb beide zwangerschappen een 3d-pretecho laten maken. De eerste keer had ik allebei de oma's meegenomen, de tweede keer m'n zus en schoonzusje. Maar bij de medische controles is er nooit iemand meegeweest; iemand anders wilde ik daar niet bij hebben.
Hier is vriendlief nog nooit meegeweest naar een echo of controle bij de vk of gyn. Hij kan er gewoon niet elke keer vrij voor nemen. We hebben tot nu toe wel 1 pretecho laten maken bij 16 weken en toen was hij er wel. De volgende afspraak bij de gyn valt in zijn verlof dus dan zal hij ons kleintje opnieuw zien. Deze keer zal ik al 25 weken zijn dus er zal heel veel veranderd zijn. Toch lijkt hij het niet erg te vinden... Tjah, ik heb me er bij neergelegd dat ik toch maar alleen moet gaan.
Ondertussen ben ik zwanger van mijn derde kind. Tijdens de eerste zwangerschap kwam mijn man altijd mee. Tijdens de tweede zwangerschpa bijna altijd. Nu met het derde kind is hij nog geen enkele keer meegegaan. Hij blijft lekker thuis om op de kinderen te passen. Ik heb hier trouwens helemaal geen problemen mee.
Je kan gerust met iemand anders gaan hoor als je partner niet kan. Zelf ging ik alleen naar de controles en ging mijn partner alleen mee voor de echo's
Mijn man gaat mee als hij kan. Bij de eerste echo(s) is hij meegeweest en bij de 20-weken echo. Laatst moest ik naar het ziekenhuis vanwege teveel harde buiken en dan gaat hij mee. Voor de rest neem ik mijn zoon mee. Mijn moeder en oma zijn ook wel eens meegweest.
mijn vriend is met de eerste echo meegeweest, eerste 'gewone' controle. Ben daarna na de controles alleen gegaan.. 20wkn echo is hij meegegaan en met de liggingsecho is het meegegaan.. nu de laatste weken gaat zijn zusje met mij mee
Mijn man ging met de eerste echo's mee (8,12 en 20 weken) de controles bij de vk deed ik alleen. De 20 weken echo moest in het ziekenhuis (GUO) en daarna bleef ik onder controle bij de gyn. De aansluitende controle na de GUO is hij ook mee geweest. Alle afspraken en (groei)echo's daarna heb ik weer alleen gedaan. Vaak zit je zo lang te wachten, voordat je aan de beurt bent, dat ik het zonde van zijn tijd (vrije dagen) vond.