Nieuwe wet: "Oma" kan zich als gastouder opgeven..

Discussie in 'De lounge' gestart door Essebes, 24 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Het klink best interessant.
    Ik heb mezelf er nog niet goed genoeg in verdiept.
    Maar het schijnt dus zo te zijn (als ik het goed begrijp) dat je eigen moeder, vader of ander familielid dat oppast op de kleine, zich op kan geven bij een gastouderbureau.
    Als je dit gedaan hebt kan de gastouder 2,- tot 7,- per uur gaan verdienen. En de ouders (wij dus) kunnen ook subsidie krijgen.
    Nogmaals ik heb me hier nog niet goed in verdiept, dus weet niet precies wat de haken & ogen zijn.

Iemand die hier iets meer over kan vertellen?

2. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    ik heb het wel eens uitgezocht. De grootouders moeten alles in orde hebben qua veiligheid. Er komt ook iemand van het bureau kijken of dat daadwerkelijk zo is. De grootouders worden ingeschreven bij dat bereau als alles ok is. Voor ons zou het voordeel 100 euro per maand zijn ofzoiets. Het is per situatie anders wat je krijgt. Ik zal eens kijken of ik die link ergens kan vinden. Maar deze regeling bestaat al en tijdje hoor.

3. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    bestaat inderdaad al langer en was voor ons niet interessant

4. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Ow ik had er nog nooit van gehoord, zit met een boekje voor m'n neus en daarin staat dat het een nieuwe wet is. (oud boekje misschien? ;) )
    Fijn dat je de link even voor me op wil zoeken.

Als ik het goed begrijp hebben jullie er geen gebruik van gemaakt?

Xx

5. MollyM

MollyM Bekend lid

Kijk maar even goed na, ik had begrepen dat grootouders dan ook 1 kindje van andere ouders moeten opvangen, maar ik kan het mis hebben. En het bureau moet er ook aan verdienen dus goed uitzoeken, als grootouders gratis oppassen zou ik het niet doen als ik jullie was.

6. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Molly in principe past m'n schoonmama gratis op, maar ze is alleenstaand en kan en extra centje goed gebruiken (wij gaan haar uiteraard ook bij sponseren hoor)
    Als ze dan op meerdere kindjes moet passen houd het denk ik op.

4catsandagirl ik ga de link even doorlezen als ik van m'n werk terug kom, thanks!

7. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    Wij hebben er idd geen gebruik van gemaakt, ik vond het teveel gedoe. Mijn ouders passen gratis op maar vonden het juist een goed idee, spaarpotje voor onze dochter. Maar goed ik zou het gewoon even op je gemak doorlezen.

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Volgens mij is het niet zo dat er ook n ander kindje opgevangen moet worden, want een 'gewone' gastouder mag er toch ook voor kiezen om maar 1 kindje op te vangen?

Maar idd in elk geval even goed doorlezen!

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier nog een link met informatie:

http://www.viaviela.nl/

Mijn ouders en mijn jongste zusje hebben hier alle info vandaan gehaald. Mijn ouders passen namelijk wekelijks een aantal dagen op mijn neefje. Mijn moeder moest laatst naar het gemeentehuis om een Verklaring van goed gedrag aan te vragen. Dit heb je o.a. ook nodig om gastouder te worden.

10. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    wij maken er WEL gebruik van!

mijn moeder past op onze kinderen, eerst onbetaald en nu betaald, krijg er een hoop van terug!
    en het gedeelte wat je niet vergoed krijgt kan je moeder je weer terug betalen..

ik heb 4 kinderen waar ze op past en ze heeft een 450 euro per maand!

als je vragen hebt, stel ze maar....

11. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Doen wij ook. De beide oma's passen op Jamie en worden hiervoor betaald. Wij hebben het via "opdekleintjesletten" gedaan, "viaviela" sprak ons niet echt aan..

12. Hoi,

Mijn schoonzus kan je hier alles over vertellen of kan info opsturen.
    Zie: http://www.kid-it.nl/alg_contact.html in Zoetermeer

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    de moeder van een vriendin van me past altijd op haar kinderen, en ook vaak in het weekend en ze verdiend er een aardig zakcentje mee moet ik zeggen....(en die past niet op kinderen van een ander)

hoe het precies zit zul je uit moeten zoeken maar waarom grof geld weg brengen naar een opvang terwijl iemand uit je omgeving (moeder of schoonmoeder o.i.d.) op die manier een leuk extra'tje mee kan verdienen en je weet dat je kind "goed" zit...

succes

14. Djaminah

Djaminah Actief lid

23 mei 2007
    276
    1
    18
    Hey Essebes!

Er stond een heel artikel over in de Intermediair van vrijdag, misschien kun je die ergens vandaan toveren? Anders stuur ik je wel een kopietje.

Het blijkt dus dat het superveel voordelen voor beide partijen heeft. De bijdrage die jij betaalt, kan je moeder weer belastingvrij terugschenken. Uiteindelijk kost het jou misschien 30 euro per maand en je moeder verdient een aardig zakcentje. En de regels zijn echt niet streng hoor. Je moet bijvoorbeeld "bijgeschoold" zijn op het gebied van kids, nou een abonnement op een ouderblad is al voldoende. Volgens mij is het heel weinig moeite en levert het je veel op!

Het zou de overheid enkele miljoenen kosten als iedereen hier gebruik van zou maken!

Deel Deze Pagina