Baby bijna 6 maanden een mopperkontje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Belle22, 13 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Hooi dames!

Mijn kleine vent is nu bijna 6 maanden maar het is echt een klein mopperkontje geworden.. Hij is echt een groot deel van de dag aan het zeuren/mopperen/huilen.. Als ik echt met hem bezig ben is tie echt super leuk en vrolijk, maar als ik hem 1 sec neerleg om even wat te gaan doen dan begint hij gelijk te huilen en echt huilen alsof der iets heel erg gebeurt is.. Ik kan hem laatste week echt geen sec even neerleggen of hij begint al gelijk.. Hij kan heeeel moeilijk in slaapkomen en als hij slaapt dan duurt het max 15 min.. Dan is hij heel even vrolijk en echt n schatje! en kan die even alleen liggen .. Dan draait bij op z'n buikje en vermaakt zich voor 10 minutes en dan begint het weer opnieuw..
    Vind het zo jammer want als hij niet huilt is en ik met hem bezig ben is het zo'n vrolijk mannetje en smelt ik helemaal van hem.. Maar als ik 1 sec omdraai dan verandert hij echt in Een ontevreden kindje:(

Hij is echt een super drukke baby ook, kan echt geen seconde stil liggen en altijd in beweging waardoor hij denk ik ook moeite heeft met zelf in slaapvallen..

Is dit normaal bij een baby van 6 maanden? Ik dacht dat het nu wel iets minder zou worden kwa huilen..

Iemand tips om hem wat langer tevreden te houden als ik eventjes wat anders moet doen in huis? Want ik kom echt nergens aan toe zo.. Laten huilen dat is echt een no-go.. Hou ik geen minuut vol

Liefs Valerie

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Klinkt als de beruchte 6 maanden sprong... En dat is een b*tch... Het gaat vanzelf over. Bij de een duurt het wat langer dan bij de ander.... Hief duurde hij 5 weken... En sinds een week is hij weer zijn vrolijke zelf...

Geen echte tips. Just go with the flow

3. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Welkom in de verlatingangst!

4. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Oh wauw.. Dat worden Een paar zware weken dan.. Met heel weinig huishouden ..

En lekker veel kroelen en spelen ! En zo komen we er vast wel doorheen!

5. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik deed/doe mijn zoon op dergelijke dagen veel in de draagzak. Hij vind dat heerlijk. Kijkt vrolijk om zich heen en ik kan wat aan het huishouden doen. Of ik ga hele stukken met hem fietsen/wandelen. Vinden we allebei ook heerlijk.
    Alles om die periodes wat makkelijker door te komen.

6. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Jep, dat is de 6 maanden sprong. Die is pittig ;) die van 8 maanden vond ik trouwens erger. Hier duurde het een week of 2/3 voor hij weer z'n vrolijke zelfje was. Gewoon aan toegeven, huishouden e.d. komt later wel weer (al vind ik dat zelf ook wel frustrerend :D)

7. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw

Die van 8 maanden nog erger?? Ik hoop het niet.. Ik heb nu al walle die niet meer weg te werken zijn van de vermoeidheid.. Maar goed. We zullen het moeten accepteren..

8. blokzijl08

blokzijl08 Actief lid

6 nov 2013
    236
    0
    16
    Hier inderdaad meer last van 8 maanden sprong. Je Kunt Niet Anders Dan het uitzitten. . Komt goed!

9. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ja, met die van 8 maanden kon ik echt geen seconde uit het zicht gaan. Dat was bij die van 6 maanden niet. Maar nou moet ik er wel bij zeggen dat hij nu ook tandjes krijgt, en denk dat de combi het vooral zwaar maakte ;). Gelukkig zijn het nu 'alleen' tandjes.

Ik nam hem maar gewoon overal mee naartoe. Als ik ging koken, hup, in de kinderwagen erbij in de keuken. Sommige dingen moeten helaas wachten. Veel spelen met m, afleiden, wil ie niet slapen? Dan niet. Heb ik wel veel moeite mee gehad, maar nu laat ik het echt los want eraan toegeven kost me veel minder energie dan me er druk over maken :D

10. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Dochter wordt binnen 5 dagen 6 maanden en hier nog niks te merken van die sprong of verlatingsangst, kan nog komen natuurlijk :D

11. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Herkenbaar! Mijn dochter is er nu een beetje overheen. Ze kan sinds vorige week opeens zelf rechtop blijven zitten en daardoor alles beter overzien en nu gaat het opeens beter. Ik moet haar nog wel rechtop zetten, want zelf gaan zitten lukt nog niet.
    Als ik wegga bij de oppas en haar achterlaat, begint ze opeens te mopperen en dat heeft ze nooit eerder gedaan. Het is het volgende 'sprongetje' en het komt vanzelf weer goed. Je krijgt je vrolijke kindje snel weer terug hoor.

12. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw

Zo heerlijk! Hoop voor je dat hij overwaaid bij je meid!

ik mis mijn vrolijke mannetje !
    Heb hem net meegenomen een rondje rijden in de buurt want in de auto valt hij gegarandeerd in slaap! Terug thuis lekker overgeplaatst in z'n bedje haha even een avondje voor mezelf en rust!

13. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.530
    860
    113
    Mijn zoon is ook 6 maanden en het is heel herkenbaar haha

Deel Deze Pagina