Hoi Bri! Ik ben toch wel een beetje nieuwschierig.. Vond je vriend het te spannend ofzo? Vind het stoer van je dat je dat allemaal alleen hebt gedaan!
Mijn man gaat mee met de echo's en is het eerste vk-bezoek meegeweest. Hij moet er vrij voor regelen en ik heb liever dat hij dat opspaart voor na de bevalling, dus voor vk-bezoeken hoeft hij echt niet mee. Sowieso stellen die bezoeken erg weinig voor vind ik.
Mijn man is tot nu toe bij alles aanwezig geweest. Alle eerste echo's, maar goed dat was ook wel een spannende tijd ivm bloedingen. En nu 2 keer naar de vlos. Ik vind eigenlijk dat hij echt niet naar alle controle bezoekjes mee hoeft, maar laat het maar een beetje aan hem over. Onze vlos is er namelijk niet zo happig op. Ze willen graag dat je iedereen leert kennen zodat je niet een vreemde aan je bed hebt staan bij de bevalling. Ach als ik maar weet wie wie is
Kort door de bocht: met de eerste zwangerschap was hij niet onverdeeld gelukkig. En zo rond die nekplooimeting zat hij zó slecht in z'n vel en was hij zo van de kaart dat ik zwanger was, dat hij het niet kon opbrengen om mee te gaan. Toen ik dat eenmaal alleen had meegemaakt, wist ik dat ik de rest ook wel alleen aan kon. Ik ben ook een vrij nuchter iemand, raak niet snel in paniek of van de kaart. Voor de vk-controles vond ik het onnodig dat hij mee zou gaan, maar bij de echo's heb ik het wel jammer gevonden, vooral omdat er altijd de kans in zit dat je slecht nieuws gaat krijgen. Als ik m'n poot stijf had gehouden was hij vast mee gegaan, maar ik had geen zin in een oorwurm bij die onderzoeken. Hij is alleen meegeweest naar een voorlichtingsavond van de vk's over de bevalling, dat vond ik noodzakelijk. Meer was niet nodig: hij was een superbegeleider voor me bij beide bevallingen, en is nu een heel lieve en goede vader voor beide kinderen.
tot nu toe is hij alles meegeweest , maar kan best zijn dat de komende maanden het bezoek aan de verloskundige een keer niet kan ivm werkzaamheden,maar we proberen het wel zo te plannen dat hij erbij kan zijn. is zijn eerste kindje (mijn 2e)en vind het super spannend allemaal. vorige zwangerschap heb ik alles alleen gedaan, is ex nooit mee geweest en heb me toen vaak erg eenzaam gevoeld dus ik geniet nu overal van om samen te doen
Bij de zwangerschap van onze dochter is manlief wel meegegaan naar de termijnecho's en de twintigwekenecho, en twee keer is hij meegeweest naar de VK, namelijk bij de intake en aan het eind een keertje omdat de VK daarom vroeg. Naar de nekplooimeting is hij niet meegeweest, daar was mijn moeder bij. Bij mijn tweede zwangerschap was hij, gelukkig, bij de echo. Ze zagen toen dat de baby buiten de baarmoeder zat en ik was blij dat mijn man er toen bij was. Bij mijn huidige zwangerschap is manlief bij drie van de vijf echo's meegegaan. Omdat je naar de gyn alleen onder kantooruren kunt (bij de VK kon ik ook 's avonds terecht destijds) verwacht ik dat manlief verder niet mee gaat de komende tijd.
zolang ik de afspraken op woensdag plan gaat lief hier gewoon mee. Hij is elke woensdag vrij dus dan is het een kleine moeite.
bij beide zwangerschappen kreeg ik elke 2 weken een echo, na de 25 weken werd dit elke week (wisten we al voordat we zwanger werden) ook kregen we elke week een ctg scan, mijn man is altijd mee geweest, hij heeft het 2 keer gemist
Hij is alleen meegeweest naar een voorlichtingsavond van de vk's over de bevalling, dat vond ik noodzakelijk. Meer was niet nodig: hij was een superbegeleider voor me bij beide bevallingen, en is nu een heel lieve en goede vader voor beide kinderen.[/QUOTE] En uiteindelijk is dat het belangrijkste lijkt me.. Ik vind je een kanjer! Je zegt dat je een vrij nuchter persoon bent, nou dat geloof ik direct. Toch maar gedaan, ondanks je hem toch liever bij de echo's had gehad. RESPECT!
