het staat vast!ik wil stoppen met bv, maar...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door namoli, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    Deze keer staat het vast, ik wil heel graag stoppen met bv. De teller staat nog steeds op 3 (dus ochtend rond 7-8u, middag rond 13u en avond rond 20u)

ik weet echt niet hoe ik zou moeten stoppen want mijn zoon vraagt eigenlijk constant naar bv dus heel de dag door. Ik zeg dan 'nee' en dan speelt die wel verder maar bij die 3 voedingen dus niet en ik kan hem niet afleiden enz. hij wordt heel boos, verdrietig, gaat hysterisch huilen enz.

Mijn zoontje is nu bijna 1,5jaar
    Verder eet hij goed, hij eet alles en drinkt ook volle melk, water en vruchtensap en soms thee.

Graag had ik geweten hoe ik deze voedingen zou kunnen afschaffen

Heeft hier al iemand ervaring mee of heeft tips?

Alvast bedankt!!

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.876
    19.322
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Lastig hoor. Wat probeer je al om hem af te leiden? Geef je hem dan iets anders? Als hij geen ander drinken accepteert, gaat het op die momenten misschien meer om "mama-honger". Heb je al eens geprobeerd om op die momenten ander drinken en mama-knuffelen te combineren?
    Mijn oudste zoon is rond 1,5 zelf gestopt met de laatste voeding (avondvoeding) De andere had ik zelf al afgebouwd. Hij kreeg dan op die momenten wat anders. De ochtendvoeding afbouwen was wel heel moeilijk, weet ik nog. Echt een kwestie van doorzetten. Voor de laatste voeding verloor hij uiteindelijk zelf de belangstelling. Ik bood het niet meer aan, hij vroeg er niet meer om. Na een week ineens weer wel, maar toen heb ik gezegd dat het op was. Dat vond hij wel jammer, maar accepteerde het op zich wel. Hij heeft het er wel nog lang over gehad, dat hij al mama's melk had opgedronken. :) En nog heel lang kwam er na het douchen nog wel eens zo'n opengesperd mondje op mijn borsten af, als ik op mijn knieën voor hem zat om hem af te drogen, haha. Maar dan accepteerde hij het wel als ik nee zei en uitlegde dat de melk allemaal op was.

3. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kan je man niet een voedingsmoment overpakken? Wat als hij s avonds de kleine naar bed doet en hem wat water aanbied? Eventueel zelfs ui een fles wat water als hij dat beter accepteerd?

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.174
    2.284
    113
    Misschien helpt het als je man hem 's avonds naar bed brengt, zodat hij niet in de verleiding komt. Of je man hem een klein flesje melk laten drinken op dezelfde manier als hij bij jou drinkt.

En verder gewoon volhouden. Ik ben bij mijn tweede met 2,5 jaar ook gestopt omdat ik zelf niet meer wilde. Hij was er nog niet klaar mee. Ik heb gezegd dat de melk op was en stug volgehouden, want als je een keer toegeeft, weten ze dat het niet waar is dat de melk op is. Tenzij het natuurlijk tegen die tijd echt opgedroogd is, haha.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.174
    2.284
    113
    Mijn jongste is nu trouwens 14 maanden en die zou ook wel begrijpen als het op is. Dus eentje van 1,5 waarschijnlijk ook wel.

6. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben rigoureus gestopt met 14 maanden en dat was zon 7-8 voedingen per dag.

Ik weet van iemand die heeft pleisters op haar tepels geplakt en aan het kind laten zien. Ze vertelde dat de borsten kapot waren en dat ze geen melk kon drinken. Kind accepteerde het zonder problemen en zo is zij gestopt...

7. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik vrees dat je er alleen komt met een paar dagen doorbijten en drama.... Vind dat met die pleisters trouwens een leuke tip, de moeite van het proberen waard!

8. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hebben we het langzaam afgebouwd.

We hebben van de middag een koemelk fles gemaakt en dit ging vrij makkelijk. Na paar weken de ochtend afgebouwd. S morgens heb ik de ene keer wel, andere keer niet gedaan.. wanneer hij vroeg wel, wanneer hij het niet vroeg niet. Het was vaak zo dat hij vroeg als we hem nog even in bed namen en niet als we direct aan tafel gingen om te eten. Later is dit over gegaan in helemaal niet. s avonds op een gegeven moment ook alleen gegeven als hij er om vroeg. Als alternatief hem wat drinken uit rietjes beker laten drinken.. eerst samen, daarna alleen de rietjes beker.

Sinds 2 weken heeft hij het niet meer gehad... ik denk bij elkaar 2 keer om gevraagd maar met afleiding geen drama geweest.

Deel Deze Pagina