Ik lees hier geregeld verhalen van onrustige kindjes aan de borst die graag alles willen zien, nu dacht ik misschien kan ik dat deels voorkomen met een voedingsketting. Ik ben redelijk van het knutselen, dus ik wil proberen er zelf één te maken. Wie heeft er ervaring mee? Nog goede tips wat ik vooral wel of niet moet doen? Ik dacht zelf dat hij stevig, maar ook zacht in mijn nek moest zijn (dus geen dun touwtje) en natuurlijk veilige materialen voor mijn zoon (niets scherps, geen hele kleine onderdelen, geen "giftige" plastics).
Misschien iets met felle kleurtjes en een bal(letje) oid wat ze vast kunnen pakken? Ik vraag me nu alleen af of dat niet juist zal afleiden van de borst.
Zou best kunnen afleiden, maar ik ben ook vooral van plan het te gebruiken als hij afgeleid wordt door de omgeving, zodat hij (misschien) zijn hoofd in ieder geval de goede kant op gericht houdt. En het lijkt me gewoon een leuk projectje
Leuk idee! Mijn dochter laat zich op zich niet afleiden van de borst, maar heeft wel een handje wat een eigen leven leidt zonder dat ze er controle over heeft: stompen, krabben, mijn bril afpakken... Met een borstvoedingsketting zou dat handje iets anders te doen hebben!