Ik had de eerste 12 weken iedere week, vanaf de 18 weken iedere 3/4 weken en vanaf de 26 weken iedere 2 weken een echo. Mijn vriend is er wel veel meegeweest (zeker de eerste weken ivm eerdere miskramen en als er 'weer eens iets' was). Op het einde met de groeiecho's ging vnl mijn moeder mee. Die was toch vrij en veel deden ze niet dus kon dat ook prima. De simpele controles (bloeddruk, bm voelen, hartje luisteren) is hij nooit mee geweest.
Moet er niet aan denken, ik vond ze zelf al vervelend laat staan als hij er ook nog voor moest vrij nemen, kijk de belangrijke echo;s (eerste, combitest en onze VWP en 20 weken echo is ie wel bij geweest) maar daarna heb ik zoveel echos gehad dat hoeft dan echt niet elke keer..
Tot nu toe is mijn man met alle controles/echo's mee geweest. Ten eerste vind ik het prettig, natuurlijk wil hij bij iedere controle er bij zijn, maar het mooiste vind ik dat ik hem zie genieten bij t zien van onze knul of het horen van zijn hartje! Daarbij merk ik ook, dat hij het erg interssant vind. Hij vraagt veel aan de gyn! Ik probeer ook de afspraken zo te plannen dat hij er bij kan zijn!
Mijn man gaat vaak wel mee naar echo's.. Ook dit kan niet altijd. Maar volgende week heb ik bijv. 3 afspraken in het ziekenhuis en hij werkt 5 dagen in de week. Dan vindt ik het onzin dat hij elke keer vrij gaat nemen, terwijl hij die vrije dagen ook kan gebruiken als de baby er is. Wat wel lullig was, is dat eergisteren de gyn. hem niet herkende, ze vroeg gewoon.. Jouw heb ik nog niet eerder gezien?? En begon zich voor te stellen (is niet zo, maar meestal kom ik alleen of met mijn moeder..) Ik kan er niet mee zitten, bijna elke week is er een echo.. En 1 keer in de 2/3 weken kan hij wel een keer meekijken.. Denk dat het al een voorrecht is dat hij zo vaak kan kijken.. Gr. Carlien
Mijn man is er bij met de echo's, en gaat 1 keer mee naar het spreekuur, omdat hij niet bij de intake kan zijn deze keer (andere vk). Vorige zwangerschap ook alleen de intake en de echo's. Bij 32 weken had ik nog een extra echo, en toen kon hij niet mee, dus ben ik met mijn moeder en schoonmoeder geweest. De controles deed ik gewoon alleen. Dat houdt zó weinig in!
Bij de eerste ging mijn man naar alle controle's en echo's mee. Bij deze zwangerschap gaat hij alleen naar de echo's. Alleen de eerste echo kon hij er niet bij zijn en ben ik alleen gegaan (wat ik trouwens niet erg vond). En volgende week weer een echo en dan gaat hij gewoon mee.
Bij de eerste is mijn man vooral op het begin wel vaak mee geweest naar de controles. Op het einde niet meer, omdat hij er natuurlijk toch elke keer vrij voor moest nemen. Bij de 2e is hij alleen meegeweest met de termijnecho, de 20 weken echo en de afspraak waarbij de bevalling zou worden besproken. Ik heb met ca. 30 weken nog een extra echo gehad ivm mijn placenta die te dicht bij mijn bmm lag, maar met die echo is hij niet mee geweest.
Mijn man is bij alle 3 kinderen altijd meegeweest, bij de controle's van de verloskundige, na het ziekenhuis, en de echo's. Het hoefde van mij niet maar hij wou dat zelf heel graag! Persoonlijk vond ik het ook wel fijn. Het is een wondertje van ons samen dus iemand anders mee wou ik eigenlijk ook niet. Maar dan was ik alleen gegaan natuurlijk als hij niet mee wou. Maar hij vond het altijd maar al te interessant dus altijd mee geweest!
Mijn man is tot nu toe bij alle controles/echo's aanwezig geweest, we proberen de controles 's avonds te plannen, zodat hij er geen vrij voor hoeft te nemen. Hij vindt het, net als ik, belangrijk om zoveel mogelijk betrokken te zijn bij het hele proces.