Hey hoi, Na meerdere onderzoeken in het UZ in Gent hebben ze niks gevonden... Ik weet niet of ik nou opgelucht moet zijn..? Of juist blij? Er lopen gezonde kids rond hier maar de laatste kleine die we er graag bij willen lukt niet. De arts gaf aan dat dit geen gewone pech kon zijn maar dat zij de oorzaak niet konden vinden. Ik had stiekem gehoopt dat ze iets zouden vinden en een oplossing had voor alles De arts heeft mij wel Ustrogan voor geschreven, meer een beetje voor het idee..baat het niet dan schaadt het niet zei ze. Ik start er volgende maand mee, wil nog 1 maal mijn menstruatie laten komen. En moet mij nog even extra psychisch opladen voordat we het enge avontuur weer aangaan..en nog enger voor de laatste keer! Daarnaast wil ik de arts misschien toch vragen of ik de kinderaspirines ook mag nemen. Is er iemand die mij kan adviseren over de Utstrogan, er zitten aardig wat bijwerkingen aan heb ik gelezen. Ik neem net weer mama foliumzuur met visolie tabletten, zal ik er nog iets bij slikken? Ik hoop zo op wat fijne reacties! Het is niet makkelijk om dit te delen met vrienden of familie, ze begrijpen maar niet wat ik voel.. lfs
Het is voor mij al weer even geleden, maar wij hebben een prachtige zoon na een zwangerschap waarin ik 20 weken utrogestan heb gebruikt. Behalve veel afscheiding heb ik verder geen bijwerkingen gehad. Het inbrengen vond ik ook geen probleem. Ik hoop heel erg dat het voor jullie ook een positief resultaat zal hebben!
Volgens de gyn in Gent hoef je er verder niets bij te nemen, alleen foliumzuur is voldoende. Kinderaspirine kan je gewoon bij de drogist kopen, dus dat zou je ook nog een keer kunnen proberen. (ik moet ze zelfs gebruiken van Gent) De vervelendste bijwerking van utrogestan is, dat het de hele dag uit je loopt als een vieze vette crème Dus koop een groot pak inlegkruisjes, dan is dat opgelost. Verder werd mijn stemming er niet al te best van, maar goed. Hopelijk gaat het jou wel helpen, succes!!
Ik ben benieuwd of het gaat lukken met utrogestan! Ik wil dat spul ook gaan proberen, ik hoop maar dat mijn gyn wat mee werkt
Dank voor jullie reacties. Vanaf welke dag zijn jullie begonnen met de ustrogan? En vanaf wanneer met de kinderasprine ? x
Wat apart eigenlijk dat je alleen Utro van Gent krijgt. Ik dacht dat ze ook als ze niks konden vinden wel meer zouden proberen.
Het middel heet utrogestan, niet ustrogan Bij IVF is het verplicht, vanaf de punctie. Ik moest 3x per dag 2 bollen opsteken. Omdat ik dit zelf belangrijk vond deed ik dit trouw elke 8u, dus 7u - 15u - 23u. En ook zorgde ik dat ik na het opsteken minstens een half uur kon liggen, zodat het goed in kon trekken. Dit gaf mij het gevoel dat ik er alles aan gedaan had om het alle kans te geven. Verder slikte ik: Prenatal Nutrients van Solgar Omega 3 (visolie) van Orthica Vitamine D van Orthica Foliumzuur van Kruidvat Tarwekiemolie van De Tuinen (tot aan de posi test, daarna stoppen)
@Nuage: het ligt heel erg aan de situatie. Ze kijkt naar het aantal miskramen. Hoeveel kinderen er al zijn, etc. Bij mij is er bij Gent ook niets uit de onderzoeken gekomen (ineens waren waardes van APS en Factor VIII weer normaal), maar gezien mijn voorgeschiedenis en alles wat ik al had laten zien vanuit Nederlandse onderzoeken (toch enkele keren verhoogde stolling) en auto-immuunreactie op zwangerschap van P. is mijn behandeling niet alleen Utrogestan, maar ook Prednison en Fraxiparine. Ze bekijken het echt van geval tot geval.
Hier na meerdere miskramen ook utrogestan gebruikt bij laatste zwangerschap en toeval of niet maar deze is goed gegaan. Met gebruik tijdens de cyclus heb ik geen ervaring. Zelf wel ook eigenlijk altijd minder acp gebruikt tijdens mijn cyclussen.
Ik denk dat ik vandaag of morgen ovuleer en zal morgen dan ook beginnen met de ustrogestan. Vanaf wanneer beginnen jullie met de kinderaspirine?
Wat ik vooral lees, 3x daags 100 opsteken. 2 a 3 dagen na de ovulatie. Kan het kwaad als ik het 1 dag na de ovulatie doe? En dan bv om 6.00 / 12.30 en 20.30 uur?
Vanaf de dag dat ik met Utrogestan ben begonnen, ben ik ook met de aspirine (100 mg) begonnen. Ik had op donderdag en vrijdag positieve ovulatietesten, zaterdag eisprong en ben op zondagavond begonnen met de utrogestan. Ik wist toen 100% zeker dat mijn eisprong was geweest. Het is belangrijk dat je niet te vroeg begint, want het kan je eisprong ook weer tegenhouden. Ik gebruik 3x per dag 2 bollen (totaal 600 mg) om 7.00, 15.00 en 22.00 uur. Ik zou het advies volgen zoals Gent die heeft gegeven.
Hier ook veel miskramen gehad afgelopen jaar en niets uit de onderzoeken wees iets uit, kreeg ook utrogestan mee alleen moest ik pas beginnen na positieve test en ik teste dus erg vroeg haha. Zie mijn handtekening vandaag alweer 15 weken. Hoop dat het bij jou ook werkt hoor
Ohh wat moeilijk..het verschilt allemaal zo.. Ik ben bezig met ovulatie testen en vandaag waren beide strepen dezelfde kleur. Ik verlies al 2 dgn kleverige afscheiding. Dit duidt op mijn eisprong toch? Ik weet niet zo goed of ik dan morgen of juist zondag of maandag moet beginnen met de ustrogan?
Dat snap ik wel hoor, heb jij moeite met zwanger worden of gaat het juist vanwege miskramen en zoja hoe vroeg was je dat het misging?
Ik heb geen moeite met zwanger worden maar het gaat telkens mis tussen de 6 en 9 weken... We gaan er nu weer voor maar ben zo bang dat ik de utro & de kinderasp. te vroeg neem..heeft iemand een tip??? Xx
Dat probleem wat jij heb had ik dus ook progesteron te kort daarom moest ik twee keer twee pillen per dag inbrengen na positieve test want innestelen ging goed alleen daarna niet. Vraag het anders na in gent wat je moet doen meid. Hier heeft het dus gewerkt, wel vroeg getest hoor hihi met 3 weken plus 3 ofzo en was licht positief al